Vjezol som sa tým dosť a v priemere tam takmer nikto nenastupuje/nevystupuje. Pravdupovediac kam by aj? Z Hlavnej stanice nieje problém dostať sa hocikam.
Práve tá mnou navrhovaná trasa by mala zmysel jednak tým, že tam MHD doteraz nepremávala (viď. úspech zast. Dunajská), ďaľší zmysel by to malo v tom, že by sa to vyhlo množstvu semaforóm, ale najhlavnejšia zmena by bola tá, že by to stálo na Malej scéne (blízko škôl a prestupy)
Mám známeho čo cestuje z Kramárov do školy na Fajnorke. Chodieval 206+212 na SAV a z tadiaľ x13 na Šafko. Dnes môže ísť na Nové SND čo je do tej školy asi takisto ďaleko ako z Nám.SNP a nemusí chodiť tou veľkou obkľukou. x13tku však už ani nevyužíva, lebo si môže vybrať či na ňu bude čakať 12 min. a pôjde s ňou kúsok na Nám.SNP, alebo pôjde priamo trolejbusom bez prestupovania na Hodžovo námestie a z tadiaľ to je na Nám.SNP na skok.
Neviem, ale asi to nejaky bude mat dovod ze ta X13 jazdi taka plna. Mozno je terajsia trasa dobra, len treba upravit CP. Navrhovana trasa by isla cez uzemie kade uz desatrocia ziadna MHD nepremava, mozno by to bol zisk, ale mozno by aj potom jazdilo menej ludi. Clovek nikdy nevie (napr. Ul. 29. Augusta mas prestup k trolejbusom, Wüstenrot prestup k linke do Petrzalky...)
tak presne som to myslel dávam ti pomyselný LIKE lebo ako je teraz okolo wustenrotu to je tam hrozné bolo by to kratšia cesta a pravdepodobne by mohli zdržania na celej trase bez vyrovnávačky do 5 minút byť čo by až tak hrozné nebolo keď teraz je bežné že viac ako 10 minút naberá
Neviem, či to upravuje zákon, alebo vyhláška, ale na Slovensku môžeš na cp vypísať iba "interval x minút" max. do 10 min.. pri intervale redšom ako 10 min. musíš už písať odchody..
Napisat na CP iba "interval x minút" mozes pri nizkych intervaloch (max. 5-6 minut), tam je to celkom v pohode, lebo nepockas moc dlho. Ale pri intervale 12 minut by som to takto neriesil, tam by uz mali napisat odchody (zvlast keby potom jeden meskal iba 5 min. a druhy 15 min., to by si tam mohol cakat aj 20 minut)...
Takze nie napisat "interval 12' ", ale upravit CP ?
Z Vojenskej nemocnice na Miletičovej má byť za 26 minút. Keby tam bol o 3 minúty skôr oproti cestovnému poriadku, to je hrubé porušenie prac. disciplíny a brali by mu za to prémie.
Ty si síce videl na cestovnom poriadku 30 minút, ale tá jazdná doba platí iba prac. dni medzi 6:30 a 19:00, iné obdobia dňa a cez víkend je to kratšie ?
Dnes som musel pochvalit (ustne) vodica trolejbusu 3274 na linke 207 s ktorym som isiel od Vojenskej nemocnice az po Mileticovu. Naozaj skvela jazda ?
Miesto 30 minut to zvladol za 27 a stary trolejbus naozaj nesetril. Pritom nastupovala a potom vystupovala aj mamicka s kocikom a vobec ju nenahlil. Podobne otvoril aj druhy krat dvere jednej babke ktora nestihala na Cervenom krizi. Bolo vidiet ze ma tuto trasu v malicku
Ak by boli vsetci vodici ako tento tak je radost cestovat MHD.
