Mne nerobí problém zaplatiť si cestovné do 1€ ak bude taká kvalita aká bude. Viac by som si už nevedel predstaviť ak by došla na zástavku Karosa, ktorá ma 20 rokov... ? Ja som len poukazoval na to, že zrušenie 30min lístka alebo zavedenie 15min NEPRESTUPNÉHO lístka je z mojej strany zlý krok pre tých, ktorý cestujú napr. 20 min alebo prestupujú... .Keby bol aspoň ten 15min prestupný, ale DPB ide zjavne o to aby si ľudia kupovali len 60 min lístky aj keď to nevyužijú. Alebo električenku čo je tiež pre niekoho zbytočné keď cestuje napr. len určité dni v týždni.
"Ani rok nie je nasobkom cisla 30, ale pri beznom roku takto stratim 5 dni!!!!"
A v prestupnom roku stratíš dokonca až 6 dní!
Re #112156 luky133: Otázka na teba a podobných "rátačov":
Ak by sa zdraželi všetky lístky o tých plánovaných 20%, čiže ceny by boli 17-22-26, bolo by to výhodnejšie ako tento krok? Alebo v tom prípade by ste kričali (tak ako možno sledovať na rôznych iných diskusiách k MHD) ako sa neustále zdražuje cestovné?
ja by som navrhoval takyto variant:
zaviedla by sa dopravna karta, kde by si cestujuci nahral kredit (povedzme 500sk) - s tou by cestoval... pri kontrole cestovnych listkov, by revizorovi povedal, ako cestuje a ten by mu patricnu hodnotu z karty strhol... bolo by to fer, nie? ? ?
Hej s tým som rátal, že to tu niekto napíše. Ale teraz moja skúsenosť. Keď som chodil ešte na školu blízko mňa som každý deň v týždni cestovával dve zástavky. Väčšina čo som poznal to cestovala na čierno a ani ich nikdy nikto nechytil, ale ja som si podstivo cvakal lístky. Denne to bolo zbytočne 2x10min lístok pritom by stačil 5 min. Teraz by som sa na to vykašlal a chodil asi aj ja načierno kebyže tam ešte chodim... Alebo radšej peši to je asi aj cieľ DPB aby chodili ľudia peši. A keď som si to prepočítal stále to vychádzalo lacnejšie ako električenka aj keď o nejakých 40Sk... To bol príklad využíívania MHD asi 9 mesiacov v roku. ?
Tie zmeny sa mi teda nepáčia. Osobne mám električenku takže sa to dá prežiť, ale keď niekto cestuje 20 minút alebo prestupuje a cestuje 10 min (aj také prípady sú) tak si musia kúpiť 60 minútový lístok. Ja to nejako prežijem, ale áno sú to len 3Sk naviac, ale ak cestujem aj späť domov je to 6Sk ak cestujem celý mesiac tak je to 180sk ak cestujem celý rok je to zbytočne vyhodených 2160Sk! Samozrejme každý deň necestuje asi ten dotyčný, ale minimálne nad 1000sk to bude na rok predraženie kvôli jednému prestupu alebo 5tim minútam...
V pripade elektriceniek ide o dve veci:
1. Neustale posuvanie datumov bude robit iba problemy. Je predsa ovela jednoduchsie pamatat si jeden datum, kedy mi vyprsi platnost (teda za predpokladu, ze dva nasledujuce terminy vzdy nadvazuju priamo na seba), ako ho neustale posuvat.
2. Ide o princip. Mesiac v nasom kalendari nema trvale 30 dni, ale raz ma 30, inokedy 31 (a obcas 28). Bezne pri stvrtrocnom listku tak stratim 2 dni. Ani rok nie je nasobkom cisla 30, ale pri beznom roku takto stratim 5 dni!!!!
Preco to tak ma byt???????
Staci si vynasobit tie dva dni poctom elektriceniek a cenou a rocne dojdeme k zaujimavemu cislu.
Je evidentne, ze DPB nuti ludi prejst od listkov k elektricenkam, a to rovno k rocnym. A ak by to bolo mozne, najradsej by boli, keby im ludia zaplatili rovno na 30 rokov dopredu, najlepsie az po penziu, nenazranci!!!!!
Hoci nie kazdy moze zvoleja vysolit cenu rocnej elektricenky.
Zase existujú mestá (hoci sa to bwd určite nebude páčiť), kde to majú aj lepšie vymyslené - napr. Kurzstrecke je s plávajúcim pásmom a prestupný, napr. do vzdialenosti 5 zastávok od nástuonej zastávky bez ohľadu na to, či s prestupom alebo bez.
BTW, len aby pán predseda predstavenstva Záhradník nešiel do väzenia, ak náhodou Hranatá Nevymáchaná Papuľa usúdi, že nové lístky napĺňajú skutkovú podstatu trestného činu neoprávneného zdražovania. ? ?
Kurzstrecke je neprestupný a platí len v rámci minipásma určeného vybranými zastávkami. Asi niečo také, ako keby na L210 (zámerne uvádzam takto krátku linku) bolo jedno pásmo Hlavná stanica - Račianske mýto a druhé Račianske mýto - Autobusová stanica. Akurát, že niekedy sa tie Kurzstrecke vzájomne prelínajú.
Vo Viedni majú prestupný na jednu cestu za 1,7 € a okrem neho len lístok na Kurzstrecke za 0,9, ktorý je tiež tuším neprestupný. Opravte ma ak sa mýlim.
luky133