Premium SMS je spoplatnená SMS, za ktorú niečo dostaneš. Premium SMS začínali pri rôznych tých sťahovaniach zvonení a hier do mobilov. Pražský (ale aj labskoústecký) SMS lístok beží na báze Premium SMS. Výhodou je, že z posledného dvojčíslia čísla, na ktoré správu odosielaš je aj jasne daná cena - napr. pražský lístok sa objednáva na čísle 902 06 26, je za 26,- CZK, labskoústecký na čísle 902 06 15, je za 15,- CZK.
U nás môžme závidieť. No ak je pre niekoho jediný cieľ BID len linka 901 a odseknutá časť 53 = 630, tak dlho môžme o BID len rozprávať, najmä ak keď do 4km vzdialenej Rajky je neprekonateľný problém zaviesť linku ?
Skúsim to v priebehu týchto dní streda - piatok odfotiť a plácnem to na web. Je to rysované tenkým tušovým perom 0,25 a je to staršia práca, tak dúfam, že to bude dosť vidno. Pre úplnosť je tam trať zakreslené okolie trate do 100 v úseku Hl.ST. - SAV - Štefánikova (tam kdesi ešte aj medzi SAV a Hodžkom bola zastávka čo som videl podla zákresu "Lermontova") a ďalej už poznáte. Škoda, že to ostalo len na papieri ?
Ad električky v Kórei:
V severokórejskom hlavnom meste majú aj ako električkovú prevádzku, tak aj 2 trasy metra. Len pre zaujímavosť, takmer všetky električky tam jazdiace pochádzajú zo závodu Tatra (typy T4D a KT8). Časť z nich tam šla ešte v časoch socializmu, ostatné sú z ex-východonemeckého výpredaja. Dokonca aj trolejbusy tam jazdia (a to také skvosty ako repliky Karosy C 734, resp. Škody RTO). Oficiálnych informácií je síce málo (MHD a obzvlásť metro sú niečo ako strategické vojenské objekty), avšak na internete možno aj napriek tomu nájsť dostatok informácií.
A či je predaj električkového vozidla podporou miestneho režimu si osobne nemyslím. Pri takmer výhradnej nemožnosti vlastniť osobný automobil je MHD dôležitou formou dopravy.
Keď mi nič neostáva tak čím pôjdem?! Hovorím to ale nie preto, že JA ňou chodím ale preto, že aj druhí čo ňou chodia častejšie ako ja medzi 7 a 8 ráno, nakoľko ja tak idem len vo štvrtok, inak ňou chodím o 6:40 na Šafko. Ten interval 4 min je medzi 7:00 a 7:45 nepostačujúci.
Však ten interval 3 minúty nemusí byť rovno hodinu trvať. Ono by stačilo keby začali spoje v 3min intervale vychádzať z Vyšehradskej od 7:00 až 7:10 a na 4min interval by nabehli o 7:50
Ak sa nebudú robiť sabotáže (zle nastavené semafóry na Šafku a podobne), môže uzavretie mosta naozaj prispieť k zlepšeniu dopravy (IAD aj MHD) v centre. Sám som zvedavý. Osobne som za rekonštrukciu (prípadne aj za architektonicky hodnotnú novostavbu) mosta v pôvodnej šírke.
richardhudec