To je pravda, že tie autobusý su super (tak 15 rokov dozadu), ale dnes to nie je nič výnimočné. Neviem ako môže niekto tvrdiť, že to sú dobré autobusy, keď o nich vie guľové ...!!!
Prosto cena DPB je dobra, tak je dobra, a ak sa tebe (a ludom z rajky) nepaci, necestujte nou, DPB ju zrusi a bude pokoj! Ta linka je dobrovolna, nikto ju neplati (nedotuje) takze nie je dovod tam davat DOTOVANE CESTOVNE. A pokial to nechapes, je mi ta luto.
musím sa opakovať, že mi je jedno či je linka trebars aj medziplanetárna ? Tvoje argumenty sú na bode nula, pretože jediné, čo tu dookola omieľaš je klasifikácia, ktorá nielenže absolútne nič nerieši, ale je len prihlúplym dôvodom prečo niečo nejde. Ja netvrdím, že linku má dotovať Bratislava (aj keď sa domnievam, že by sa nič nestalo) - môže sa na tom dohodnúť s príslušnou župou cez hranice. Nechápem prečo z toho robíš takú vedu - ešte raz - neexistuje principiálny rozdiel medzi dopravou z Rajky oproti akejkoľvek inej obci a podobne neexistuje racionálny dôvod, prečo by do Rajky nemohla premávať linka BID. Samozrejme, že linka takýmto spôsobom stratová bude - len ak je jediný dôvod, prečo určitú dopravu nedotovať štátna hranica (rozumej maďari), tak mi je naozaj ľúto tvojho uvažovania. ?
Dôvod toho aby si linka zarábala sama na seba je ten, že linky 901 a 801 mesto nedotuje resp. aspoň nechce aby ich muselo dotovať lebo ide linky mimo jeho územia. Samostatné mesto ak si dobre pamätám to povedalo aj pri zavádzaní linky 901, že ich priorita je dotovať mestské linky a nie medzinárodné. Príklad zo Slovenska - Košický kraj nedotuje linku, ktorá premáva do Bratislavy a Bratislavský kraj naopak. Tak isto to platí pri medzinárodnej doprave. Medzinárodná linka sa nedá pre klasifikovať na mestskú... Licencia na linku je tuším, že na tri roky ako niekto spomínal. Ak bude stratová DPB (mesto) ju najpravdepodobnejšie nepredĺži. Taká 901 je aspoň vyťažená cez víkendy. A pokračovať v tejto diskusii budem teda po tom keď zbadáš ten rozdiel medzi linkou 801, 901 (medzinárodná - !medzimestská!) a linkami typu 33, 50 (mestská) atď ?
ich osobný problém... ja sa môžem na MHD vo zvyšku Slovenska vysrať. (Myslím, že to poteší najmä diskutujúcich na imhd.sk/tn,za,bb,ke,nr,po,...). Nech si t-busovú dopravu všetci zruinujú, príp. tam kde ju nemajú nech sa vozia ďalšie desaťročie v šunkách, teraz pre zmenu 10.5m cicinách od SOR, alebo Citelisu, keďže okrem známej lakomosti na kúpu 18m vozidiel sú už aj na toho 1,5m SAD-ky lakomé.
No asi preto, aby to bolo jednoduchšie pre cestujúceho, nie ? Ja som nikde nepísal, že sa mi niečo nelúbi, takže si odporúčania prosím nechaj pre niekoho iného.
Re #155898 luky133: Mne je úplne jedno či je linka interkontinentálna alebo má medziplanetárnu licenciu. Skutočne nevidím žiadny principiálny rozdiel v povahe dopravy z/do Rajky oproti akejkoľvek inej obci v rámci bratislavského a okolitých krajov. Tu sa jedná o to, aby mal cestujúci vhodné podmienky a na existujúcich administratívnych prekážkach sa dá aj cezhranične pracovať - a na to predsa nie sú potrebné petície. A kde je racionálny dôvod toho, aby linka zarábala sama na seba ?
DPB si len tak nepovedal, že to bude medzinárodná linka, ale linka, ktorá premáva medzi dvoma štátny automatiky dostane licenciu, v ktorej sa píše, že ide o medzinárodnú. ?
Re #155896 Sommelier: Veď kľudne navrhnite DPB (napr. formou petície), že aby sa dal dokúpiť príplatok k PCL aj na túto linku. S tým, že kto by ho chcel by si ho dokúpil za niekoľko € resp. desiatok € tak aby linka zarábala na samu seba a príplatok by platil na 630, 801 a 901. ?
Alebo ti dam inu otazku - PRECO by mal platit PCL pre BA aj na linke mimo BA/BID ?
A ak sa ti to nelubi tak poziadaj o zrusenie 801 resp. kup si vlastny abus/mikrobus a jazdi tam trebars aj zadarmo ? Ja si myslim, ze ta cena je dobra, ak sa teda linka este predlzi (ako v pripade 901) a cena zostane. A zaujimave, ze ked 901 mala tiez iba 1 zastavku v Rakusku a listok stal 1,5 eura tak si tu tusim nikde "nevyplakaval" (alebo som si to iba nevsimol)
ale isto. Len to nie je dôvod aby v nejakej forme nemohol existovať PCL na celej tejto trase, že ? ?
Re #155889 S499.1023: však porovnávaj cestovanie z Prahy a z Rajky naďalej. Verím, že sa k niečomu dopracuješ. Prípadne Užhorod by som odporučil zahrnúť tiež. ☺
kladiem si otázku, kto to v BB pohnojil, keď vybral z tendra na nové vozidlá pre MHD značku SOR a ešte k tomu v tak nemožnom usporiadaní... 12m vozidlá nahradia kĺbové trolejbusy - uff, dosť odvážne a teraz perlička na záver - na priloženom linku si všimnite vnútorné usporiadanie priestoru pre cestujúcich http://www.busportal.sk/modules.php?name=article&sid=6976
zdá sa, že jeden kočík alebo vozíčkár výrazne zníži už aj tak malú kapacitu vozidla. v BB nemajú ani tušenie aký priestranný je interiér SOR NB, kde v uličke medzi sedadlami sa dokáže postaviť maximálne jeden cestujúci - s čím sa denne stretávame v BA...
Pokial si ja pamatam, tak Hrobustacka Tatra mala problem s hmotnostou vyrieseny tak, ze na korbe mala nalozene nejake zavazie, nepamatam si uz ale, v akej forme to bolo.
"argument - iny stat, ine mesto, ina dedina " = dane idú do iného mesta, nejdú do DPB PCL sú komerčná zľava DPB = dotované mestom BA...
Re #155885 Trolleybus: "Ja osobne nemám proti linke 901 nič" a ja zase mám to, že ak by bol po nej taký mimoriadny dopyt, pokojne by ju vykonávali Slovák lajnos alebo Rakúšiaci. Prečo ju mám kvôli záhradkárovi dotovať ja ako občan mesta BA (=DPB)? a netvrď mi, že sa jej prevádzka (+amortizácia busu) reálne dokáže zaplatiť z cestovného...
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.