Na uvedomenie si toho čo dýchame imho stačí. Jemne OT, ale zrejme tomu budú napomáhať odstránené/nenahradené filtre pevných častíc - pravdepodobne veľmi rozšírená prax.
No, ale čo som na FB stránkach Ropidu čítal (a mnohí sa nad tým tiež pozastavovali), tak DPP si účtuje za súpravu 2xT také isté náklady ako za dve sólo jazdiace T. Tým pádom je snaha Ropidu dosť pochopyteľná, lebo 7,5 min. interval je predsa len pre cestujúceho výhodnejší. A nákladovo to vyjde na rovnako.
Souhlasím s tebou. Já osobně bych z Prahy sólo tramvaje nejradšji vyhnal. V současné době se sóla používají především na nočních linkách a o víkendech, kdy jezdí tramvaje v polovičním intervalu 7-8 minut oproti standardním 15 minutám. Snahou Ropidu je co nejvíce zkracovat intervalu. Že jim pak rostou dvojnásob mzdové náklady, to je moc netrápí.
Zaujímavé, už len preto, že v iných busoch a klímach sa nič také, čo si opísal nevyskytuje. Ono to nebude len filtrami, ale zrejme celkovo je špinavý vzduch len tam, kde sorka jazdí. Chcelo by to štúdiu ohľadom tohoto, možno sa preukáže, že to priamo spôsobuje.
To čo za kvalitné filtre na klímu majú nové NB18-tky?? Veď v interiéry je pri každom fukáry kvalitne začiernená ta bežová koženka. Všimol som si to už asi na 3 vozoch.
Sólo vozy majú v Prahe široké uplatnenie najmä z troch hlavných dôvodov:
1) Na niektorých špičkových linkách, ktoré napr. premávajú v súbehu s nejakou CD linkou, ale len v časti trasy, takže nepotrebujú takú kapacitu (niečo ako naša L7 v úseku Vinohrady - Blumentál), ale zároveň je kvôli jazdnej dobe atď. žiadúce, aby to odjazdila električka, a nie autobus, aj keby to bolo o niečo menej hospodárne
2) Cez víkend na niektorých linkách kapacitne postačujú, kým na iných linkách musia ostať pri jednotnom intervale súpravy, resp. T15. Taktiež na večerných poradiach niektorých liniek postačujú (sú to poradia, kt. potom tvoria prejazdy na nočné linky)
3) A hlavne, Praha má podstatnú časť (nielen)centra rozumne obslúžiteľnú (ak nerátam metro) len električkami, autobusy sa tam nehodia, príp. majú priamo zákaz, či nevhodnú miestnu infraštruktúru
Druhá vec je, že v mnohých prípadoch by skôr kapacitne vyhovovali stroje typu K2, ale tie na rozdiel od sól nemôžu byť v prípade potreby spojené do súpravy kapacitne konkurujúcej T15
Celodenný lístok stojí 1650 Ft a platí na linky 1-299 (abus, tbus, električky), 900-999 (nočné linky), M1-M4 (metro), H5-H9 (HÉV-prímestské železnice). Neplatí pre pozemnú lanovku čo chodí na hrad. O zľavnených lístkoch info nemám...
aj ked nerozumiem snahe drzat solo linky. No zaroven nepoznam kam chodia v Prahe a ci maju opodstatnenie. Niekedy je vsak efektivnejsie vypravit 12m bus ako solo elektricku.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.