Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Majo #119300:
ja proti T3P nič nemam,ja si robym aj panel T3P,konkretne 7783-7784
?
Reply on: derik #119331:
takže podnet na Rada pre vysielanie a reklamu?
Re #119337 zakaznik: a ešte si zabudol "zamestnaným" pretože byť pracovník a byť zamestnaný nezvykne bývať to isté 😉
Reply on: ft #119328:
zaujímavejšia myšlienka by bola požadovať kompenzáciu za to, keď nejde bus podľa grafikonu (napr. vynechá) a kvôli tomu niečo zmeškáš... dá sa to?
Reply on: S499.1023 #119326:
Kolko ludi cestuje 15 a kolko 65 minut?
Želám všetkým diskutujúcim, užívateľom, psom, webmasterom, redaktorom, šéfom, cestujúcim, vlkom, substrátu, vodičkám, vodičom, dielenským, vozidlám, bufetárkam, bojímsakeďotváramchladičkučiodtiaľnevyskočí predsedom predstavenstva, riaditeľom a ostatným pracovníkom príjemné prežitie nadchádzajúcich sviatkov. Šťastné a veselé! 🙂
Reply on: Matthias #119334:
mozes o taketo materialy skusit poziadat na nasledujucich kontaktoch:
+421 2 5950 3271
vzdelavanie@dpb.sk
Zdravím vospolok.

Nevedela by mi nejaká dobrá duša pošepnúť, kde by sa dali získať info technickejšieho charakteru o električkách?
Zapojenie elektriky, schémy, takéto veci.

Fenk jú.
Reply on: fun #119332:
Podľa vyjadrení do konca tohto roku.
Nevie mi niekto povedat kedy sa bude vediet ci DPB kupi klbove autobusy znacky Mercedes alebo Irisbus Citelis?...vopred dakujem za odpoved ?
Reply on: ft #119328:
Z pravneho hladiska si myslim ze zakladny dokument pre vztah cestujuci - dopravca je prepravny poriadok. V prepravnom poriadku nie je nic pisane, ze je dopravca (DPB Bratislava) povinny zabezpecit ochranku v kazdom vozidle nocnej dopravy, takze nieco take si pravne vymahat asi nema zmysel.

To ze DPB nieco pisal vo svojich reklamnanych plagatikoch je len reklama, ktora ako je na Slovensku bezne zvykne klamat.
Reply on: ufo #119327:
Pozor, hneď po zverejnení Koncepcie BID som navrhoval, aby sa 10 minútový lístok zmenil na 15 minútový (keďže 30-minútový vypadol už tam) a aby bol prestupný (i keď mne osobne je jedno, či prestupný bude alebo nie, ja na neho prestupovať aj tak nebudem). Toto som opäť zopakoval, keď boli zverejnené tarifné podmienky BID, kde sa v prípade REGIO lístkov zmenil 10 minútový na 4-zastávkový.
Keď boli zverejnené prvé informácie o novej tarife DPB (ktorú som ja nenavrhol, ale predpokladám že dotyční budú mať k tomu nejaký dôvod), bol to hlavne stevo ktorý (nielen) tu vykrikoval, ako sa ruší prestupný systém, a ako ho zahraničný návštevníci nebudú chápať. Až vtedy som sa ja pridal do diskusie s tým, že vo veľkej väčšine okolitých miest (či už väčších alebo menších) kde majú prestupnú tarifu je lístok na krátke cesty neprestupný, cestujúci tomu pochopili a prestupný systém to nijako nenarúša.
Jediné teda o čo sa tu ja snažím je vyvrátiť rôzne mylné dohady príkladmi zo skutočného sveta.

Keďže nie som zamestnancom DPB, ani nemám nejakých dobrých známych v administratíve, nemám žiadne bližšie štatistiky ohľadom toho, ako sa cestujúci správajú. Všetky tieto informácie mám z pozorovania správania seba a mojich známych (príp. občas aj iných náhodných cestujúcich).

