Reply on: mku81 #234070:
Nepotrebuješ centrálneho objednávateľa (BTW, kde majú centrálneho objednávateľa pre MHD - PAD a regionálne vlaky?), bohate postačí, aby všetci postupovali na základe jedného dopravného plánu.Jediný, kto taký plán nemá a ani nepripravuje je dnes MDV SR (resp. nejaký veľmi utajený vraj existuje), takže žiadny región ani mesto naň nemôžu zmysluplne nadviazať. Miesto toho, aby MDV SR takýto plán pripravilo (aj v spolupráci s krajmi) a následne ho aj dodržiavalo* radšej vykrikuje, že kraje nespolupracujú (pričom spoluprácou rozumej toto je náš návrh GVD a ty sa prispôsob) pri plánovaní dopravy a jazdia súbehy. No žiaľ, pokiaľ železničná doprava nebude atraktívna intervalmi a kapacitou, tak nie je možné niečo viac koordinovať.
Ak budeš mať jedného centrálneho objednávateľa s takýmto prístupom, nič to cestujúcim nepomôže.
* Už bolo viacero rôznych štúdií, ktoré hovorili, že v okolí BA by mali byť intervaly Os vlakov max. 20-30 minút. Ale ak to od MDV žiadaš, dostaneš odpoveď, že nemôžu posilovať vlaky v okolí BA, lebo čo na to povedia na východe. Tak sa vlkm radšej použijú na trate Zvolen - Šahy alebo Bánovce - Kapušany so 120 min. intervalom v špičke, kde sa vozí 5 režijnkárov a 4 zadarmsti. A popri tom musia jazdiť aj autobusy, lebo vlakmi sa dostaneš buď do práce alebo naspäť, a v "lepšom" prípade ani-ani.