preco? ja budem jazdit MHD nacierno, az kym sa mi to prestane oplacat...
jedine co ma moze umravnit je
- prisnejsia represia
- moralny pohlad, ked uvidim ze tato krajina sa meni na slusny pravny stat...
Ale taký sms lístok s platnosťou 15, príp. 20 minut by sa zišiel. Raz mi takto automat pri zimáku nefungoval, v okolí lístky neboli a tak som na hlavnú stanicu namiesto 70 centov (2x zlavnene) minul 2 €... Trošku blbé, ale o tom by sa dalo rozprávať. No ale len toto bolo návrh.. Toto bolo mimo tému, čo sa tu aj riešila, ale som to pripomenul opäť ked uz sa bavíte o lístkoch
Zopakujem ti to čo ti napísal MatejBA:Ak nie si ochotný platiť za 2 zastávky rovnakou čiastkou ako ostatní tak zostaň pri využívaní auta a netrep zbytočné hovadiny! Je dobré tak ako to je ?
na slovensku nie je socializmus, ale neskutocny bordel a anarchia,
a ano, v bordely a anarchii a bezpravi cakam, ze kto si co urve, to ma...
a funguje to... nie len v MHD... to je ta najspodnejsia uroven...
to len ja som tak vychcany ze este aj 70centov denne musim usetrit... az mi to je samemu smiesne, ale to proste vnutorne presvedcenie mi neda zaplatit 70 centov za 2 zastavky...
boze kedy sa tieto ovce preberu...
Ale,že som si nevšimol ? To bol len príklad ? Neviem čo riešiš.V Bratislave od širšieho centra po Lafranconi je dosť veľká hustota zastávok.Až by som povedal,že prehustená.Ak sú zastávky ďalej od seba,že je medzi nimi 2-5 minút tak si označ ten 15minútový.Na tie dve čo Janan03 používa jej neprestupný stačí.Jedine by sa mohla upraviť jeho cena,nič viac
A o to ide - aby zlodeji ako ty nevyuzivali sluzbu KTORA JE SPOPLATNENA zadarmo. Ci cakas, ze je socializmus, ze vsetko musi byt kazdemu dostupne zadarmo?
jednorazove listky by mali byt co nejjednoduchsie,
v pripade predplatnych nevidim problem v urcitej komplexnosti systemu! predplatne listky su pre obyvatelov, ktorym nemoze robit problem poznat mesto a tarifu! ale pre turistov a retardovanych obyvatelov co nevedia pochopit tarifu a pasma by som pokojne nechal aj celosietove...
a mimochodom, Bratislave je mozno poctom obyvatelov male mesto, ale ROZLOHOU male mesto vobec, ale vobec nie je... hustota zastavanie je velmi nizka, zasahuje sem CHKO Male Karpaty, Luzne Lesy, patria sem vpodstate este nezaradene satelity ako Zahorska Bystrica, Devin, DNV, Jarovce, Rusovce, Cunovo... na ploche Bratislavy by pri hustote obyvetelstva ako v inych metropolach mohlo byt aj pokojne 5 milionov obyvatelstva ?
a tak su pasma v Bratislave vysoko opodstatnene, lebo cena dopravy zavisi hlavne od rozlohy, a nie poctu obyvatelov,a rozlohou patri Bratislava medzi dost velke mesta...
pokojne by mohlo byt na uzemi Bratislavy aj 3-4 pasma, bez problemov...
ako hovorim ja nie som ochotny plati za 2 zastavky presne tolko ako niekto z Cunova alebo Devina...
prisnou represiou dosiahnu u mna akurat tak presun na pesibus alebo auto, zrejme podla pocasia...
Takze podme urobit listky pre vsetky pripady - na 1 zastavku, 2, 10, 15, Z Race to ruzinova, z Race do Dubravky, z Petrzalky na Hlavnu stanicu, ano podme spoplatnovat sekundy v autobusoch, alebo este lepsie, zrusme MHD, usetrime este viac a bude viac miesta pre auta.
Cim komplikovanejsi a neprehladnejsi zoznam listkov MHD, tym viac ludia budu robit chyby, revizori budu kasirovat, ludia budu nasrati viac a v konecnom dosledku sa "strati" este viac ludi... Jedinu zmenu, co by som v cestovnych listkoch urobil je, ze by som 15 min. dal prestupny.
Je to proste sotovina hodna Dunca, kedze pokial nemas nastup prednymi dverami, nemas AKO kontrolovat ten system listkov, ci nemas zaplateny usek A-B ale cestujes az do C. A ked teraz kontroluju iba cas na listkoch (sa mi raz stalo, ze som omylom dal listok stary 3 dni oznaceny +- v rovnaku dobu a presiel som s tym, hoci som mal aj aktualne platny listok, tak mi uznal ten stary, lebo sedel cas) tak ako by kontrolovali hento?
