Reply on: vlado13 #138012:
ak mám byť sprostý tak ti poviem, že aspoň ak sa nájde na DD sebevrah nemusí sa hádzať po vlak alebo ísť zbytočné dole na Karloveskú ulicu. A k veci... Ak vidím koľaje, tak sa pozerám či po nich niečo nejde. To by potom mohol aj vlak pred každým priecestím spomaľovať na rýchlosť 10-20km/h keby náhodou dakto chcel prejsť... Samozrejme, vlak a električka sú dosť odlišné veci ale ani električka nemôže brzdiť všade a mnoho miest po svete z nej spravilo ozaj rýchly dopravný prostriedok. Avšak museli ľudia v tom meste pochopiť, že niečo musí električke ustúpiť a ak chceme mať cez el. trať prejazdy každých 100-200m, rátať s tým, že električka bude dávať prednosť chodcom, tak môžme rovno zabudnúť, že električka bude konkurencieschopná. Navyše tie trasy podzemného koľajového sytému v trasách električkových tratí sú nosenie vody do studne, lebo vyhodíme peniaze akurát tam kde už máme postavené električkové trate kde je ešte dosť kapacity na zvýšenie frekvencie spojov. Ak by sa mala budovať podzemná trasa tak jedine Dúbravka - TESCO - Patrónka - Kramáre - Hl.st. - Kollárovo nám. - AS - Prievozská (cca) - Prievoz - Cint. Ružinov (obratisko REGIO liniek,P+R) - Vrakuňa/P.B. Neviem prečo sa neschopnosť magistrátu a DPB zabezpečiť bezkolíznosť alebo minimalizovať prejazdy a zdržania električiek má zakrývať ponúkaním vybudovania podzemnej dráhy. Navyše jednotlivé radiály nemajú žiadne varianty napojenia na sieť v centre. Napr. taká Ružinovská radiála by si zaslúžila spojenie s centrom cez AS.
no.ev.di.
Ale všímam si aj to, že ľudia dávajú stále radšej prednosť električke na nábreží ktorá príde každých 2-3min ako L133, ktorá príde každých 12min, po novom 6min. Ak sa DPB snaží ľudí presunúť z električiek do autobusov, resp. jedného volebného autobusu, tak je to pekné svinstvo. Dnes som videl ako "super-duper-eno-nuno funguje" efektivita nasadzovania vozidiel. Ako prvý ide plný Tedom na L133 (cca 70-80 os), potom 18metrový trolejbus na L33 s 30-50 ľuďmi, rovnako aj Solaris na L32 s 30-50 ľuďmi. Ak uvažujem, že 18m voz má kapacitu 120os, 15m má 100os a 12m má 80os., tak za ponúkanej kapacity 2100os/h v špičke sú poobede spoje na DD využité dokopy na 50-60% a to DPB pripadá byť asi veľmi efektívne. Za to na takú L41 sú strašne lakomí pridať jedno vozidlo aby mala ako taký zapamätateľný interval a dôstojnú prevádzku a nie ešte horší ako linka kdesi do Spaľovnej a k Povodiu Dunaja. Ešte som nemal tú česť vidieť L36 a ani nechcem. Dúfam, že skôr než sa rozhodnem ňou ísť tak ju zrušia.