Neplet jablka s hruskami. Ale netreba menit nazvy zastavok od stola. Prisposobit ich tomu ako ich volaju ludia prosim. Ale svojvolne menenie nazvov zastavok je ako zmena cisel liniek v roku 2000.
"PS: Pre koho boli asi 3 Sory DPB odparkované pri Nám. Ľ. Štúra? Pre maratóncov či organizátorov -> konkrétne na prevoz odkiaľ kam?"
Tri Sory boli na prevoz účastníkov štafiet a ich vecí. Štafety bežali polmaratón (21 km) rozdelený na cca 5 km úseky:
Hviezdoslavovo nám. - Nový most
Nový most - Panónska (pri pekárni)
Panónska (pri pekárni) - Dolnozemská (v miestach, kde sa odpája hrádza)
Dolnozemská (v miestach, kde sa odpája hrádza) - Hviezdoslavovo nám.
Prvá štafeta nepotrebovala prevoz, pre zvyšné tri boli tri busy nasledujúcim systémom:
Bus A1: Pristavený pod mostom, na uloženie vecí bežcov 2. štafety. Po ich odbehnutí prejazd na Panónsku a tam vyzdvihnutie bežcov a návrat do centra.
Bus A2 a A3: Pristavené na nám. Ľ. Štúra, dovezenie bežcov na začiatok príslušných etáp a potom presun do cieľa etapy a z bežcami do centra. ?
Áno. Nepáči sa mi to o nič viac ako tebe, ale presne tak to dopadne, pretože kompetentní v otázkach bezpečnosti vodičov nepodržia. Skús si v Bratislave v praxi vynútiť, aby sa ti cestujúci nenatlačili do výhľadu a dostane sa ti tak akurát nadávok, komentárov o tom aký si dôležitý. Ak by si trval na svojom, že ďalej nepôjdeš a zavolal dispečing, že nepokračuješ v jazde, vynadali by ti aj oni, šiel by si na koberček a zrejme by si v konečnom dôsledku prišiel o prémie (oddôvodnili by to napríklad meškaním). A možno by ta stiahli z kĺbových vozov na sóla, čo by znamenalo stratu príplatkov a vyfasoval by si najhorší šrot aký by len našli. Zoči-voči takejto vyhliadke si každý vodič dvakrát rozmyslí, či bude principiálny. Aj mnohí z tých, ktorým na tom predtým záležalo rezignovali...
"Veď v BA nikto 12-metrové štvordverové autobusy nekupuje..." - to jasne vyznieva tak ako keby sa v BA niekto rozhodol ze stvordverove autobusy sa z nejakeho dovodu kupovat nebudu.
No, ja si velmi dobre pamatam cesty SAD na trase Kosice-Michalovce, kde vzdy cestujuci umiestneny najviac vpravo vpredu mal za ulohu byt vodicovym okom. Ale takto sa to proste nesmie, ohrozuje to vsetkych ucastnikov premavky a najviac samozrejme tych cestujucich.
Argumentovat preplnenostou voza atd. je sice pekne, ale to je skor otazka nedostatocnosti spojov. S tym samozrejme nikto z dopravcov nic robit nebude, lebo ved preco, pockame si, kym sa stane prva tragicka nehoda s niekolkymi mrtvymi a nerozmaznu to televizie, vsak?
Takže budeš mať párminútový pobyt v každej zastávke...
Pre mňa je jednoznačne najlepším riešením veľká kabína a polovica predných dverí pre vodiča. Prečo by tam nemohla byť kabína, keď tam substrát aj tak nemá čo stáť?
Z tohto hľadiska sú ale nešťastné vozidlá Karosa a SOR s krátkym predným previsom a malými prednými dverami, ktoré sa nedajú rozdeliť - s vyhradením predných dverí LEN pre vodiča vzor tota Poršetra zásadne nesúhlasím.
Prečo ale veľkú kabínu nedodávajú Iveco ani Solaris, mi skutočne nie je jasné.
irizar