Ja napríklad bývam na Hálkovej (vedľa hasičskej stanice) a tiež by som mohol chodiť L50 do Polusu alebo na Vajnorskú k električkám a nerobím to lebo kolóna na Riazanskej a električenku mám ?
a co sa zmeni tym ze pojdem pesi???
nic... prostriedok MHD pojde prazdnejsi...
jasne, vsak do prace to mam 20minut pesi, tak pokojne mozem...
ale inak pokojne mozem chodit aj autom, na tych 2-3km ma to vyjde urcite lacnejsie ako 70centov, kedze auto uz mam, a mam miesto na parkovanie v mieste prace...
to pomoze DPB a doprave v meste??? ani v zapche stat nebudem, lebo zapchy su skorej pred centrom, ako v nom samotnom... v zapche budu viac stat ti co sa do centra tlacia a vozidla MHD...
vsak to, mesto a DPB (co je len organ mesta) ma chciet aby ludia chodili MHD, a nie ich odtial vyhanat... tarifa je jedna z motivacii...
kedze som zcasti zidovskeho povodu, tak si aj pre 70centov necham aj koleno vrtat, to je uz raz natura ?
co je komplikovane na predplatnom cestovnom listku napriklad na urcitu trasu???
pre koho je to komplikovane, ten si moze dalej platit cele mesto...
informacne systemy DPB davno maju vsetky zastavky oznacene, revizori maju zariadenie, ktore vedia kde su na akom useku trasy, a nie je najmensi problem v potrebnom rozsahu zmenit nastavenia systemov... bez akejkolvek investicie do hardware...
+ #182173 Janan03:Nechcem byť drzý,ale keď je vám zaťažko označiť si CL na dve zastávky tak ich radšej prejdite pešo a nenavrhujte zbytočne komplikované riešenia. Bratislava s DPB musia vymyslieť ako dostať ľudí do MHD a nie ako ich odtiaľ vyháňať.
Presne tak, aj listky na vlak sa kupuju podla toho, na aku vzdialenost idete.
Ved ale este pred nedavnom sme mali aj 10 minutove listky ale "statistiky ukazali", ze su malo vyuzivane, tak ich treba zrusit. A takto ti, co ich vyuzivali, uz nemaju moznost si ich kupit.... Ciel DPH bol jasny, zarobit aj na takychto cestujucich
Jednoducho povedané čistá momotina ? Neviem či si pamätáš ako to fungovalo keď PCL neplatil na nočáky (iba s príplatkom ak tak). Celé to bolo komplikované.Chcela si využiť nočák a nemala si príplatok k električenke tak si si musela vo vozidle označiť tuším dva lístky.Teraz je to zjednotené,pásma už nie sú a s PCL sa vozíš aj v nočáku čo je jedna z tých pozitívnych zmien,ktoré sa udiali. Ak chceme ľudí prilákať do MHD tak "tudy cesta nevede" (aspoň podľa mňa). Nateraz určite nie.
Ako ešte by ma zaujímalo pre koho a načo by boli tie príplatky cez víkendy?Pre nás obyvateľov Bratislavy,ktorí máme prispievať viac jak tí cezpoľní študenti a pracujúci z okolitých obcí a miest?Ak mám dávať viac peňazí za PCL s príplatkami cez víkendy (kedy aj ja využívam MHD v Bratislave) tak to rovno si pôjdem zobrať auto na lízing a budem sa rozvážať komfortne v klimatizovanom aute.
Máš aj nejakú predstavu aké drahé by boli tie víkendové "príplatky"?
a samozrejme tiez by nebola odveci elektricenka na kratke useky...
robit jednorazove listky na rozne useky je administrativne velmi narocne...
ale spravit predplatny listok len na konkretny usek nemoze byt najmensi problem...
ja tiez nie som ochotny za 2 zastavky denne platit tolko, a presne tolko, ako niekto kto cestuje z Devina alebo Cunova do centra... ani omylom...
a tak si to kompenzujem tym, ze na tych 2 zastavkach mam velmi nizke az ziadne riziko chytenia...
keby DPB uvazoval a ponukol aj ine alternativy, mozno by zarobit viac...
naozaj nechapem preco by som ja mal dotovat tych co cestuju cez polku mesta...
A Martin navrh by som doplnila tiez o vacsi vyber z listkov pre uzivatelov MHD, ktori vyuzivaju MHD len na kratke trate a len obcas (nap. 1-2 zastavky).
Poznam takych dost a ja sama som ten pripad a pride mi prilis drahe zaplati za prevezenie sa na jednu dve zastavky 0,70 €. Urcite by sa znizil aj pocet ciernych pasazierov, ktorych je dost prave na takychto kratkych tratiach a prave z dovodu vysokej ceny listkov....
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.