v clanku chceli zrejme povedat toto:
cena s DPH 23,4 mil. Eur
bez DPH 19,6 mil. Eur (cca rovnaka ako predpokladana hodnota zakazky)
jedno vozidlo 14,8 mil. SKK.
vyzerá veľmi dobre, väčšina technických parametrov je zaujímavá, alternatívu rozchodu 1000 mm neuvádzajú,
na to, že má 5 článkov a dĺžku 31,7 m má dosť nízky počet miest - cca 200
heh, pocitanie DPH (dan Z PRIDANEJ HODNOTY) uz jej samotny nazov hovori o co ide.Ale ty si to vypocital dobre.
cena bez DPH x 1,19 = cena s DPH. A naopak:
cena s DPH / 1,19 = cena bez DPH
Cize ziadne cena s DPH x 0,89 a mas cenu bez dane (to nepatrilo tebe ale ostatnym) Ale zjavne s tym ma problem Zahradnik a asi aj nejaki ludia v DPH.
ok, ale školské prázdniny?! Nechápem načo premáva L31 tak huste aj cez školské prázdniny. Keď už teda ten prázdninový grafikon, tak by som tam posielal krátke autobusy. Hlavne nechápem ako si kedysi ľudia vystačili (museli) s L39, čo sa mi zdalo prehnané, tá premávka L31 v špičke počas prázdnin bola dobrý nápad, celodenne to je vec ochoty poskytnúť komfort ale aby cez prázdniny bol taký interval ako cez školský rok, sa mi zdá byť už na hlavu, hlavne keď intráky sú prázdne.
Mylite sa ty aj kecho. Pocitajme spolu: ak 14,7 mil eur je 100 percent, tak 1 percento je 147 tisic eur. Krat 19 je to 2,793 mil eur. Ked tuto sumu pripocitame k 14,7 mil, dostaneme celkovu sumu (s DPH) 17,493 mil. eur. Tolko by teda mala byt cena s DPH, a nie 23,4 mil, ktoru neviem odkial zobrali tiez-matematici BZ a spol.
zrejme chceli opäť urobiť preklad 39 a 61 cez víkendy ,čo sa predtým nedalo keďže 61ka - 20 minút , 39 - 15 minút . Možno, že aj 39 nezvládala večerné návaly na CSU preto tá 31.
Ale bez hanby mozem vyhlasit, ze najhorsi s pomedzi vodicov DPB su vodici trolejbusov. Ti chlapi by mali riesit svoje komplexy, lebo to nie je normalne.
nechápem inak čo sa zrazu stalo, že L31 premáva aj cez školské prázdniny. Schvaľujem, že začala pred rokmi premávať aspoň cez špičku cez prázdniny, potom celodenne 20min, potom ranná špička cez prázdniny ako cez šk.r. a nakoniec aj poobedná prevádzka cez víkendy. Čo sa stalo, že tak náhle DPB zmenil postoj k L31???
Nie je to tak, že sa platí jeden paušál za elektrinu, takže sa oplatí hnať eliny aj v sedle?
Ušetriť by sa dalo skôr na 31 v sedle. Električky idú zo všetkých smerov a prázdne smer Lafranconi, tam prestup na nejakú kyvadlovú X31, ktorá by samozrejme jazdila v kratších intervaloch než 10 minút.
Ale to vízia v čase po ukončení rekonštrukcie tunela, pretože 31/39 slúžia aj ako náhrada za električky.
skôr by som tam nabehol s AK a pokropil to tam, resp. pokropil vybraný okruh ľudí z jedného podniku čo si tam ani náhodou neprihrievajú predvolebné pomyje ?
keď je o tom reč tak by mohli niektoré linky jazdiť len počas špičky, lebo ostatné chodia ozaj prázdne. Osobne by som z Dúbravky nechal premávať dve linky s intervalom 8min celodenne, z KV jednu s 8min celodenne a druhú len počas rannej a poobednej špičky v 8min intervale. Zas tak plné električky nechodia, minule som šiel L9 v K2S-ke a všetci sedeli, ešte aj ostali voľné miesta, to isté platí aj o ostatných električkách. Akurát tak L4 (ako kedy aj L9 ak nejde pred ňou L4) a L5 nejdú naprázdno. Väčšina ľudí vystupuje na Šafárikovom námestí a reči o potrebe spojenia Šafko - Jesenského ako robí L12 sú ľahko zpochybnitelné, lebo väčšina ľudí síce vystupuje na Šafku, čo neznamená, že tam aj nastúpi! Ľudia síce neovládajú prestupy a miesta kde by mali nastupovať pre uľahčenie cestovania bravúrne, ale Dúbravčania a Karlovešťania pochopili,že čakať na električku na Šafku do Dúbravky, čo ide raz za 12min a cez víkendy každých 20min je mrhanie časom a tak radšej nastupujú na Jesenského kadiaľ chodí všetko do Dúbravky a majú do 3-4min istý odvoz domov. Po práci si väčšina ľudí už dojde pešo bez problémov na Jesenského, keďže sa tam neponáhľajú. Ja sám vystupujem na Jesenského a po vlastných prášim na Šafko na L95 alebo 78. Rovnako ako pri ceste na polikliniku Strečnianska používam nielen L92 a 95 ale aj L68 a 94 a šetrím tak čas aj nervy a zbytočné prestupovanie ak som v meste a mám to bližšie k L94 ako k zvyšným linkám a som ušetrený aj prestupovania a čakania-
je to dané neschopnosťou tvorivo riadiť MHD,
v špičkách by sa to ešte dalo pochopiť, lebo odstavenie tunela je objektívna skutočnosť, a nútiť vtedy prestupovať za každú cenu by nebolo najlepšie riešenie,
mimo špičiek L1, 4, 5 a 9 by sa mohli točiť na Štúrovom nám., kde by sa prestupovalo na L12 a prípadne L17, ktorá by mohla premávať ako posilnenie 2x za hodinu, ale len po Šafárikovo nám.,
"je potrebne aby do karlovky chodilo tolko spojov" pozri si, kde býva Zahradník a jeho suita a čo je ich volebný obvod a potom zistíš, že sú "mimoriadne potrebné", rovnako ako 36, 135, 133 (asi to myslíš tú 33 a tam jazdia tedomy a Solarisy)... a keby boly aj električky v BA nízkopodlažné, tak do BA-KV jazdia všetko IBA NP vozy... pri busoch BA-KV(DD) to už platí... ?
Ja sa to nechystam nakolko sa nevyznam natolko v prave. A aj ta by ministerstvo maximalne odporucilo zmenu. A ja aj suhlasim v tom bode, ze ho treba kupit 2min pred nastupom jedine co by mi vadilo je to ze ak by nahodou nedosiel po 5min a clovek by nastupil a dostal pokutu.
to predpokladá, že "po akcii" je pomerne intenzívna doprava, keď 10 taxíkov by sa zoradilo za sebou v bus-pruhu a nie v 2-3 súbežných pruhoch,
ak by taxíky z nejakého dôvodu urobili takú šnúru a v susednom pruhu je menej vozidiel, bus môže ísť tadiaľ
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
no.ev.di.