Reply on: kecho #144449:
Aj tak to nemá na minulotýždňový komemnátorský stĺpček v printovej verzii, kde pán redaktor napísal, že za predaj PKO môže zastupiteľstvo a primátor z minulého volebného obdobia (to, že to bol ten istý hajzel ako je teraz mu zrejme naschvál uniklo) a na tých súčasných sa len neprávom kydá špina.

Preßburg.Germane
Bol som tu poobvinovaný z kdečoho...Ja som porovnával konkrétne Vieden s BA a k tomu vyjadril adekvátnu kritiku....samozrejme sú aj mestá s lepšou dopravou ako Vieden, žial BA k nim nepatrí. No minimálne porovnatelnú ak nie lepšiu MHD má už aj Praha. 60 (tuším) nových nízkopodlažných električiek 14T (aj ked s určitými nedostatkami) a v dohladnej dobe pribudne dalších 150 vozidiel Forcity. Drvivá vačšina vozidiel T3 je po moderinizácií, neustála obnova Autobusového vozového parku, Rozvoj Metra.
Tak z hladiska Prahy je príp. kritika Viedne oprávnená.
Ešte na okraj k tomu 1/3 BA pod správu At. NEmyslel som to tak, že jednoducho sa časť územi odkrojí a pripadne Rakúsku. Písal som o podieloch. Neviem či hovorí niečo Podielové spoluvlastníctvo. To je, že ani jeden štát nemusí mať vymedzenú "svoju" časť mesta a občania by mohli mať na celom jeho území občianstvo podľa vlastnej vôle. Rozdiel by však bol, že Rakúski poslanci vo vedení mesta by určite len tak nesúhlasili s takými nezmyslami ako Riverpark alebo 35poschodový vežiak za budovou YMCA, bolo by všeobecne Lepšie hospodárenie z mestkým rozpočtom. Takisto by sa dohliadlo na lepšiu transparentnost tendrov aj na vozidlá MHD. -aktuálne Autobusy. Rovnako by mesto malo aj lepší prísun penazí do rozpočtu, v prípade určitej podpory zo strany Rakúska.
-Samozrejme sú to moje teorie. A musela by sa upraviť rada zákonov, byť rada dohôd, úprava legislatívy...k tomu príde sotva.
Ale nikto nemože spochybniť -Historicky terajšia Bratislava a Vieden si boli dlho dlho blízke. Navyše niektoré projekty túto blízkosť oprašujú napr. Twincity (nemyslím teraz tú megavýstavbu pri AS).
Z hladiska MHD by aj možno stačilo, ak by prevažnú časť akcií DPB vlastnila Wiener Linien - a prečo by nemohla ked už raz skoro Letisko M. R. Štefánika pripadlo pod Schwechat.