Za trhlinu v tuneli vraj moze, okrem ineho, voda a silne mrazy. Ale nemohla k jej vytvoreniu prispiet aj nedavna rekonstrukcia tunela? Menili sa troleje, do klenby sa vrtalo, kopalo sa tam kvoli prelozeniu vodovodneho potrubia pod zem (co tiez mohlo narusit statiku stien) atd.
A zasa reálny stav bol včera poobede taký (ok jeden prípad, 99,9% je to hádam ok) že L9 ktorá na kamennom meškala 2 min. si toto meškanie udržala po Trnavské, kde ale dobehla L8 ktorá tam už stála, hoci mala ísť až po nej. Takže tá L8 tam minútu čakala do svojho odchodu a L9 nútene za nim. Ale dobré je že to vyšlo v skutočnosti tak že prvá išla L8 ktorá je z mesta evidentne prázdnejšia ako L9.. aj keď ktovie koľko sa na ňu muselo na Legionárskej a Trnku čakať kvôli šuchtavej 9.
U L2 staci zmeskat signal volno na tom novom uzasnom semafore pri vyjazde z obratiska a minuta je hned vyrobena.Vcera som ich tiez videl v tesnom zavese na Novej Dobe z rozdielom jedneho signalu na krizovatke.
Ono idealny stav nie je ze na Trnku je menej minut pred 8kou ako pred 9kou.. je dost mozne ze sa to inak momentalne spravit neda, ale mozno ked sa bude otvarat tunel...
OK, nevyhlasuje sutaz: "Kto uvidi viac vlacikov, je kapitan"
Samozrejme, ze vlacikovanie sa uplne odstranit neda, to by museli byt idealne podmienky, preferencia, rovnako jazdiaci vodici, ziadne mimoriadne zdrzania atd..
Rozhodne si myslim, ze pravidelnost je teraz vyssia, kym doposial boli vlaciky uplne bezne (na TMY 2 supravy za sebou smer Ruzinov i na zaklade CP), teraz ocakavam, ze ich bude vyrazne menej a to som videl na Kriznej, ze na takmer kazdy signal prechadzala prave jedna suprava..
A preklad na Zatisi je 03:36 k 04:24, teda 3-5 (5 logicky pred 2kou), co sa pri TMY zrovna na 4-4 .. Tak neviem, ci 2ka isla zo ZST NM zmeskana (nevidim dovod), alebo 4 nadbiehala (nechce sa mi verit)..
Veď práve na Vajnorskej sa majú z eurofondov upravovať križovatky s CSS z pevných sig plánov na dynamické v prospech preferencie el. a tie ktoré sú už dynamické tak ak je to možné ešte viac preferovať el. (Ale pokiaľ viem Magnetová a a prejazd Vajnorská a Stará Vajnorská fungujú celkom schopne a povedal by som že nad 90% tade prechádza plynule)
su asi tri moznosti:
- spravit uz konecne nieco so semaformi a preferenciou
- natiahnut intervaly tak, aby pri hocijakej kombinacii guli nedoslo k zhlukovaniu
- nerobit nic a pretrpiet tych par zgrupnutych vlakov
Ja som zas vcera videl po ceste z race pri STU 8,2,8,5,2 za sebou (v rozmedzi 3 minut). Neviem ci bol niekde prestoj alebo co, ale aby za 3 minuty slo po sebe 5 elektriciek je trosku divne.
Žiaľ ja som dnes v rannej špičke videl dva vláčiky posebe 4 a 2 z mesta na Vajnorskú a to dokonca tak "nešťastne" že išli s rozostupom jedného cyklu na semafore (keby išli hneď posebe to by niektorí ľudia na Trnavskom zbadali druhý voz tiež na zastávke a išli doňho..) čiže v tej 2ke z centra neboli ani všetky miesta na sedenie plné a nezaplnili sa ani z Trnka. Za to tá 4ka išla plná z centra a ešte sa viac naplnila z Trnka, ale zasa ani v nej to nebol nejaký extrém, cca 50-60 stojacich vo vozni, miesta na sedenie všetky plné.
V opačnom smere som zasa včera v sedle viackrát pozoroval grupovanie 2 a 4 v úseku Zátišie - Odbojárov smer mesto, tam sa pár krát stalo že rozidel medzi 2 a 4 bol z 3-5 min. v skutočnosti 2-6, príp. ojedinele aj 1-7. Tam je to ale kapacitne ok, lebo prvá išla prázdna el. a aj do mesta ide na ňu menej ľudí ako na L4, akurát tie reálne doby čakania potom nesedia..
Z Pardubic odíde podľa zimného času, do Brna má príchod 2.56 zimného, ale to už bude letný čas, takže príde 3.56 letného času a hneď môže pokračovať. Naviac medzi Pardubicami a Brnom nie je problém spraviť náskok 15 minút.
Moja osobna skusenost z pondelka, cca 17-19.h som travil cas v okoli Vajnorskej, aby som videl, ako sa spravaju nove E:
-vsetky odchody 2+4 v rozmedzi 0 az -1, pricom pokial prisli 2ky o cca 20s skor, poctivo vyckali do odchodu a odisli az po preklopeni mínuty
-nestretol som ziadny vlacik 2+4 a uz vobec nie 4+4
-v smere do Polusu i od Polusu (v okoli TMY) v 4ke do 20stojacich/vozidlom, v 2kach (K2S) cca do 10 stojacich (vsetky miesta na sedenie boli obsadene v kazdej K2S)
-spoje po 21.h (mal som moznost vidiet) vyprazdnene, volne miesta na sedenie
Aj ked to bol iba prvy den a videl som iba cast siete v konkretnom obdobi, mal som velmi dobry dojem..
V sobotu pocas posunu casu chcem ist Metropolom do BA, nastupovat budem v Brne (odchod po 3:00). Predpokladam, ze po trase vlak samozrejme naberie meskanie kedze vychadza este podla zimneho casu. Moja otazka znie: Predpokladam spravne, ze ak sa podari ist rychlejsie (a teda ciastocne dobehnut meskanie) tak vlak pojde v takom case v akom sa podari a nie s hodinovym meskanim? Inymi slovami, ak bezny odchod je 3:19 tak teraz vlak nemusi ist 4:19, ale moze ist aj skor?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.