Zacitujem skveleho odbornika na dopravu, sudruha Cileka: "Ja som presvedceny ze linja do Wolfsthalu je dobry napad" - natolko dobry ze dnes v spicke (6.50) nou siel az 1 clovek - vodic.
To si napísal síce pekne, ale niekedy sa ani zo spôsobu jazdy tej kolóny nedá určiť, či zastane alebo nie. Ja sa snažím zastavovať zásadne pred križovatkou, ale výnimočne sa mi stane, že to neodhadnem.
Význam by mala určite aj v smere na Hurbanovo nám., hoci uznávam, že v smere do Dúbravky cez Patrónku by mala význam ešte väčší. Tak či tak sú teraz prioritnejšie iné trate, takže na túto môžeme v podstate zabudnúť (aj v smere na Hurbanovo nám., aj v smere na Patrónku)...
samotna trat ani nie... chybou bola ze sa zrusila... no myslim ze prestavanie krizovatky prazska-sancova by bolo trocha drahsie, kedze by sa tam muselo spravit viacero uprav...
navyse vedenie tejto trate by bolo zbytocne na HLST, mala by vyznam ak by viedla na zapad, popripade by pokracovala ako sme tu davnejsie s tr3mpom riesili... po prazskej v buspruhu az na patronku a tu napojenie cez polianky na dubravsku radialu... obavam sa ale ze na toto by 500 mil nestacilo ani nahodou... tolko by stalo akurat vsimne pre zucastnene strany ?
Teda BUS-pruh by vyšiel lacnejšie (skoro nič ? ), ale na električku sa skôr dajú prilákať ľudia, ktorí dovtedy používali IGK a táto trať, ktorá by umožňovala rýchle prepojenie Hl. stanice, Kapucínskej a okolia a K. Vsi, podľa mňa chýba. Bolo absolútnym nezmyslom tú trať rušiť a nahradiť priečnou osou... Vďaka tejo trati by mohla byť po Zochovu skrátená napr. 93.
"Riesenie by bolo keby bolicajti prisne sankciovali porusovanie" Jediné riešenie problému Štefánikovej ulice by bolo postaviť tam električkovú trať na samostatnom telese, po ktorom by zároveň mohli prechádzať aj autobusy MHD... POdľa mňa postaviť tam tú trať nemôže byť až taká hrozná "pálka" - odhadujem to na 500 mil. Sk.
Na Hodžovom nám. sa zablokovanie križovatky niekedy deje už v súčasnosti... buď kvôli Palisádom (autá od Staromestskej prejdú na zelenú a potom zablokujú smer od Štefánikovej doľava k Tatracentru) alebo opačne, smer od Štefánikovej doľava stojí, niektorí však ostanú trať v zákrute a zablokujú autá od Staromestskej.
Možno sa mýlim, ale nie je povinnosťou dispečerov zavolať políciu, keď im vodič v takejto situácii zavolá? A pokiaľ ide o cestujúcich vo voze - možno by stačilo im len vysvetliť, že je to v záujme ich vlastnej bezpečnosti.
Z vlastnej skusenosti "POVRAZNICKA, NAM.1.MAJA, CSU a.v.i " sa neoplati volat ani DD ani policiu ,nakolko DD Ti odpovie "to je problem dlhodoby,alebo sukromny pozemok,alebo...." a nic sa neriesi
Re #105638 Eripmav: Precitaj si vyssie,resp policia si robi tiez holubnik z predpisov,hlavne na nam.1.maja,zapne vystrazne blikace a ide si nakupovat.
Je to individualne. Niektore spoje su naozaj povinne miestenkove a listok treba kupit v predpredaji. Ale tie spoje ktore su potencialne pouzitelne na cestu do prace / skoly su vacsinou "volne".
To je samozrejme kec a spôsobuje to problémy iba vodičom so zníženou sociálnou inteligenciou. Ono to je cítiť aj na spôsobe jazdy tej kolony,že kedysaasi zastaví. V Praha napr. stále stoja vozy na magistrále krížom cez križovatku na I. P. Pavlova, čím blokujú električky v priečnom smere. Keď vidím, že to drhne, tak proste zastavím na stopčiare pred križovatkou a hrubokrčec za mnou sa môže aj utrúbiť a ublikať.
no pri jazde za kamiónom alebo autobusom sa VÝNIMOČNE môže stať, že si nevšimneš, že nemôžeš pokračovať za križovatkou. Ale vzhľadom na to, čo si popísal, odpoveď je jasná. Vráť prosím vodičák, nie si schopný viesť motorové vozidlo.
alebo riesenie by bolo ze etapa kedy maju vsetky auta cervenu by trvala dovtedy,kym sa nevyprazdni krizovatka...
a neviem ake su problemy s pouzivoanim toho zakona, ja to tak robim vzdy ze ked mam zelenu a predomnou je kolona, tak tam zostanem stat... nie vzdy sa stretnem s pochopenim, ale zakony su na to, aby sa dodrziavali
to je pekny paragraf ze nevojst do krizovatky, ale treba si povedat ze v KOLONE - suvislej jazde je to dost nerealizovatelne, resp. by to sposobovalo znacne problemy... lebo pri suvislej kolone vodic nevidi ci mu situacia dovoluje/dovoli pokracovat vjazde aj za krizovatkou, teda vzorova - podla predpisov situacia je - ze ked ide kolona, tak vzdy kazde jedno auto zastane pred krizovatkou a pocka kym to auto pred nim prejde celu krizovatku - co v pripade Hodzovho namestia je peknych par desiatok metrov, cize z bezpecneho odstupu v kolone napriklad 5 metrov (pri pomalej rychlost kolony) sa stane 25 metrovy odstup a priepustnost krizovatky je 1/5 ?
teda riesenie samozrejme je - a pouziva sa vo velkych mestach - a dokonca v Bratislave mame uz kopu dopravnych kamier - ale tie sa samozrejme absolutne nepouzivaju - ci uz na pokuty, ale ani na riadenie dopravy... pretoze idealne riesenie je, ze sa krizovatka INTELIGENTNE RIADI - ci uz policajtom na mieste, a to modernejsie riesenie - dialkovo podla kamier a dialkovym riadenim (vsetko toto mame na vacsine velkych krizovatiek) - teda ze sa nepusti tolko aut, aby koniec kolony stat v krizovatke - ono to niekedy ide nacasovat aj do pevneho cyklu, aby prepustala krizovatka len tolko, kolko prepusti krizovatka dalej - a niekedy to treba samozrejme kontrolovat kamerou... ale to ze auta budu blokovat krizovatku nie je problem, ked sa vie ako riadik krizovatky vo velkomeste 21.storocia... a nie s pouzitim toho blbeho paragrafu, ktory je tak vhodny do dopravy 19. storocia a skorej ?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
810zssk