Reply on: Papyr #141041:
neviem konkrétne kde je taký neprekonateľný problém. Stačilo by jednu súpravu (už si nedovolím povedať názov kým na neho neprídem), ktorá premávala z Rajky do Gyoru nasadiť na tú trasu Hegyeshalom - Rajka - Rusovce - Petržalka. Zaistiť odchody/príchody aby nadväzovali na vlaky odchádzajúce z Hegyeshalomu do Gyoru. Akonáhle by sa dostal človek vlakom na stanicu v Hegyeshalom, tak by nemal o dobré spojenie do Mosonyou či Gyoru núdzu. Ide ale o to, aká by bola cena cestovného nakoľko by šlo o vlaky idúce cez hranicu. Za cestu z Petržalky do Rajky myslím, že vyhodíš 5€. Neviem ako by sa to riešilo v prípade Os vlakov, či by to bolo nejak dotované. Tiež by museli ale mať MÁV a ZSSK dohodu na vyrovnanie km výkonov, keby behala Maďarská súprava na osobáku do Petržalky. Neznie to tak tragicky všetko dokopy ale muselo by sa hlavne chcieť a ako vidno, tak BSK, ZSSK, MÁV alebo ostatní potencionálni dopravcovia ignorujú žiadosti ľudí.Ďalším problémom je to, že MÁV stratilo záujem o trať do Rajky. My o nej hovoríme ako významnej trati, zatiaľ čo pre MÁV to je obyčajný záprdok a v skutočnosti je pre nich významná trať (Budapest) Gyor - Bruck ad der Leitha (Wien). Navyše to čo si my namýšľame ako sme významní pre TEN-T, tak Maďari si vylobovali to, že koridor Paríž - Wien nakoniec bude v Budapešti končiť a do BA to bude len taká odbočka. Však nech otvorí dakto oči a opýta sa sám seba, či cez tú jednokoľajku od Brucku budú chodiť superrýchle súpravy zo západu do Bratislavy. Môžme byť vďační aj za ten REX čo nám sem Rakúšania veľkoryso posielajú. Ďalej si všimni aj, že z Viedne do Budapešti premáva súprava RAIL-JET (čierna s odtieňmi oranžovo-fialovo-červenej), ktorú ťahá TAURUS. To na naše železnice tak skoro nezavíta. Môžme byť radi, že to nákladné spojenie Filiálka - Petržalka nám EÚ zafinancuje a bude to mať skôr význam pre vnútroštátnu prepravu ako medzinárodnú. Plus bude, že IC a R vlaky budú môcť prejsť BA cez úvrate v Hlavnej stanici.
S499.1023