ano, je spravne, ak ludia platia podla toho, kolko km precestuju. Ale v pripade jedneho mesta ako celku je rozdelenie na dve zony uplne nelogicke a matuce.. Ja doteraz netusim, kde je koniec prveho a kde zacina druhe pasmo.. Este ze som sa tu na diskusnom fore docital, ze taky OC AVION je uz druhe pasmo.. Ano, mozno som bol lenivy sa pozriet na tie pasma, ale netusil som, ze koniec pasma je jednu zastavku pred Avionom.. To mi pripada spravene naschval..
Preto by v pripade BA bolo lepsie uplatnit princip solidarity, teda ze ti ludia, ktori cestuju menej, nieco doplacaju na tych, ktori cestuju viac. Uz len kvoli prehladnosti systemu a faktu, ze logicky by mala byt zona vyclenena hranicami mesta.. Teda ze ked prechadzas okolo tabule "koniec Bratislavy", tak ta napadne, ze tam uz je asi ina zona.. Ale jednu zastavku pred Avionom by ma toto teda nenapadlo..
Presne tak. Co ked potrebujem ist, napriklad, zo Sadu Janka Krala na Jesenskeho ulicu? Priamo sa to neda, musi sa prestupit na Safku, ale za 15 minut sa to stiha. Preco by teda takyto cestujuci mal platit viac, ako ten, kto nastupi tiez na Sade J. Krala, ale ide k Wustenrotu ci na Nivy? Len preto, ze z dovodu linkoveho vedenia musi prestupit? Ale ved neprejde viac km ani viac minut!
Som si vsak isty, ze existencia dalsieho pasma v ktorom bude Stupava, pricom je rovnako vzdialena od centra BA ako DNV ti vadit nebude a nebudes tu hovorit o nespravodlivosti!
A ak hovorime o spravodlivost tarify, tak taka existuje iba jedna. Cena podla precestovanych km.
Som si isty, ze taku by obv. DNV nechceli.
V Presove su vsetky JCL prestupne, dokonca aj ten najkratsi na desat minut. Nikoho ani len nenapadlo povedat tu hroznu vetu "za desat minut sa aj tak neda prestupit, tak im prestup rovno zakazeme." Preco by mal dopravca rozhodovat o tom, ci sa za desat-patnast minut da alebo neda prestupit? To nech rozhodne cestujuci, on vie, kam ide a kedy mu to ide.
5 min. Bulikova-Farskeho L99 zberna linka
3 min. Frarskeho-Safko L95 nosna linka
prestup dajme v spicke max. 4 min.
-----------------------------------------
max. do 12 minut. platis 0,7 EUR za ten kusok s prestupom.
kdezto do 15 min. platis 0,5 EUR za ovela dlhsie trasy bez prestupu.
L93 Vysehradska-Zochova (cez celu Petrzalku) 14 min=0,5 EUR.
L98 Tesco Petrzka- Pristavny most za Dunajom 14 min=0,5 EUR
L5 Karlova Ves- Kapucinska-centrum 15 min. 0,5 EUR
L5 ZST Vinohrady - Vysoka (skoro centrum) 15 min.=0,5 EUR
Kde je spravodlivost?
Zvyhodnovanie predplatitelov oproti obcasnym je dobra politika, ale medzi tymi obcasnymi vytrestat tych, ktorym najprv zrusili priame spoje, to je svinstvo na2.
No je pravda, že na 30 je to už teraz celkom v pohode. A nehovorím, že sa nedostanem do spoja, ale stáť v nažganý v tom minipriestore Soru, to radšej sedieť v 36xx.
No nic v zlom, ale zatiaľ na 30-tke (37 aj vdaka zachádzaniu k Tescu nemusím), problém nie je (teda, zeby som sa do spoja nedostal). Druhá vec je, ze za kapacitu nemôze SOR ale objednávatel, ktorý namiesto 12m voza kúpi voz z mensou kapacitou
6222