BTW, podmienky použitia Kurzstrecke lístku som žiaľ nikde nenašiel, ale nemyslím si, že práve toto je ten najvýhodnejší spôsob cestovania. Avšak ak ti vyhovuje, ja ti ho neberiem.
Reply on: ft #119328:
Ochranka takzv. SBS je len vo vybraných nočných spojoch kde sú sústavne problémy. Napr. na takej N33 ho asi nenájdeš. A doplatok neni za ochranku, ale za nadštandardnú službu: "nočnú dopravu" ?
dobry den. zaujima ma, ci funguje nejaky postih pre dopravny podnik, pokial nedodrziava vlastne pravidla. konkretne ma chytil v nocaku revizor, ze nemam listok a platna elektricenka mi nestaci. kedze na nocne spoje si treba dokupit este liskty, so zisku z ktorych sa plati ochranka v nocakoch. zaplatil som pokutu 1400,- korun. napriek tomu sa mi uz niekolko krat stalo, ze som v nocaku ziadnu ochranku nevidel, co by mohlo byt v istych pripadoch diskutabilne, ze to mohol byt utajeny cestujuci, ale isiel som uplne sam v celom vozidle. pripada mi to tak, ze ochranka jazdi len s revizorom a policajtami, ked maju vybrat pokutu, ale nie v kazdom spoji, v ktorom by mala. napriek tomu ze od incidentu s revizorom si uz cvikam listok, nemam pocit, ze dostavam za svoje peniaze to, co by som mal. mam moznost vymahat si ja nejake odskodne za to tak ako to cini dopravny podnik pokial si neplnim povinnosti voci nemu ja ako cestujuci ?
dakujem
Reply on: Valec #119325:
Stále sa odvolávaš, že je to aj v iných mestách. A keď si chcel nespochybniteľný systém, tak som napísal, že potom by sme museli okopírovať od Viedne.

Kurzstreckenfahrschein vo Viedni je prestupný, trošku si oprav vedomosti, lebo prerobíš pri cestovaní vo Viedni.

AD posledný odstavec, to sú oficiálne štatistiky? A teraz teda očakávaš od tvojich obľúbených "nepoctivcov", že zpoctivejú, alebo toto budú robiť pri hodinovom lístku? (Ak ich je naozaj toľko, že sa kvôli tomu musí byť 15 minútový lístok neprestupný na úkor poctivých ľudí, ktorých je podľa teba na Slovesnku asi koľko - 1 percento?)
Reply on: 810zssk #119275:
Zatiaľ čo pri 60-minútovom nebude problém s tými, čo budú cestovať 65 minút ? ?
Reply on: ufo #119324:
Tak teraz nechápem. V jednom príspevku napíšeš "Ked nechceme spochybnitelny system, tak teda okopirujme od Viedne" a v druhom "A prosím zase nepísať, že to majú aj v iných mestách".

Pričom krátky neprestupný lístok majú aj vo Viedni. Takže neviem, čo si z ich systému chcel okopírovať.

A čo sa týka tohto: "všetko, čo tu bolo popísané k nevýhodám prestupnosti 15 minútového lístka, sa dá uplatniť aj k hodinovému lístku. Týmto sa teda nič nezmení pre nepoctivých ľudí." ti už predsa bolo odpovedané, že zatiaľ čo sa tieto nevýhoda v podobe šedých pasažierov vo veľkom vyskytovala práve u cestujúcich s 10-minútovým lístkom, zatiaľ čo takmer vôbec u cestujúcich s lístkom hodinovým.
Reply on: Valec #119322:
Nemám prehľad, kto sa ako vyhovára, ale to nie je argument. A o tej poctivosti si tiež myslím svoje, všade sú len ľudia.
No a k poslednému odstavcu - mohli sme mať od 1.1.2009 prehľadnejší, jednoduchší, pochopiteľnejší systém. Ale neprestupnosť 15 minútového lístka to zabila.
Opakujem ešte raz, všetko, čo tu bolo popísané k nevýhodám prestupnosti 15 minútového lístka, sa dá uplatniť aj k hodinovému lístku.
Týmto sa teda nič nezmení pre nepoctivých ľudí.
Doplatia na to len poctiví ľudia tak, že majú neprestupný lístok.
(A prosím zase nepísať, že to majú aj v iných mestách - OK, tak ale potom kopírujme aj iné, zaujímavejšie veci z Brna...)
Reply on: Ike #119318:
Nebolo by treba ani vytvárať jedinečné ID. Bohate ti stačí čas a číslo vozu. Revízor by z toho už vedel, či si daným vozidlom šiel aj predošlý spoj alebo nie.

U neprestupnej tarify si problémy presne popísal:
- dvoj a viacnásobne vyššia cena tam, kde nie je priama linka,
- cestujúci platí rovnako bez ohľadu na dĺžku cesty,
- absolútne nevyhovujúca pre IDS...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.