Viete, ze v Thajsku sa jazdi na 1000mm rozchode 120km/h? A v Juznej Afrike na 1067mm az 160km/h? Su to rychlosti v beznej prevadzke.
A keby som chcel sirit scestne zavery, tak z tohto a z toho, ze na trati Zohor - Pl. Mikulas sa chodi miestami iba 10km/h, tak poviem, ze 1000 je omnoho lepsi a rychlejsi rozchod ako 1435mm
Srandujem, ale podobne divne vyvody na zaklade len casti faktov sa uz v diskusii objavili ...
Inak link je tu:http://lib1.nippon-foundation.or.jp/1996/0500/contents/087.htm
A keby som chcel sirit scestne zavery, tak z tohto a z toho, ze na trati Zohor - Pl. Mikulas sa chodi miestami iba 10km/h, tak poviem, ze 1000 je omnoho lepsi a rychlejsi rozchod ako 1435mm

Inak link je tu:http://lib1.nippon-foundation.or.jp/1996/0500/contents/087.htm
Martin Fundárek
Podľa mojej mienky by zriedenie zastávok generálne a preferencie postačovali. Vyžadovalo by si to doplnkovú dopravu autobusom alebo trolejbusom ako náhradu za zrušené zastávky s úrovňovými !!! prestupmi na električku (prechody so semaformi; do podzemia či na lávky ľudia nie sú príliš ochotní liezť).
Okrem toho sa bude treba vážne zaoberať kultúrou cestovania. Mne napríklad veľmi vadí, že dopravný podnik kašle na likvidovanie čarbaníc vandalov, nesprávne nazývaných "grafiti". Niektoré vozidlá sú poznamenané až tak, že sa mi dvíha žalúdok. Ak k tomu pridáme pár smradľavých bezdomovcov, ktorí sa v MHD zohrievajú, dospejeme čoskoro k tomu, že MHD budú používať iba asociáli - a my ostatní si budeme musieť kúpiť autá.
Domnievam sa, že ak by boli čarbanice promptne odstraňované, znížil by sa aj počet dobytkov, ktorí sa takto prejavujú. Znížila by sa ich motivácia postriekať alebo popísať celú električku, keď na druhý deň by po ich podpisoch nebolo ani stopy. (Hovorí zo mňa skúsenosť s natieraním istej vchodovej brány - keď som ju natrel po poškodení druhý raz, bol niekoľko rokov pokoj, hoci na iných vchody v okolí je každú chvíľu nový "podpis".) Čo vy na to?