Reply on: Sati #117007:
Veď mne by tam stačili kĺbaky, len sa hovorila predzvesť, že oni nemajú výkon na to aby "vyšlapali" taký kopec. A pritom som sa čudoval ako je možné, že na zálohe sa niekedy sem tam objavil kĺbak ešte keď ani o TR sa nerozhodovalo. Ale je tam jedna pravda pozrite sa testovali tam Solarisy a aj CapaCity a zistilo sa, že majú abnormálne vyššiu spotrebu než kebyže jazdia v Petržalke napr. a to je logické preto sa aj upustilo z 32jky posilňovanej 15m vozami a aj kvôli tomu, že 32 potrebuje len niekedy kapacitne posilniť. Napr. 32 by stačila posilňovať počas nejakých akcií na jej trase napr. keď je zadarmo Botanická záhrada, ZOO a iné. Vtedy by tam mohli nasadzovať povedzme 15m busy. A k tým 25Tr tam sú potrebné. Vieš si predstaviť, že by tam jazdili 18m busy, ktoré majú vysokú spotrebu? A ak viem ani testy s 18m TAM-BUSom nedopadli dobre hneď sa pokazil... ? A zase 15Tr by bolo trošku divné doťahovať každý deň v počte 7ks... 25Tr by neboli poruchové kebyže je trať napojená na druhé. A prvé mesiace keď tu začali premávať trolejbusy vodiči boli až tak lenivý, že keď im spadli palice išli na diesel. motor a kašlali na nahodenie. Ja som tak zažil sme išli smerom hore a traťávi opravovali na zákrute pri generátore trať a vodič musel zapnúť diesel lebo mu spadli palice keď to chcel prejsť a ledva sme tým tempom vyštverali a na zástavke nahadzoval palice, ale chudákovi po chvíli zase spadli a tak šiel na ďalšiu zástavku na diesel agregát a neskôr zase spadli, ale už normálne vystúpil a nasadil ich a nechcel ísť na dieselaregát na ďalšiu zástavku. Tento diesel agregát čo majú je úplne slabý na to aby zvládol DD a aj preto počas výluk sú nasadzované normálne 18m busy. Vlastne 25Tr boli kúpené len pre to lebo nechceli trať napojiť na ostatnú...
luky133
http://www.mercedes-benz.sk/index.php?sec=cars&subsec=citaro_g&page=outfit_regular
A čo som čítal tak ma omnoho lepšiu než Citelisy. Ochranu proti bočnéhmu nárazu ani neviem či majú Iveca, a také odpružené vzduchom sedadlo neviem teraz či majú IVECA, ale asi hej?
Čo sa týka doplnkovej tak predpokladám, že toto by dokúpili:
+regulácia preklzávania kolies (ASR)
+zdvíhacie a spúšťacie zariadenie (kneeling)
+vyhrievané čelné sklo
+klimatizácia (predpokladám, že ale len pre vodiča)
+elektricky prestaviteľné vonkajšie zrkadlá
+informačné systémy by nebrali od MB, ale asi BUSE
+miesto pre invalidný vozík (Ak tuším dobre tak to majú aj IVECA aj SORy takže by to asi kúpili tiež)
+mikrofón
+4 dvere výsuvné smerom dnu, dvojkrídlové s pneumatickým pohonom (A toto je asi najväčšie mínus MB... Štyri dvere sú za doplatok a pokiaľ viem IVECA majú v štandardnej výbave a toto môže dosť zahrať proti MB nakoľko cena za jeden voz sa musí vynásobiť 240x a pri IVECU je to tuším sériovka takže dosť veľká suma sa ušporí)
+mechanická alebo elektrická rampa pre dvere 1, 2, a/alebo 3 (plošina bude určite mechanická)
A toto je odhad čo by mohlo byť, ale veď v Bratislave to nie je potrebné načo by sa to tu využívalo:
-regulácia pozdĺžneho a ****ho naklápania (WNR)
-strešné kanálové kúrenie
-konvektorové kúrenie
-klimatizácia (do celého vozidla)
-zabezpečovač IRIS
-sedadlo vodiča s otočným zariadením, vyhrievaním a vetraním
-vonkajší reproduktor
-digitálne alebo rádiovým signálom riadené hodiny
-izolačné dvojsklá
-svetlomet do hmly
-vysokotlakový ostrekovač svetlometov
-ističe
A posledné je také kozmetické a to puklice na kolesá, ale myslím si, že by sa postrácali časom takže to by netrebalo. Myslím, že IVECO, ale bude výťaz, ale aj to je dobré hlavne, že budeme mať nové autobusy. Ale IVECO má veľké mínus, že má taký stiesnený interiér.