cca o 07:30 staly elektricky smerujuce do dubravky v useku damborskeho a alexiho.dôvod:suprave 7799-7800 sa na druhom voze zlomil zberač a nasledovne sa roztrhla svorkovnica na vedeni.
Tak o tom som nevedel Kazdopadne moj navrh uz ratal s BID a predpokladam ze ked sa zavedie tak to bude treba aj tak vyriesit inak, kedze nove linky nebudu vzdy zacinat na ASMN.
22:30+-10 min odchádzajú prímestské busy s Nív na všetky svetové strany a smery..teda to sa dá považovať za centrálny rozjazd posledných spojov.
a medzi 23.00-23.10 idú zasa osobáky z Hl.St na všetky trate, ktoré z BA vychádzajú (okrem smeru Petržalka) ..
Ak to bude extra spoplatnené do takej miery ako to "dokázal" DPB, tak nech to radšej ani SL nerobí ? prečo keď inde to tak funguje, že nočná doprava je bez príplatku alebo s minimálnym tak u nás to tak nefunguje. S obľubou sa DPB odvoláva na všetko čo robí frázou "inde to tak funguje". Prečo si teda u nás majitelia PCL musia priplácať a v noci sa dá cestovať len na jeden lístok a to aj cestujúci do 15 rokov?! Keď inde také dačo NEFUNGUJE?
Nech sa paci Myslim ze aj tak by to bolo vyuzivane, hoci podmienkou je zrusenie zvrhleho nocneho priplatku (neverim ze by boli schopny dat primestsku bez nocneho priplatku a mestsku s nim).
tak tak... urcite by som bol za to aby sa spustil nejaky pilotny projekt (napr pre jeden okres s jednym odchodom za noc v piatky a soboty), ako by sa to ujalo.
Ja som vychadzal z intervalu 2 hodiny + doplneny jeden spoj okolo polnoci.. ale to uz by chcelo cisla kolko ludi by bolo ochotnych tie nocaky vyuzivat (a pri akej tarife)..
jj len asi by som dal horsi interval... myslim ze by stacili dva tri odchody za noc...
a ako vravis - nosna linka + pripoje
priklad pre okres Senec.
Nosna linka by sla BA-Ivanka-Bernolakovo-Velky Biel-Senec-Blatne-Igram-Cataj
Pripoj (minibus) by siel Senec-Boldog-Reca-Kralova-Kostolna-Turen-Nova Dedinka-Tomášov
pre obce ako Nový Svet s 60 obyvatelmi kde chodi normalny autobus 3x denne by bol nocak luxus. Neviem vsak ci je to pravne osetrene a ci by tam nebol povinny spoj
to uz by asi zalezalo od Slovenskych ciar by to bolo sukromne alebo verejne
Ak vychadzame z koncepcie BID a preferencie kolajovej dopravy, tak by som z tohto konceptu vychadzal aj pri nocakoch v regione (teda aj v meste, ale to nechcem znova riesit)..
Moja idea by bola asi taka, ze k sucasnym rozjazdom MHD by sa pridali rozjazdy primestskej dopravy (vlakov, autobusov..) a to napriklad 23.30, 00.30, 01.30, 03.30 - s tym ze vzhladom na fakt ze nocna doprava je vecer biedna tak bud by sa predlzila premavka dennych liniek, alebo by sa pridal aj rozjad 22.30 len pre primesto.
Povodne som sice napisal, ze by som to navrhol stavat na vlaku, ale ako tak uvazujem, asi by bolo lepsie to riesit autobusmi. Predsalen su mesta / obce kde je stanica daleko a ak nechceme mat milion pripojov tak je lepsie to cele riesit busom... Jednym nosnym + k nemu pripoje..
suhlasim... ak by bola MHD
1) spolahliva
2) pohodlná
3) konkurencieschopná
tak IAD upadá... žial mesto robí MHD naprieky... ja napr do centra mesta chodím výhradne MHD... z DNV som mal super spojenie električkou... teraz ako dokašlali tu preferenciu, tak už to také super nie je...
presne ako vravíš...
ad. nočná krajská
osobne by som to videl tak, že každý spoj by šiel do okresného mesta + Šamorín (a miesto PK do Modry)... pričom zo SC, MA a PK by na tento spoj nadväzoval nejaký minibus, čo by si obehol všetky menšie obce. v okrese (ktoré neobslúžil hlavný spoj)
tak ty si necestoval v zime na Einsteinovu 1,5h s troma prestupmi, pričom každý bol veľmi veľmi nespolahlivý... až si napokon po zlej kombinácii zistil, že autobus vynechal a musel si v zime utekať po Novom moste (beh v zime je sviňa...) aby ti milá pani Kissová zatvorila mrežu tesne pred nosom, lebo si prišiel 7:56 ? áno, to ma vyčerpalo a to som nemal ani 20 ? ? ?
Ike