Keďže však nie je celkom jasné, ktoré vozidlo je Crossway, tak vezmime náklad na obdobný výkon a teda pre SOR C10,5 (lebo jazdia linky s podobným "prímestským" charakterom).
Náklad na 1 vzkm je 1,7545 €, to, že cez víkend je to kvôli príplatkom viac teraz zanedbajme.
Pri tebou vypočítaných 40 tis. vzkm ročne to tak činí 70.180 €. Takže, aby sa náklady zaplatili, bolo by potrebné predať tých ročných kupónov (pri cene 147,90, t.j. bez DPH 123,25 €) až 569 ! A to už úplne ignorujem taký fakt, že značná časť cestujúcich by mala nárok na zľavnené cestovné a teda tých kupónov na dosiahnutie požadovanej tržby by muselo byť v skutočnosti ešte viac.
No, a teraz k tomu ten najzaujímavejší údaj, L801 prepraví za mesiac cca 11.000 cestujúcich. Ak každý z nich spraví mesačne 20 ciest do BA a 20 naspäť, tak predelením 40-timi zistíme, že tých ročných kupónov by sa predalo tak 275, teda ani nie polovica z toho, čo je potreba.
Takže, ak žije v Rajke údajne 3.000 Slovákov, najlepšou cestou aby im linka zostala je, aby ju začali aj skutočne využívať. ?
Tak to sa ospravedlnujem, absolutne som si nevsimol, ze som zobral ine cislo ako som mal. Ak by som mohol poprosit admina o schovanie tej hovadiny, bol by som vdacny, kedze viac menej je vdaka tomu ten prispevok blbost ako brno
Nezmysel! S akymi cislami to pracujes???Pozri sa na stranku DPB.
Dotacia mesta bola vlani 1.36€ na vzkm. Naklady boli 105mil €, najazdene celkom 44tis vzkm, takze naklady 2.4€ (priemer za vsetky trakcie).
Priame náklady na km autobusu (či už mestského alebo prímestského) sa všade na SVK počítajú niekde medzi 1,3 a 2,5 €/km. To, čo si dal Ty je celková prevádzková dotácia DPB, kde sú započítané aj platy THP (Olejkárska, administratíva, traťováci, ...), náklady na služobné vozidlá, dispečerské vozidlá, prevádzku všetkých budov, všetky jalové a presunové km (ktoré nie su v objeme vozokm, ..), atď.. proste všetko čo nepokryjú tržby z cestovného.
A ináč posunul si tam jedno desatinné miesto, nebolo odjazdených 4 mil vozokm, ale 45 mil.
"Linka do Rajky je vo svojej podstate linka MHD." - NIe, je to v podstate primestska linka, ako napriklad do Svateho Jura.
"Obyvatelia Rajky pracujuci v Bratislave platia dane z prijmov na Slovensku..." - to je sice pravda, ale z tych penazi Bratislava priamo nic nema pokial viem. Maximalne institucie v Ba sidliace.
V roku 2014 bolo celkovo vyjazdenych 4 664 438 km (cisto autobusy 2 885 244 km). Prevadzkova dotacia podla spravy bola 60 233 005 eur.
Po zaratani vsetkych kilometrov a dotacie to vychadza 12.91 eur/km. A aj keby v tom boli zaratane ine veci, ako si myslim, tak je to stale daleko od tvojich 1.5 eur.
Takze si to podme preratat napriklad na 7 eurach za kilometer (nieco nad polovicu z celkovej dotacie). 40 000 km * 7 = 280 000 eur. A pri tejto cene by tych kuponov bolo potrebnych nie 400, ale aspon 1800. A tolko ludi tam nie je. Takze ano, pre ludi NEplatiacich podielove dane mestu, od ktoreho ziadaju MHD, je to vela. Z dani, ktore platis, mas stale narok na zdravotnu starostlivost a ine veci platene zo STATNEHO rozpoctu, nie rozpoctu mesta.
Re #208031 od 810zssk a dalsi (Valec #208044, David #208038)
Porovnavat Rajku a Kosice (alebo ine slovenske mesta) je tak absurdny nezmysel, ze to automaticky znizuje akukolvek hodnotu dalsej argumentacie. Linka do Rajky je vo svojej podstate linka MHD. 85% jej trasy je na uzemi mesta, plati na nej normalna elektricenka. Ako sam hovoris, 85% jej trasy je dotovane Bratislavou.
Obyvatelia Rajky pracujuci v Bratislave platia dane z prijmov na Slovensku, pretoze dane sa vzdy platia vzdy v tom state, kde maju tieto prijmy zdroj. Danove rezidentstvo to neovplyvnuje. A obyvatelia Bratislavy predsa profituju aj z dani, ktore nie su prerozdelene na miestnu uroven. Socialna starostlivost, zdravotne poistenie nepracujucich, platy statnych zamestnancov, skolstvo, bezpecnost, nove elektricky, trolejbusy a elektrickove trate z europskych dotacii - vsetko toto je platene z celostatnych dani (pripadne este prerozdelenych cez EU).
Ak je linka 801 potrebna (nevravim, ze je), tak je spravne, aby ju niekto dotoval, tak ako je dotovana akakolvek mestska a primestska doprava.
Budu ju dotovat Madari, ked ti ludia platia podstatnu vacsinu dani na Slovensku? Kedze vzhladom na okolnosti nie je nikto, po kom mozno opravnene pozadovat dotovanie tejto linky, zda sa mi najlogickejsie, aby takuto dopravu platila Bratislava, kedze je to len predlzena linka MHD.
Ake su naklady na taku linku? Pri 111 spojoch za tyzden x 52 x 3.5 km mimo BA x 2 = 40 tis km rocne. Nech stoji 1km 1.50€, tak ta zachadzka do Rajky vyjde velmi zhruba na 60tis. € rocne. Minus trzby z cestovneho. To si skutocne Bratislavu zrujnuje? Keby tam zaviedli normalnu tarifu BID, tak by na pokrytie nakladov tejto zachadzky stacilo predat v Rajke 400 rocnych kuponov s doplatkom pre 1 primestske pasmo (60000/148).
Myslim, ze pokial Bratislava nie je ochotna nieco taketo zaplatit a pokial realne uvazuje o zruseni linky, bolo by rozumne pred jej zrusenim ponuknut obyvatelom Rajky moznost, ze linku zachovaju, ak si obyvatelia Rajky kupia aspon tych 400 rocnych kuponov. Zije tam udajne uz 3000 Slovakov, takze to nie je nerealne.
Pokial viem zo ziadneho vozidla nieje vylucena preprava bicykla. Nalepky iba oznacuju dvere, ktorymi by sa malo nastupovat. Povacsinou je to rovnake miesto ako kocik. To by som vyuzil aj v pripade novych elektriciek. Rozdielne je to tusim len u starych elektriciek, kde to je zadna plosina.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.