Reply on: tr3mp #100229:
Financovanie je zo statneho rozpoctu a EU fondov.Presna projektova dikumentacia sa bude spracuvat - vychodiskovy odhad nakladov je tych 8mld, co sa pouzil pre polozapusteny variant elektricky. Presnejsia predstava zatial nie je.
Re #100230 Ike:
1. Ano
2. Dopravna politika je komplexny subor programov a projektov. Zvladnutie IAD a preferencia MHD by mala byt jednym z nich. Treba postupovat synchronizovane a nie parcialne.
3. Nie su to porovnatelne projekty co sa tyka absolutnej vysky nakladov. V pomere vykon/cena je vsak lahky vlak vyhodnejsi.
4. Ano.
Poznamka: Akym sposobom elektricka saturuje ake dopravne naroky sirokej cestujucej verejnosti (v Petrzalke) a na zaklade coho to tvrdis? Existuje lepsie riesnie?
Re #100231 Ike: Dopravne navrhy sa overuju DUSkou. Vies aj ty, pre ucely diskusie, uviest podporne argumenty pre svoj navrh? Z akych udajov pri tom vychadzas?
Re #100235 stevo:
Re #100233 hoppusmark01:
Re #100232 AAA:
"Ja si myslim" je domnienka, nazor, nie dopravne relevanta studia ci uvaha. Tu treba rozpracovat v DUSke. Vies pre ucely diskusie uviest podporne argumenty pre svoje domnienky?
eripmav
Cestna infrastruktura existuje??? To nie je argument. Cesty treba udrziavat a nemam pocit ze by tie sucasne stacili a tak treba stavat nove a stavaju sa (Apollo, Mileticova, Zahradnicka, Sitina)... Mas nejaku konkretnu cenu km cesty a km trate alebo len dristat tupiny ako mas vo zvyku ze je to "radovo lacnejsie". To ze ciest je viac ako trati je ZASADNA CHYBA a z toho stavu predsa nemozes vychadzat ako dovod pre pokracovanie v tom... Nemam pocit ze by km dvojprudovej cesty stalo menej ako km dvojkolajnej trate, skorej naopak!!! staci si porovant cenu vystavby trati zeleznic a dialnici... ak je tam radovy rozdiel, tak v prospech zeleznice! Ako ti tu uz niekto povedal, rozsirenie pristavnej - 100mil, MOST APOLLO - 4 MILIARDY!!! to je asi zadarmo, ze... za to mohla byt polka trate v petrzalke a nie jeden posraty most...
ake viacprudove kruhace "funguju"??? polomer 200metrov a viac??? vseobecne dristy, ziadne konkretne cisla, ze stracam cas...
ked niekde "tlacia" pod zem, tak preto ze nemaju miesto, nie preto ze by chceli chodit podzemou ako potkany! je to nefyziologicke, neludske, zle, ale niekedy ine riesenie nie je - u nas nastastie JE!
osobne som mal tu moznost vidiet prevadzkovanu trat ktora mala parametre vlaku v urcitej casti a v urcite casti parametre elektricky (napr. blue line los angeles metro rail), pre mna to je jedno. Rozdiel je najma v protokole bezpecnosti a z toho vyplyvajuce moznosti rychlosti a intervalov, podla mna pre Petrzalku je vhodne nieco co ma parametre elektricky, vsetko ine je nezmysel, v Petrzalke nie su vzdialenosti na to aby tam bol zeleznicny protokol pouzitelny. Co sa tyka druhej otazky - kam to pojde, povazujem za ovela vhodnejsie vyustenie na Safko a pokracovanie do Dubravky, Race, Ruzinova a na Hl. stanicu ako keby to malo ist na Nivy a potom do Trnavy... aj ked urcite tento smer je velmi zaujimavy, smery centrum, dubravka, raca, ruzinov to predsa len prevazia, idealne by bolo samozrejme aj-aj... viest vlaky z Petrzalky do Trnavy, ci dalej, to je hadam zly vtip...