Občas som mal dojem, že niektorí diskutujúci sú na Teba prehnane prísni. Ale po posledných príspevkoch je mi z Teba zle ? Neskúsil by si občas trochu logicky uvažovať? Možno ešte nie je všetko stratené.
1) je to vec priorít. Keď mi nebude vadiť, že pre každú blbosť budem musieť cestovať do okresného Tesca a moje financie to v pohode pokryjú, tak nevidím problém, keď áno, nájdem si inú obec.
2) Ja osobne keby som si vyberal obec, určite takú, ktorá má základné služby (potraviny, lekáreň, ZŠ) a takú, čo má VHD (keď budú deti chodiť na gympel). Pre blbosti štartovať auto nebudem, pretože si v okresnom Tescu nakupím na celý týždeň a viac ak sa dá.
DNV takým satelitom de facto je. Služby sú nanič, kým nebolo Terno a Lidl, naozaj sme mali len Tesco (ktoré prioritne využívame aj teraz). Jediný urbánny znak je typ zástavby, MHD a počet obyvateľov. Každopádne, kvôli blbinám neštartujem auto, ale snažím sa všetko vybaviť "jednou ranou". Myslím, že život v suburbánnej zóne v nejakej obci, ktorá sa od DNV líši len faktom, že nie je časť BA, je dosť podobný.
A poznám kopec takých ľudí, čo bývajú či už v suburbánnom meste, alebo obci a ich život nie je o nič odlišný od môjho. Jediný rozdiel je, keď sa chce ísť na pivo, nemožno sa spolahnúť na VHD. Ja však nepijem, čiže tento faktor je pre mňa irrevelantný.
Veď práve, že hovorím o takých hŕŕ projektoch, čo vyrástli uprostred blata a kukurice. Dopravná situácia sa vďaka painfraštruktúre pekne odzrkadľuje vo Vajnoroch každé ráno.
Absencia VHD nie je irelevantná, čiastočná absencia VHD v mojom prípade spôsobuje, že občas používam na cestu ku vlaku bicykel.
Tým bicyklom chodím po cykloceste a stretávam na nej cyklistov aj v pondelok o 8:00 ráno, čím okrem iného vyvraciam aj fakt, že cyklisti by nechodili v lokálnych reláciach v pezinskom a seneckom okrese. A naozaj som veľmi rád, že nemusím jazdiť po výpadovke.
Z rozhovorov so susedmi viem, že sa prisťahovali do onej obce, pretože aspoň ten vlak do nej cez týždeň jazdí a je v priateľnej vzdialenosti. A to napriek tomu, že im parkujú pred domom aj 2-3 autá.
Zdiskreditoval som sa len ja? Nikto iný tu pri vypisovaní svojej pravdy nepoužíva vulgárne slová len ja? Počuj uzavrime tému na tieto veci ale len mi daj vedieť či ti môžem na maila poslať to o čom som hovoril, či si to dokážeš prečítať a či na obhajobu opačného názoru dokážeš zohnať také fakty ako ja ok?
Myslíš? Však skús sa mesiac tváriť, že bývaš v takom satelite (DNV je aj celkom dobrý príklad) bez služieb a kvôli každej sprostosti cestuj autom aspoň do lamačského Tesca. A na konci decembra si môžeš vyúčtovať o čo času a peňazí naviac by ťa to stálo.
Ja nechápem ako sa môžeš vyjadrovať k niečomu čo nechápeš ty magor! Odkedy je vyjadrenie pravdy dačo militantné alebo extrémistické? Potom sa nedivím, že ľudia tak tupí ako ty dokážu formovať myšlienku národa, alebo môžu byť tvorcami TVnovín alebo redaktormi novín ?
Ziadna obec nevznika ako nova (mozno jediny takyto hrrrbrrr projekt je Chorvatsky Grob - Cierna Voda) a je vec samospravy ako vyhovie vlastnym (buducim) obcanom...
Ked sa mi obec nepaci, nepojdem tam... ked tam nie su sluzby a mam auto, tak je pre mne absencia VHD irrevelantna...
Mysliet si ze ignoraciou dopravnych prudov a obmedzovanim suburbanizacie sa nieco vyriesi je utopia
Mnohí často po čase zistia, že ak je niekto z rodiny bez auta, je prakticky odpísaný. Chýbajú služby, obchody.
Preto by sa malo tlačiť, aby tam bola verejná doprava, služby, obchody, detské ihrisko, veľmi pozitívne vnímam napríklad projekt Strmé vŕšky pri Záhorske Bystrici, kde toto všetko je.
Pre úplnosť aby si ma nemal za týpka čo chodí len s pravicou hore a na meetingy nejakého extrémistického charakteru, ale že aj čítam, tak môžem ti poslať niekoľko vecí v PDFku, ktoré niesú dielom žiadnych magorov ale seriózne materiály podložené výskumami a rokmi vedenými štatistikami, ktoré pre svoju politickú a spoločenskú nekorektnosť neboli zverejnené, lebo kto by sa v dnešnej dobe odvážil otvorene povedať, že najväčšími rasistami sú čierne rasy?
Áno, veď má kopu dobrých návrhov a odborné znalosti. To, čo mi vadí, je častokrát ignorovanie MHD (aj keď už začína trochu viac vnímať aj tú) - ukázalo sa to napr. pri jeho článkoch o Molecovej a Karlovej Vsi, kde sa zaoberal menšími problémami, ale ušli mu tie zásadnejšie... ktoré však asi pre neho neboli dôležité alebo si ich ani nevšimol, lebo sa na veci pozerá prioritne z hľadiska motoristu.
Ďalej mi vadí istá manipulatívnosť, napr. titul i obsah nedávneho článku "Preferencia MHD tým najhorším spôsobom - likvidácia parkovísk", kde podsúva, ako keby zástancovia MHD boli za likvidáciu parkovísk v obytných zónach - pričom neviem o nikom, kto by niečo také presadzoval, ak tak možno treba povedať, že ak sú parkoviská už súkromným pozemkom využiteľným aj na iné účeky, právne neexistuje nejaký nárok obyvateľov priľahlých domov parkovať tam.
Takisto sa mi "páčili" jeho vyjadrenie k uzavretiu Starého mosta pre IAD a následné veľmi zlé dôsledky pre dopravnú situáciu.
Takže výhrady sú v tom, že s ním v mnohom nesúhlasím. Zároveň ho rešpektujem, ale len dovtedy, kým sa neschyľuje k manipulácii.
geodeath