Je dosť rozdiel testovanie a zábeh. Na testovanie je linka 32 ako vyšitá, pretože je trakčne tak náročná, že čo prežije tam, nemôže mať problémy nikde. Na zábeh je, naopak, táto linka z rovnakého dôvodu absolútne nevhodná.
Hlásenie zastávok bolo súčasťou ASRD (automatizovaného systému riadenia dopravy) DRAHUŠA (písmená AH v názve mali význam "Automatické Hlásenie"). Systém sa zavádzal v druhej polovici 80-tych rokov a v rámci možností, daných technickou základňou RVHP, bol na veľmi slušnej, ak nechcem povedať špičkovej, úrovni (závideli nám ho aj v Prahe).
Súčasne s prehratím názvu zastávky sa prehral aj kód zastávky do pamäti palubného počítača a počítač cyklicky obvolával všetky vozidlá a sťahoval nahraté informácie (v špičke bola dĺžka cyklu do 6 minút), takže dispečer mal prehľad o situácii na každej linke max. spred 5 minút.
Nedostatočná spoľahlivosť bola len formálnym dôvodom. Systém bol zlikvidovaný po prevrate ako dôsledok protestného štrajku vodičov, ktorým sa za účinnej pomoci vtedajšieho primátora podarilo položiť vedenie DPB. Vtedy odborárski predáci tvrdili, že užívateľské štatistiky (UŠA) sú zbytočné (najmä sledovanie presnosti jazdy, všakáno), dispečerské riadenie (DR) sa predsa robilo aj predtým bez počítačov a zastávky budú vodiči hlásiť sami (chachá) - a bohužiaľ im asi niekto aj uveril.
Ak by trať šla so súbehom električiek je to finančne ľahšie riešenie, ale trebalo by prestavať opetovne Mlynskú dolinu, ktorá bola doteraz prestavovaná. Smerom na DD nie je možné urobiť traž, ževraj s nedostatočne vysokého podjazdu (podľa mňa to ani tak nie je problém). Napojenie trati na DD bude riešené cez Staré Grunty, ale dnes to nie je možné lebo stav komunikácie ako aj jej charakter nie je možný uskutočniť zámer napojenia trate. Komunikácia na Staré Grunty sa má začať stavať najskôr o dva roky vrátane kompletnej prestavby Molecovej a ako rátam v čase výstavby Starých Gruntov sa bude akurát dokončovať "Akvárko" takže križovatka Molecová už bude pripravená aj na eskádu na Staré Grunty.
ale šak s prvoti mali tak na L33 aj 15tr a tahali ich..potom im to asi doslo ze to neni dobre..a s toho co stoji prevadzka L901..a preco sa vlastne neda napojit trat na ostatne ??
Pán Z. môže hovoriť čo chce, ale keď sa bude otvárať trať do Petržalky, on už predsedom predstavenstva DPB nebude... Po najbližších komunálnych voľbách tam nemá šancu sa vo funkcii udržať, keďže už stratil politickú podporu SDKÚ (odbornú podporu ani nikdy nemal).
Ale zas nebuďme puntičkári. 38 alebo 40 rokov, to už môže byť tak jedno. U nás niekomu (neviem ako sa teraz Dunčo pomenoval) vadia aj reko 20 ročných vozov.
A mňa ide vytreť s ľudí čo pindajú na nové veci... Nie aby bol človek rád, že nemusí ani nohu dávíhať nakoľko je to NP voz, ale ešte bude pindať na tyče pri dverách... A prečo tam nie sú? Lebo vo dverách sa nemá stáť.... ?
Ak kúpiš DPB nejaké ťahače pre mňa zamnňa nech sem dajú klasické trolejbusy... Nechápem ako sa niekto môže navážaať do trolejbusovej trate kde premávajú "duobusy" len preto lebo nie je možné túto trať zatiaľ z konštrukčných riešení napojiť na ostatnú. Keď Vám začne premávať električka (ak sa toho dožijeme) máme my písať, že prečo Vám tam premávajú nové a nech Vám tam dajú T3??? to je to isté) Tedomy sú zase iná vec... A niekedy mi stojí aj rozum pritom, že prečo tú su NP vozy... Asi preto lebo nové busy kupuje DPB už len NP... Trolejbusy na DD sú to čo bude električka v Petržalke...Už len tým, že sa nasadzuje klasická 15Trm na 33 je znížená ekologičnosť trolejbusov s toho pádu, že ju tam ťahá stará tatrovka, ktorá vyprodukuje viac emisií ako všetky 25Trky dokopy keď idú na diesel lebo oni majú motory s normou EURO 4 o čom sa tatre len môže snívať... ?
Špatně jsi pochopil na co jsme reagoval. reagoval jsem na větu:
"Myslíš v tej Prahe, kde pred doslovne pár rokmi (2001 - 2007?) zrekonštruovali väčšinu vozov T3 (a to niektoré z nich mali aj 40 rokov)?"
Jen tvrdím, že se před modernizací na T3R.P žádná T3 nedožila 40. narozenin. Jen jediná to měla skoro o chlup asi měsíc.
V tejto súvislosti by mohol DPB oblepiť tieto vozidlá aj adekvátnym sloganom - "Chýbajú vám tyče? Tak choďte do p**e." ? Sorry za OT, neodpustil som si. ?
...furt ma ide vystret, ked nastupujem do tych novych Tedomov alebo trolejbusov na DD a v oblasti okolo dveri sa nie je mozne nikde chytit - chybaju tyce ☠
mám pocit ze najlepsie busy su na L32..a sak ale solalisy a tedomy nech vypravuju do petrzalky sak ony nech si na tu svoju L32 vypravuju karosy a Sory..ako keby tej strasne velkej mestkej casti nestaci L32 este aj na L33 maju neve trolejaky tie mohli byt na inych linkach (L201 - 212)..a nech si tam daju skody 14tr
Možno v DPB panuje stále názor, že v Petržalke by poškodili nové autobusy... A SORy už nepremávajú na DD, Solarisy sú tu dočane pravdepodobne a 8 alebo 7 Tedomov bude aj inde v BA. ?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
t6a57919