keby ju ľudia vždy použili kedy mali, nestalo by sa veľa nehôd. Napr. pochybujem, že vo vlaku je zo 100 ľudí všetko samý magor. Len proste v danej chvíli príde moment prekvapenia kedy reaguješ inak ako by si reagoval keby si mal dosť času na premyslenie. Život nie je vždy ako šach, že môžeš premýšľať nad jedným ťahom aj niekoľko minút.
pruhy sa dajú zúžiť (aj na Staromestskej sú zúžené) z pozdĺžneho spravíš na dlhšej strane šikmé (pod uhlom 45-60 stupňov)...
teraz ti dva pruhy zaberajú IGK s pozdĺžnym aprkovaním, ale pri nich je po prerušovanú čiaru druhého pruhu minimálne 0,5-0,7 metra miesta...
hovorím, ale že ja osobne by som mal obavy do toho sadnúť, keby priamo vo vozidle nebol dakto, kto by s tým vedel dačo spraviť ak by to padlo... mi to pripadá ako trolejbus bez šoféra ktorý sa spustil z Koliby napr.
keďže z Apolla sa nedá odbočiť doprava a všetko ide cez mamateyovou, tak možno by mohol na nej vzniknúť aj takýto buspruh, nech MHDzbytočne nenaberá minúty vďaka kolónam na semaforoch?
mohol by niekto konštruktívne okritizovať tento obrázoček, pls.? ?
Samozrejme to neriadi klasický Windows XP aký pozná 95% ľudí, ale takzvaný Windows XP Embedded. Ide o špeciálne upravený Windows, ktorý môžeš nájsť v hracích automatoch, v špeciálnych robotoch na výrobnej linke, v niektorých autonavigáciach atď... Tento windows je veľmi stabilný a odladený. Ak si tam čítal aj diskusiu pod tým článkom zistil by si, že tento Windows neriadi tú električku, ale spája všetky prvky do jedného celku. Teda všetky veci ako doteraz kontrolujú senzory atď a on len vyhodnocuje stav resp. ukazuje ten stav na obrazovku. Ale električku riadi stále človek. Niekde v zahraničnom metre (asi by som klamal kebže poviem kde) už testujú niekoľko rokov automatické riadenie metra bez človeka. Keď sa to tak vezme je to v niektorých ohľadoch bezpečnejšie. Jednoducho ľudský faktor môže zlyhať, ale napr. takým PC riadeným systémom len tak ľahko nemôže. Pokiaľ by ten systém "spadol" napr. tak to je samozrejme nejako zabezpečené. Avšak samoriadené vozidlá sú dnes stále drahá záležitosť napr. také "vozítka" čo automaticky idú a ťahajú len nejaký materiál na výrobnú linku alebo inam (teda nie sú tam potrebné veľké bezpečnostné požiadavky) stoja niečo takmer 30 000€ a to len pozostáva z rámu vozidla, PC a senzoru, ktorý je dosť drahá vec... Teda keď si predstavím automobil alebo vozidlo na hromadnú prepravu ľudí tá cena by šla ohromne vysoko.
enge2