Hodinove su na 2 a na 3 zony (za 20 a 27 Sk). CL musis mat oznaceny este pred prechodom cez zony, cize potrebujes 2x 3-zonovy, t. j. 54 Sk. 5-zonovy stoji 45 Sk. Ale aj keby si chcel oznacovat 2-zonovy a 3-zonovy, tak zaplatis 47 Sk, cize stale sa ti viac oplati 5-zonovy. Ved nikde nie je napisane, ze s 5-zonovym musis cestovat presne 90 minut, mozes s nim cestovat aj 10, ak chces... A mozes ho kludne pouzit aj na 1 zonu a 10-minutovu cestu, ak to uznas za vhodne
Ja este dodavam za seba, ze kondenzacnu cast, kde sa zbiera voda, vyzrazana zo vzduchu, treba pravidelne cistit a sterilizovat. V klimatizacnych zariadeniach totiz s velkou oblubou zije Legionella pneumophila, bakteria, ktora vyvolava tazke zapaly pluc, tzv. legionarsku nemoc.
www.idsjmk.cz. Je predsa logicke, ze napr. clovek, co bude 2x prestupovat prejde menej zon za viac casu nez ten, kto pojde priamym spojom. Preco by mal byt ten prvy sankcionovany za to, ze prestupuje, este aj cenou? Ak chces cestovat cez 4 zony, musis si kupit najmenej 4-zonovy. Ak budes cestovat 150 minut cez tri zony, musis si kupit 150-minutovy.
A budes s tym 6739-korunovym cestovat stale len v 1. pasme?
Ad. sankcia - je tam DO stonasobku, kedze zakony 164 a 168/96 uvadzaju pre rozne pripady pokutu rozne (napr. pozri pokutu pre regionalnu autobusovu dopravu). V zasade by mala zostat na 1400 Sk/140 Sk pre MHD resp. ekvivalent v EUR.
ak niekto poznáte kompetentných, nech si v tarife opravia strana 3, čl. I, bod 1 posledný riadok, za HMB má byť zátvorka.
a ešte jedna vec - dodatočné preukázanie vlastníctva PCL už nebude možné? lebo oproti dnešku v čl. XI akosi "náhodou" vypadla/chýba sankcia 10-násobok...
no ano emo ti to vysvetlil dost dobre tak trosku len doplnim.....
ked si rozoberieme elinu T3 ktora ma 2 podvozky po 2 trakcne motory ktore vytvaraju teplo + zrychlovac (ktory sluzi na plynuly rozjazd a brzdenie) a ten vytvara teplo najvecie.....trakcne motory a zrychlovac su chladene motorgeneratorom na ktorom su po bokoch chladiace ventilatory a s tym kurenim je to tak..kurenie z voza alebo do voza sa prepina pakou ktora je vo vozidle pri druhych dverach tak si vies asi predstavit ake je lahke ho prepnut a vodic si nic nemusi vsimnut ...2hy sposob kurenia je spiralami vo vozidle a ovlada sa prepinacom pri lavom kolene vodica...takze moze kurenie zapnut aj nevedomky aj ked si neviem predstavit ako sa to da :)))
Nie som na toto úplne odborník, dúfam, že to vysvetlím správne: motor, ak je v prevádzke, vytvára teplo a to môže ísť buď von z vozidla alebo dnu (v zime sa to využíva ako pomocný zdroj vykurovania). Lenže stáva sa, že prepínač, ktorým sa to mení, je pokazený a preto sa prepne aj bez vedomia vodiča a električka v lete kúri dnu namiesto von.
Ja som zazil kurenie v lete v elektricke, comu dotraz velmi nerozumien, pretoze elektromotor nie je narocny na chladenie. Keby mi to niekto mohol vysvetlit....
Klimatizacia funguje ako chladnicka, v uzavretom okruhu je chladiace medium (freon), ktory ochladzuje vzduch, pricom vznika odpadove teplo. Vzduch ma taku vlastnost, ze teplejsi vzduch je schopny absorbovat viac vlhkosti preto je vlhsi, a naopak studeny vzduch ma nizsiu relativnu vlhkost. Takze pri ochladzovani tepleho vzduchu vznika voda tzv. kondenz, ktory treba odvadzat. Klimatizacia nie je napojena na vodu, ale prave naopak je napojena na odtok vody, kam sa odvadza kondenz. Modernejsie klimatizacie maju aj funkciu odvlhcovania, teda vyrabaju suchsi vzduch pri tej istej teplote. Je to ovela efektivnejsie ako ochladzovat vzduch na nizsie teploty. Uz tu niekto pisal, ze teplotny vnem zavisi od teploty prostredia, vlhkosti a prudenia. Takze ak ste v miestnosti kde je odvlhceny vzduch, tak mate pocit, ze je tam chladnejsie aj ked je teplota rovnaka ako v miestnosti s vyssou vlhkostou. Chladenie/odvlhcenie sa ma pustit az ked teplota presahuje 26 stupnov, inak je to len plytvanie energiou a clovek pocituje tzv. tepelnu nepohodu.
Napadá ma však jeden problém a síce pravidelné prehliadky dopytových zariadení, resp. ich funkčnosť. Priznajme sa, že kto by dal ruku do ohňa za to, že na aspoň 9 z 10 vozidlách bude fungovať 100 dopytových tlačítok? ?
Živo si viem predstaviť, že dojde autobus na zastávku, jeden cestujúci tlačí tlačítko a nič, šofér nedostane signál tak ide preč a cestujúci si môže čo? Dakde ? pokiaľ ide o linku so slabším intervalom ako napr. 65 alebo 79 a pod
Valec