A také, že využiť GPS aby cestujúci vedel presný čas príchodu vozidla do zástavky, kde bude elektronická tabuľa a ta bude ukazovať príchod vozidla do danej zástavky na základe priemernej rýchlosti a vzdialenosti od zástavky?
Niekto mi hovoril, ze za zastavku sa povazuje nie len priamo zastavka ale aj urcita (percentualna) odchylka. Cize zastavka by sa dala prehodit napriklad 5% pred a 5% po zastavke podla PP.. ale toto som neskusal, ani nepoznam nikoho kto to skusal, kedze sa to da overit jedine v premavke s cestujucou verejnostou.
Ak zastavka nie je na znamenie a vodic nezastavi, po prejdeni urcitej vzdialenosti vodicovi vyhodi hlasku "Mela byt zastavka" (alebo nieco take) a ten nasledne moze zastavku potvrdit A plus je tlacidlo, ktorym sa zastavka da prehodit manualne (tusim 8 - Rucne).
Osobne v GPS v MHD nevidim nejake extra vyhody priamo pre cestujuceho. Mozno pre dispecing to moze mat vyhody (a tym padom aj pre cestujuceho), ale priame nie su.
Na zaklade prejdenej vzdialenosti (co niekedy funguje lepsie, niekedy (hlavne ked je vela zastavok na znamenie za sebou) horsie), ale v pripade potreby do toho moze zasiahnut aj vodic.
Pokiaľ neprejdeš určitú vzdialenosť, tak zastávku na Buse neposunieš. Jedine, že by to nejak súviselo s tým, čo hovorí Yzerman, t. j. že ak má nastavené "dráha nie", tak by sa mohla dať posunúť zastávka aj bez prejedenia čo i len centimetra...
6283 mala informačný systém EMtrest vrátane palubáku (keďže palubákom Buse nemôžeš EMtresty ovládať). Systém posúvania zastávok mal fungovať podľa GPS (ale fungoval buď len krátko, ak vôbec) alebo sa zastávky dali posúvať ručne na palubáku stlačením tlačidla. Samozrejme, že vodiči sa s tým nebabrali a pamätám si, ako napr. na linke 208 ukazoval vnútorný transparent zastávku "Prievoz-most" celú trasu. Inak dosť veľa SADiek používa stále ručný systém posúvania zastávok (väčšinou ich vozidlá ale vnútorné transparenty nemajú, zastávka sa zobrazí len na vytlačenom lístku) a vodiči tento systém veľmi radi zneužívali. Pamätám si napr., ako pred pár rokmi jeden vodič MHD v Trnave došiel na konečnú so 7-minútovým náskokom a potom každú minútu - dve posúval za státia vozidla zastávky. Buse, je, našťastie, proti takýmto veciam odolné a neposunie zastávku, ak vozidlo neprejde určitú dráhu, ako si už spomínal. Mimochodom, pri takom kvalitnom šmyku pri rozjazde zo zastávky sa palubák hneď opýta, či mala byťzastávka, lebo vyhodnotil, že už je na ďalšej. ?
No keď myslíš... Každopádne vedenie spojov do Kopčian sú km navyše a môžem ti povedať aj koľko to je : ŽST Petržalka - Kúpalisko Matador : 400m, tam+späť=800m, ŽST Petržalka - Kopčany : 1400m, tam+späť=2800m. A vysvetli mi prečo teda keď nieje v rannej špičke dosť miesť na Matadorke, tak ho tam zrazu podľa toho ako vyzerá CP nie je ani po 20:30?!
Asi si velice zle čítal ale ja som nadával, že všetko má ísť na Kopčany, taký bol pôvodný plán. Tak som sa tešil, že to ostalo ako to bolo ale štve ma, že teraz presunuli daktoré spoje na Kopčany a že po 20:30 chodí všetko medzi Kopčanmi a Kollárkom... ?
Majo