Tie bariéry sú tam preto, že v mestách kde jazdili sa prednými dverami len nastupovalo. Takže sú jednosmerné. Majú to všetky vozy okrem 1503, ktorý má ohradený iba priestor predných dvetí, tak, že má od kabíny vyvedenú hydraulickú tyč napojenú na krídlo dverí, ktoré keď sa zavrú tak sa celý priestor dverí uzavrie.
Tie busy sú každý s rozdielnych miest. Teda z niektorých je viac kusov z rovnakého mesta, napr. 1501, 1505 a 1510 sú z Kamenu, a práve 1505 a 1510 sú asi jediné dva identické autobusy.
K vetraniu, tie vozy majú strešné fukáre, takže keď si vodič fukáre zapne tak cez dierky v strope a v horných bočniciach začne do vozidla prúdiť čerstvý vzduch ?
Dodám len, že obrovskou nevýhodou je ten nefunkčný informačný systém, ktorý je DPB lenivý sprevádzkovať ?
Uz som sa par krat viezol tymi "novymi" cervenymi mercedesmi, tak pridavam par postrehov. Celkom sa lubia, maju pomerne dobry hladky chod, aj kopec medzi SAV a Patronkov zvladaju aj naplnene. Myslim, ze kapacitne su tiez vpohode, len s tymi dverami je to take zvlastne. Vacsina ma troje dvere a isiel som raz s tymi stvordverovymi, ale tia zas mali v predu nejaku barieru a tak vodic zastavoval prednymi dverami az za zastavkov, takze sa vyuzivali zas len troje, neviem ci sa daju pouzit pre cestujucich, ale vnutri je napis v nemcine aby cestujuci vystupovali zadnymi dverami. Neviem ako je to v spicke, ci to vadi alebo nie. Kazdopadne si myslim ,ze tu barieru mohli radsej demontovat alebo nahradit takou, co chrani len predne kridlo. No a zvlastnostou je, ze kazdy autobus, co som nim isiel je vpodstate unikat. Iny pocet dveri, rozne mechanizmy otvarania dveri, rozmiestnenie interieru. Farby potahov, okna. Inak tie okna, neviem co to bude robit v lete ked budu autobudy bez klimy a vetraciek, teda ak tu este budu.
tak idem ti hneď aj povedať, ktoré Trnávkovské a Jurácke tam ešte sú :
1801,1803 (neviem prečo tam je keď mal byť v Petržalke ako 4871),1804,1809,1810,1815,2809,2810,2812,2813,2814,2818,2819,2820,2825,2828,2829,2831
nemajú žiadne Ik435? A keby Petržalka poslala im Karosy B741 čo im ostali a obratom by došli späť IK435 + 5 TAMBUSov. Takto by boli všetky Karosy v Juráku/Trnávke a Ikarusy v Petržalke.
ešte navyše aj jednotlivé typy vozidiel sú tak rozdelené medzi vozovňami, že je v tom bordel. Jurajov dvor drží tie 4 Tedomy a 4 SORky, pričom Trnávka má 16 kusov Tedomov, SORky držia Krasňany a navyše JD obdržal 33 Citelisov tak by mohol SORky krásne pustiť do Krasňan alebo do Petržalky a Tedomy dať Trnávke nech je to nejak prehladne rozdelené a nie po pár kusoch. Ďalej keby Ik435 došli všetky do Petržalky a Karosy B741 by odišli komplet všetky do 1. a 2. DPA a obratom by mohli prísť nejaké TAM-BUSy na dosiahnutie rovnakého počtu ako je teraz v Petržke. Však už aspoň, že všetky Ik415 má Petržalka, ktoré by mohli doplniť nejaké SORky z JD a dodávka nových kusov.
Tu je na riť to, že sa nevieme rozodhnúť pre jeden nanajvýš dva typy výrobcov, ktorí nám budú autobusy dodávať. Máme SORky, Citelisy a prenajaté Tedomy, (ktoré však vraj môže DPB odkúpiť, ak sa nemýlim), u klbákov máme TAM-BUS, Karosu, Ikarus, pribudnú Mercedesy. Aspoň u krátkych autobusov sa DPB mohol rozhodnúť pre jeden typ, hoc aj za cenu nech to je SOR u klbákov sme mohli vsadiť na Citelisy, ktoré sú v CNG aj naftovej verzii. Dúfam, že už DPB nedopustí aby sme mali troch výrobcov na jednu kategóriu vozidiel.
Capacity majú prísť prednostne do Petržalky. Túto informáciu dokonca nemám od Záhradníka, keďže keby to povedal on neveril by som tomu vôbec. Ale je možné že Tomek bude zase akčný ?
Ale keďže Ikarusy sú už v tak hroznom stave, tak si myslím že nakoniec naozaj do tej Petržalky pôjdu.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
patrik