Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: TeBeCe #131056:
tak to je jasné, ale tí ľudia, čo tunelom cestovali, sa asi oklamať nenechajú, 10 a 30km/h je rozpoznatelný rozdiel ?
Reply on: Emo #131054:
no tak ale v k2s ak by chcel niekto vystúpiť cez 1. dvere, by musel asi vodičovi zaklopať na kabínu, pretože nad 1. dverami to tlačidlo znamenie vodičovi nie je...
Reply on: Pettrik #131050:
v mediach znie lepsie, ked sa moze povedat, ze rychlost sa zvysi 5-nasobne, ako ked sa zvysi z 30 na 50. preto si zahradkar s primatorom vymysleli 10 km/h.
Reply on: Emo #131052:
podla mňa nie, v oblúku smerom z Kapucínskej bola 15km/h, a hneď za oblúkom bola tabulka 30 km/h
Reply on: Pettrik #131053:
Zvonenie by bolo lepšie, vodič by nemusel zakaždým sledovať kontrolku. ?
Reply on: Emo #131038:
bohate by stačilo, ak by stlačili dopyt, to myslím zasvieti v každom type ?
Reply on: Pettrik #131050:
Podľa mňa je správne 10 km/h.
Reply on: M3go #131046:
niekto tam v diskusii robi reklami imhd ?
Reply on: M3go #131046:
neviem prečo, ale som si 100% istý, že tam bola maximálka 30km/h ?
Reply on: JohnyButrel #131033:
To je preboha co za riesenie? Elektricka chodi plna tak ju zrusme???????

Ak je takato situacia su dve riesenia:
A) Posilnit elektricku ak na to mame.
😎 Ak nie, pokusit sa tych ludi vozit autobusom...
Reply on: MiroBA #131045:
hm no ja si to neviem predstavit. keby bola kolaj navyse aby ta rychlejsia mohla prebehnut tak ok ale myslim ze nemame take siroke cesty aby sa mohli pridat dve kolaje (jedna na jeden smer a druha na druhy). a na kombinaciu elektricka+bus by si si musel este nejaku chvilu pockat, lebo tolko ich tu zas nemame.
Reply on: 24Tr #131030:
No OD Saratov by som asi nevyhadzoval. Vystupuje a nastupuje tu viac ľudí ako na konečnej Pri kríži a teraz tu presťahovali aj poštu takže ešte viac ľudí sem chodí z celej Dúbravky. ?
Reply on: kacka #131044:

To je len taká moja úvaha.
Najideálnejšie by boli čisto električky. Zlacnená alternatíva električka + zrýchlený špičkový bus alebo aj naopak zrýchlená električka s veľkou vzdialenosťou zastávok a napájací autobus s vloženými zastávkami.
Samozrejme tento systém na každej radiále nie jedných zvýhodňovať v druhých častiach aby nechodilo nič.
Reply on: MiroBA #131040:
"Dobré by bolo na každú radiálu viesť súbežné 2 linky." to myslis iba elektricky alebo elektricka+bus?
Reply on: kacka #131039:
Určite v T3, K2, K2S, v T6A5 si nie som istý. ?
Reply on: JohnyButrel #131033:
Zasratí Vrakunčania a Dolnohončania! Ako si to len môžu dovoliť? Normálna drzosť... ?
Reply on: 24Tr #131030:
Súhlasím, až na pár maličkostí. Horné a Dolné Krčace by sa vôbec nemuseli zlučovať. Stačilo by, keby boli len na znamenie. A na Chlumeckého by nemusela byť koľaj pre záložák (tá je predsa na Astronomickej). ?
Reply on: 24Tr #131028:

Vzhľadom k zastávkovým vzdialenostiam. Tak ono dačo na tom je, čím menej zastávok tým rýchlejšia jazda. Konkrétne v Karlovke podľa mňa omnoho viac brzdia dopravu nastrkané semafory ne-preferencia a zastaralý vozový park ( Nízkopodlažné vozy umožnujú rýchlejší nástup/výstup ľudí).
Ono tažko rušiť zastávky -lebo každý sa dožaduje ju mať čo najbližšie k domu a komfort musí byť lebo jednoducho sa ľudia na MHD vydlabú a kúpia si jednoducho auto.
Ale mňa napadla jedna vec s týmto aj ked neviem celkom či by boli na to kapacity aby sa to mohlo aplikovať.
Dobré by bolo na každú radiálu viesť súbežné 2 linky. Jednu expresnú čo by mala zastávky len na vačších prestupných uzloch alebo proste tam kde vystupuje veľa ľudí (Obchodné domy a pod.). Druhá linka by bola bežná so zvýšenou hustotou zastávok. Grafikon by bol spravený tak aby v prestupných uzloch, kde by stáli obe linky by na obyčajnú nadväzovala zrýchlená. Ten kto by chcel byť v centre rýchlejšie by si tam prestúpil.
Napríklad na Dúbravskej radiále by to mohlo byť nasledovne aj touto alternatívou: Obnovila by sa autobusová ex linka 101 ktorá by stála ale povedzme len. Pri kríži, DK Dúbravka, OD Saratov, Konečná karlova ves, Molecova, Centrum napr. konečná pod mostom SNP. Tu by bolo dobré ale aby prestupné zastávky boli spoločné bus - električka (prestup na hrane).
Nevýhodou by bola zmena pomer v neprospech koľajovej dopravy.
Alebo potom, že by aj expresná linka bola električková -to by ale samozrejme si vynútilo na vačšine el. zastávok porobiť predjazdné koľaje (obdoba odstavných koľají v Karlovke pri kaplnke) čo by vyžadovalo značné finančné náklady.
Neviem, otázka či by to bolo vôbec realizovateľné?
Podobný systém by sa dal zaviesť aj pri trolejbusoch - pri trolejbusoch má taký systém Ukrajinský Simferopol s predjazdnými stopami pre diaľkové Trolejbusové linky.
Okrem toho by to zrejme vyžadovalo aj navýšenie vozokilometrov a počet vypravených vozidiel.
-Neviem, diskutujúci vyjadrite sa.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.