Reply on: oppress #123962:
Re #123962 oppress: Linka 27 má zaujímavú históriu. ešte v 70. rokoch, keď neexistoval ani jeden panelák, premávala po moste ČA do Starého hája, niekde ako je teraz križovatka na Nám. hraničiarov. Ulice Pri Starom háji a Starohájska boli v minulosti jedna ulica, ktorá však bola zrušená výstavbou Hájov. Po výstavbe mosta SNP sa zmenila aj jej trasa cez tento most. Zo Starého hája pokračovala za Chorvátskym ramenom východnou časťou starej Petržalky, ďalej cez most SNP po nábreží na Šafko. V tom období akurát robili Staromestskú a podjazd pod Mier. námestím. Na Šafku bol zabezpečený prestup na linku 1 v smere na stanicu, keď ešte nebola zrušená trať na Štefánikovej. Po dostavaní Staromestskej a zrušení trate na Štefánikovej električky nahradila linka 45 od ešte neexistujúceho Technopolu cez nám. Hraničiarov, Šafko, na Hlavnú stanicu. http://www.imhd.sk/ba/index.php?w=2b2f3a2132222fef252932252c2127ef1f&id=29764&idg=59&gi=0&gn=20&gs=e&gsd= Vtedy sa linka 27 točila na Kapucínskej a bola predĺžená do nového Ovsišťa. Začiatkom 80. rokov ju predĺžili na Hlavnú stanicu a linku 45 skrátili po Nám. SNP, neskôr po Šafko. Po asanácii Petržalky bola linka presmerovaná po Rusovskej ceste, neskôr po nadjazde Dvory. Posilová 27-S išla po Hodžovo nám. Trasa Ovsište - Hlavná stanica bola potom skrátená po Kollárovo námestie, ako si spomínal, neskôr popredĺžení linky 104 do Ovsišťa bola linka 27 zrušená.
oppress