Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Viko #220299:
PCL v čipe karty bol v DPB zavedený až na prelome milénia (tuším 2001). Medzičlánkom bolo ešte nahradenie papierového kmeňového listu (tá časť s fotkou) kontaktnou čipovou kartou (vydávané najskôr pre študentov 1996, neskôr aj pre dôchodcov a dospelých). Či sa do nej zapisoval aj kupón si už nepamätám, predajné zariadenia boli stále od Zeliska.
Cestovné poriadky - Kde je S20 S50 .... ?
Reply on: Vladimír #220298:
Ďakujem, túto firmu som doteraz nepoznal.

V tom čase to ale bolo riešenie čisto na papieri, predpokladám správne? A teda s príchodom čipových kariet sa prešlo na Emtest?
Reply on: Viko #220294:
Ide o firmu ZELISKO. Rovnaký systém sa ešte v roku 1993 zaviedol aj v Prešove.

Vtedy to bola veľká vec, lebo sa tým zaviedla tzv. kĺzavá doba platnosti PCL. To znamená, že lístok mohol platiť mesiac, štvrťrok alebo rok od konkrétneho dátumu a nie na kalendárne mesiace, štvrťroky a roky ako dovtedy.
Prekvapilo ma, že v piatok išiel na linke Slovak Lines do Hainburgu nízkopodlažný autobus používaný v prímestskej doprave (Crossway). Nefungovala mu však platba BČK, tak ľudia si museli kupovať cestovné lístky v hotovosti. Druhý voz na linke bol klasicky ten čo v minulosti jazdil do Viedne (Evadys) a jemu fungovala platba z BČK. Ten nemá Wifi ani na území SR?
Zdravim vas. Vedel by mi niekto vypisat, popripade poslat ktore linky vypravuje ktora kolona? Dakujem ?
Vedel by mi prosím niekto objasniť nasledovné?
Myslel som si, že elektroniku predplatných CL odjakživa dodával Bratislave Emtest. Avšak na sérii agentúrnych fotiek k uvedeniu systému do prevádzky (od 15.03.93) vidno terminál, kde vykúka nápis __KO Austria: http://vtedy.tasr.sk/s/lrC45V3b35
Kto bol teda prvotný dodávateľ a ako prišlo k zmene?

Vopred vďaka.
Reply on: kontiki #220290:
Za 12 rokov posunuli od hradu na Nivy. Tomu hovorím pokrok.
Reply on: BigMac #220289:
Myslíš, že Bratislava prekoná v počte dopravných systémov Budapešť?
Reply on: BigMac #220289:

Už treba doriešiť len tú zubačku - lanovka v plánoch existuje

https://bratislava.sme.sk/c/2406089/lanovka-na-hrad-ma-byt-o-rok.html
Reply on: anbis #220287:
Nezmysel? A či Ty nevieš, že lanovka zvyšuje kultúru cestovania? Znižuje emisie škodlivých látok do ovzdušia a eliminuje hluk? Skracuje vzdialenosti na polovicu, čím sa z jej fyzikálnej podstaty skracuje cestovný čas a teda zvyšuje rýchlosť? Zlepšujú sa prípoje a aj dĺžka mesačného svitu!

Potom by som ešte postavil zubačku na Kolibu, najlepšie v trase súčasnej 203 a pozemnú lanovku od nábrežia na Hrad. A súbežne s ňou by mohla byť zvážnica vedená z rokovacej sály NR SR priamo do koryta Dunaja pre poslancov, ktorí chcú definitívne ukončiť svoju politickú kariéru. Hore by nastúpili do klietky so závažím a šúúúp-ho po žľabe až do hlavného toku. A ani by to nevyžadovalo zdroj energie, o všetko by sa postarala gravitácia... Ešte by aj prázdnu klietku vytiahla z vody na kopec. ?
Reply on: 810zssk #220283:
Nechcem byť za debila, tobôž nie za rypáka, ale Ty tu vidíš niekde nejakú garáž?
Lebo ja len odstavné plochy pod holým nebom... ?
Reply on: birch #220248:
Presne tak, a ešte doplním, že čisto technicky nie je problém ani rýchlosť vetra (nepoužil by sa klasický jednolanový systém, ale dvojlanový 2S, alebo "trojlanový" 3S s vysokou odolnosťou proti vetru).
Čisto prakticky je to vážne celé nezmysel...
Reply on: 810zssk #220283:
Pre objektivitu je potrebné povedať, že L41 išla z HLST, ale aj tak... Chceme podporovať verejnú dopravu, alebo budeme cestujúcich vnímať ako brblajúci substrát? Tá 41 unikala zo zastávok v čase, keď tam 64 zastavovala, žiaľ, dopravná situácia na Husákovej odbočke spôsobila, že sa navzájom vzdialili.
Reply on: david1 #220284:
Problemom zdaleka nie je len 41.
Reply on: 810zssk #220283:
Veď sám DPB priznal že tam v špičke ani nedokáže urobiť nadväznosti. Šancová je poobede plná od Trnavského mýta po stanicu.
Preto v špičke urobil 15 min.int. a obnovil pár priamych spojov L41 po stanicu.

Tam sa to zlepší až po zatrolejovaní Drotárskej.
Reply on: Ike #220281:
Je fascinujuce ze ani po niekolkych rokoch nie je dopravny podnik hlavneho mesta schopny zabezpecovat nadvaznosti. Ale co by sme chceli od garazovky na urovni SAD Krupina...
Reply on: 810zssk #220280:
Ide o to, v akom dlhom úseku to bude 1+1.
Ináč ako prvé sa mala rekonštruovať križovatka Ml. Nivy - Karadžičova a to tak zásadne, že sa mal vymieňať starý kolektor, ktorý je rovno pod križovatkou (niečo ako bolo na Šafku). Toto malo byť už vlani v lete (ak nie predvlani...)

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.