Až 11 minút? Tak to ešte nič nebolo Po zmene trasy je toto meškanie ešte v norme. Zažil som aj 16 min. Ako som písal, ten CP je urobený tak, že cez špičku sa meškania často krát vyšplhajú až na tých 13 min., priemerne meškajú však 7-8 min. Večer, v noci (a pravdepodobne aj cez víkend) 5-6 min. Vodiči na tú linku neskutočne nadávajú. Dokonca pretekári tu nemajú v špičke menej ako -7 a to idú vážne bezohľadne. Na ten CP sa nedá absolútne spoľahnúť. "Autobusy idú ako sa im chce". Dokonca občas nestíhajú ani odchod zo stanice. Chcelo by to si zobrať vzor z budapeštianských CP a napísať tam iba interval 12 min. Inak už teraz by sa x13tke v poobednej špičke (medzi 14:30-16:00) zišla posila. Ľudia si na túto novú trasu veľmi rýchlo zvykajú. Dnes bol veľký problém natlačiť sa na Námestí SNP (bolo to asi aj preto, že bol piatok). Hoci sa všetci zmestili, sardinky sa mali pri nás luxusne. Vidím, že zo dňa na deň tú x13 využíva viac a viac ľudí. Dnes chodila už od Eurovei dosť plná. Predpokladám, že už budúci týždeň sa do busu na Nám.SNP zase nezmestí niekoľko ľudí. Možno by sa dala spraviť taká piatková posila, že pokiaľ by bolo voľné ZV na stanici, alebo aj niekde inde...., tak by išlo naprázdno do centra a vsunulo by sa pred pravidelnú x13 na ktorej sa očakáva, že bude preplnená (určite nie sú v tom období preplnené všetky, ale iba niektoré, keďže plné sú v prípade prípoja na určitý vlak) a začala by premávku ako normálna x13, ale až od Námestia SNP.
Celkom prekvapený som zo zastávky Dunajská. Nastupuje na nej hrozne veľa ľudí, takmer sa to dá porovnať s Námestím SNP.
Inač je mi fakt lúto tých vodičov. Ten môj známy potreboval ísť celý deň sociálku, ale aby nepremeškal odchod zo stanice musel čakať do pol siedmej na striedača.
Tá trasa cez tie uličky by bola určite lepšia. Nielenže by to bolo pri Eurovea o 1-2 min. skôr, ale aj by sa v smere na stanicu musela obslúžiť zastávku Malá scéna, ktorá veľmi chýba. Čiže nielenže by sa skrátila jazdná doba, ale aj by sa zlepšila obsluha. Žiaľ pre niečo tam asi ten autobus nejazdí. Možno by sa neprepchal medzi zaparkované autá, alebo to tam nepustili policajti.
Vrátim sa však k tomu CP. Dnes podvečer mimo špičky som so známym polopretekárom meral to meškanie. Na Rajskú prišiel -1, k Novému SND cca -3 (to však stíhol zelenú, ktorá sa takmer nikdy nestíha) na Dunajskú však prišiel už s meškaním takmer -5 (opakujem išieľ maximálnou povolenou rýchlosťou, nepremeškal jedinú zelenú a nemal toľko ľudí) Na stanicu prišiel s vyše -6.
Ten CP je tam urobený asi na nočné spoje . V úseku Hl.st.-Nám.SNP je spravený dobre, ďalej to je "o hubu".
Keď som to meral, tak najlepšie by bolo, aby sa o 1 min. predĺžila jazdná doba medzi Nám. SNP a Rajskou, Ul. 29.Augusta a Wüstenrotom, vyrovnávačka 1 min. na Novom SND, Nové SND-Wüstenrot, Wüstenrot-Dunajská, Dunajská-Nám.SNP. Keby sa to spravilo takto, nemeškalo by to aspoň mimo špičky.
Tuna prikladám návrh na zmenu "CP", kde sú vypísané meškania pri súčasnom ale aj pri mojim navrhovaním "CP" http://uloz.to/xchFbVKw/cp-x13-navrh-xls
Včera som v popoludňajšej špičke spravil zopár kolečiek s linkou X13. Po zmene trasy bol autobus opäť plný cestujúcich, ak nie aj plnší ako keď sa jazdilo cez Štúrovú. Jazdnú dobu sa však aj napriek maximálnej snahe vodiča nedalo dodržať. Na konečnej zastávke nie je žiadny vyrovnávací čas a tak vodiči väčšinou jazdia dokola bez prestávky. V ideálnom prípade je na stanici prestávka 3 minúty. Napríklad okolo štvrtej-piatej sme nabrali meškanie až 11 minút. Jedným z riešení by bolo presmerovanie autobusu z Dunajskej cez Lazaretskú a vynechanie zastávok „Ul. 29. augusta“ a „Wustenrot“. V smere na Hlavnú stanicu by naopak X13 mohla obslúžiť zastávku „Malá scéna“ nachádzajúcu sa neďaleko Univerzity Komenského.
* Priame vlaky Bratislava – Marchegg – Wien budú v úseku Marchegg – Wien Stadlau odklonené na trať cez Gänserndorf. Stanicu Gänserndorf budú vlaky iba prechádzať, preto túto informáciu doporučujem ďalej nezverejňovať. Zastavenie vlaku v žst. Gänserndorf pre nástup a výtup cestujúcich nie je! Cestovné doklady platia obvyklým spôsobom vrátane odklonovej trate."