Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Ámos #183953:
Lenže tento pán je v mestskej dopravnej komisií a považuje sa za analytika.
Reply on: Marek1978 #183966:
Díky za objasnenie. ?
Reply on: Ámos #183959:
Resp. cestari a zametacie auto by mali brat na zretel situaciu a nepromenadovat sa tam v spicke, ako je v BA zauzivanym zvykom ?
Reply on: TomJ #183965:
Ja si pamatam, ze sa to uz stalo na prist.moste a normalne dalsi spoj ich nalozil
Reply on: Mike #183960:
Mimochodom, ako sa postupuje, keď sa bus pokazí na moste a nemôže ísť ďalej? Pochybujem totiž, že je dovolené, aby cestujúci vystúpili a išli peši po moste (hlavne na takom Prístavnom si to neviem predstaviť). Pošlú náhradný bus, ktorý zastaví za tým pokazeným a do neho si cestujúci prejdú?
Celkom zaujimavu sluzbu maju v Kodani: SMS listok si mozete objednat aj cez internet (zaplatite kartou). Moze ho tak vyuzit uplne ktokolvek bez ohladu na to aku SIMku ma 🙂
Na dopr. servise na Vive sa moderátor "pustil" do Bus pruhu na Moste SNP. Snáď nežije celý národ v roku 1980, ako sa mi zdá ?
Reply on: 810zssk #183961:
Áno videl som to viackrát ako prešiel cez klemfix aj s tou zvislou vodiacou doskou ? Ale to už nie je moc zdravé.. čisto iba klemfix by nevadil raz za čas.
Reply on: Mike #183960:
Tak pozri, klemfix ti bus v pohode preleze, cize keby sa tam dal tak by nemal byt problem.
Reply on: Ámos #183959:
Tak na 50-75 m klemmfix by nemusel vadiť. Áno zametači, maľovači čiar, cestári.. sú zriedkaví a premávajú skôr večer/v noci a to by bus mohol ísť v tom ľavom pruhu už celý most snp.. Ale hocikedy sa môže stať nehoda, alebo pokazený bus na moste už bol za posledný rok viackrát... tak že vykapal ostal stáť a už sa nepohol..
Reply on: Mike #183954:
myslel som oddelenie v dlzke takych 50-75m. cize 3-4 klbovych busov. Nie az od Auparku, ale OK beriem argumenty, aj ked cestari zametacie auto a podobne je tak zriedkava zalezitost, ze by sa hadam nemala brat na zretel.
Reply on: ivanbuto #183955:
S tymto urcite suhlasim, myslim ze v sucasnej situacii by to bolo najlepsie.
Reply on: Mike #183956:
Nemôžeme mať všetko, tá rampa má obmedzenú dĺžku a jej zahlcovanie potom spôsobuje problémy. Pri zelenej 50 sekúnd prejde v jednom pruhu takmer celý prúd áut stojaci od začiatku rampy, takže aj ak bude pruh len po Veternú, bus nepôjde posledný a prejde aj pri kratšej dĺžke zelenej.
Reply on: ivanbuto #183955:
Tak áno, tu platí dva krát meraj raz strihaj. Aby sa tam nerobili úpravy každé 4 dni, lebo potom bude argument "vodiči si na to musia zvyknúť" dostávať iný zmysel. Aby si vodiči nemuseli zvykať zakaždým na novú a novú organizáciu dopravy.
Aj keď ja osobne by som nebol až tak nadšený, keby bus zo Staromestskej išiel cez Hodžovo ako poseldný na konci cyklu.
Reply on: Mike #183954:
Nateraz ani stavebné úpravy netrba. Úplby by stačilo bus pruh na rampe ukončiť pri výjazde z Veternej, a myslím, že hlavný problém bude odstránený. Dúfam, že dnes sa to zrealizuje. Potom je otázka, či by mal byť ľavý len na Palisády a pravý len na Štefánikovu, to sa dá ešte zvážiť na základe emprických pozorovaní.
Reply on: Ámos #183953:
Základ je žiadne stavebné úpravy. Nech sa tvári primátor akokoľvek, on je ten čo najviac šetrí a škrtá kde sa dá. Preto bola požiadavka na buspruh iba čisto premaľovaním čiar (a doplnením značiek), ale žiadne stavebné úpravy nerobiť.
Zo Staromestskej do Hodžovho by napr mohli ísť dva pruhy tak, že ten ľavý by išiel priamo do odbočky na Palisády a ten pravý do ľavého na Štefánikovu. Podľa mňa by sme sa mali snažiť minimalizovať lieviky teda redukciu z 2 pruhov na jeden aby to nemalo šancu ovplyvniť MHD. Fyzické oddelenie pruhov určite nie, pre prípadné nehody, pokazené odstavené autobusy, pomalé vozidlá ako napr zametacie, maľovanie čiar, cestári atď,..
Reply on: 44 #183946:
nechcem ho obhajovat, je to v tejto oblasti lajk ako ktokolvek z nas, ale s malymi stavebnymi upravami si myslim, by sa tam tie dva pruhy plus na otacanie zmestili. Stacilo by ten obrovsky ostrovcek pre chodcov trochu zmensit.
A samozrejme pustit do bus pruhu pred krizovatkou 4-5 aut by tiez pomohlo, tak ako je to dovolene na elektrickovu trat na Racku.
Ma zmysel hladat sposoby ako to cele upravit, aby sa doprava IAD trochu zrychlila, lebo ak sa nie, tak ten bus pruh zrusia.
Tiez na moste by bus pruh mal byt povoleny na prave odbocenie z mosta na nabrezie a to uz od auparku. dodrziavanie vynutit pevnym predelom pre priame smery dostatocnej dlzky pred a za prislusnym zjazdom z mosta.
Moja diskusia smeruje k technickym udajom, resp. dnes uz nepremavajucim b 732. Na nasich strankach som si prezeral udaje o prevodovkach ako i maximalnej rychlosti a porovnaval s radom b731 i klbovymi b741. Zaujimavostou je, ze u b731 a b732 sa uvadza udaj 70 km/h a u b741 sa uvadza udaj 71 km/h. Na inych strankach ostravskeho podniku som nasiel udaje k b732 s maximalkou 80-87 km/h. Je mozne, ze nas podnik zakupil b732 s inym diferencialom a teda kratsimi stupnami, ako to vlastne s nasimi karosami bolo?

Na zaciatku 90. rokoch som si vsimol zvlastny fenomen znacenia na niektorych vozidlach-"turbo". pamatam si, ako sikovne niektori vodici predvadzali jazdu na tychto vozoch a predchadzali na semaforoch vtedy starsie poruchove b 731 a len malokedy, preradovali na piaty stupen v meste.Boli tieto busy niecim ozaj vynmimocne alebo to bolo len virtualne modne oznacenie v tej dobe?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.