Reply on: Mike #142398:
ono je to tak, že podľa vyhlášky je každý úsek označený značkou diaľnica, cesta pre motorové vozidlá, číslo cesty I. triedy spoplatnená nad 3,5t... hoci v OBU jednotke je to zadefinované inak...napríklad v Bratislave máš kopec ulíc, kde je na začiatku číslo cesty I. triedy (napr aj na Rožňavskej máš tabuľku 61), ale OBU jednotka tam mýto nezarátava, hoci podľa vyhlášky to spoplatnený úsek je... čiže maximálny bordel...
a potom... je choré že značka označenia čísla cesty má symbolizovať spoplatnený úsek... Precestoval som dosť krajín, aj zaostalejších ako SR ale všade bol symbol mýta piktogram dlane obrátenej nahor a do nej padajúce korunky.... poprípade veľký nápis TOLL ROAD..
Ike
Ak máš v GPS navigácii preddefinovanú cestu (chcem ísť zo Štefánikovej k Avionu), tak to problém nie je. Je to vec SW zariadenia, ale funguje tam tzv. magnetický princíp, t.z, že aj keď je tvoja poloha do určitej miery mimo cesty (čo môže byť spôsobené zlým signálom (budovy, oblaky, a pod.), vie ju magneticky priradiť k tej ceste, kadiaľ je tvoja trasa plánovaná.
Mimo trasy (mimo cesty) to ukáže až keď si evidentne mimo plánovanej trasy, to platí aj o prerátavaní pri odbočení do zlej uličky... Iste si si všimol, že ak si "neposlúchol" navigáciu a odbočil tam kde nemal, tá sa ešte chvíľu tvárila, že ideš po trase...
OBU jednotky však preddefinovanú trasu nemajú... Nemal som takú jednotku v ruke, ale aj v navigácii keď máš len polohu, bez naplánovanej trasy, tiež platí "magnetický princíp" s tým, že ak si mimo cesty (kvôli zlému signálu), tak ťa to automaticky hodi na NAJBLIŽŠIU cestu (lebo trasa definovaná nie je).
Moja skúsenosť s navigáciou je taká, že ak idem po D1 na úseku Einsteinovej a nemám preddefinovanú trasu, tj pozerám si len moju polohu, tak v zlom počasí mi častokrát skáče poloha z Einsteinovej ako ulice na diaľnicu a naspäť.
Predpokladám, že takto je robený aj SW OBU jednotky, a ak sa podobné súbežné cesty nachádzajú aj na spoplatnených úsekoch, vzhľadom na šlednriánske zavedenie mýta očakávam, že ak "poloha" v OBU jednotke "vyskočí" z poplatneného úseku a potom tam znova naskočí, že to bude účtovať akoby si celý úsek prechádzal ešte raz....
Z tohto dôvodu je blbosť, že prejdená vzdialenosť sa neráta naozaj tak, koľko vodič prejde... v prípade takýchto výpadkov by boli rozdiely v nameranej trase možno v desiatkách metrov, takto mu to naráta jeden úsek viackrát, čo je sakra rozdiel...