Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: stravinskij #122584:
Však ja keď som prvý krát videl solaris v KE ( unás vtedy ešte o nich nechyrovali), si hovorím aká "robotnícka doprava" ( u nás tak bola upravená jedna karosa B732, 1612 tušim...)
Reply on: Valec #122583:


Este raz. Neuvazujem nad odstranenim sedadiel. Skor volam po prihliadani na aspekty ktore som spomenul. Solaris ma zo vsetkych busov najuzsiu a najdlhsiu ulicku pozdlz ktorej su 2 x po dva rady sedadiel. Cela moja polemika je nasmerovana nie na otazku "preco je to tak" ale "ci sa to neda inak".

Nezameriavam sa na "jednotlive znaky pohodlia", zaujima ma skor "celkove pohodlie", ktore vyplyva z optimalneho pomeru sedadiel a miest na POHODLNE statie, zohladnujuc moznosti a specificke podmienky, ktore Bratislava oproti inym mestam ma - uz len pre absenciu metra.
Reply on: stravinskij #122582:
"ze na jednej strane su dva rady sedadiel a na druhej len jeden rad - tym padom je ulicka sirsia"

Šírka uličky, u Solarisov obzvlásť, je určená najmä širkou vozidla a šírkou zabranou podbehmi kolies. Aj keby si vyhodil hneď všetky sedadlá, ulička siršia nebude.

Každopádne však, jedným zo znakov pohodlia v MHD je počet sedadiel. Aj preto sa v nemeckých (a aj iných západných) mestách vyskytujú kĺbové autobusy prevažne trojdverové. Zatiaľ čo tvoje myslenie sa však uberá presne opačným smerom (čomu sa však pri tvojom nicku niet prečo čudovať).
Reply on: Valec #122557:

Vyhadzat urcite nie, len pri kupe novych autobusov prihliadat na to, aby kapacita stojacich bola co najvyssia, s ohladom na technicke moznosti a potrebu sedadiel pre nutne pripady. Co sa komfortu pohybu tyka, velky rozdiel je uz aj v pripade, ze na jednej strane su dva rady sedadiel a na druhej len jeden rad - tym padom je ulicka sirsia. Autobusy typu Solaris, su z tohto pohladu - i pri nie celkom "preplnenom stave" - podla mna nevyhovujuce.

Re #122568 S499.1023:

Sardinkaren je pritomnost. Predpokladam, ze zhustenie intervalov je narocne na kapacity i ziv. prostredie. (okrem toho, ze sa autobusy mozu lahko stretnut na krizovatke, pripadne na dalsej zastavke, ako je to casto u 93-ky)

Ja vychadzam z "filozofie", ze ked uz ten autobus ide, nech zoberie co najviac ludi, ale nie tak, aby na ukor par sediacich bola znevyhodnena vacsina stojacich. Predpokladam, ze podvozok ma istu mieru tolerancie, a dokonca, ten stav, ktory kritizujem, sposobuje nerovnomerne zatazenie napriklad pri poslednych dverach, kde stojaci tlaciaci sa na schodoch a v ulicke, prevazuju 4-och oproti sebe sediacich. V zasade povazujem sedenie na par zastavok za luxus, pokial nejde o ludi s hedikepom. Osobne si nikdy nesadam ?
Reply on: 810zssk #122580:
aj ja si myslim a este som zabudol autobusi ktore nevletia do protismeru a napalia do lampy ale v to bol rekord ked asi v 70KM/H preletel krizovatkou pri avione a uletelamu skoro naprava ale zvladol to ten vodic klobuk dole. 😃
Reply on: nocoine #122579:
Nesplnitelne ?
Otázka budu na linke 67 vobec niekedy chodit normalne autobusi ktore sa nepokazia po jednej zastavke zabrzia a nenaburaju do 78 nezdochnu na krizovatke a otvoria sa im dvere alebo to je nesplnitelne? ?
Reply on: AAA #122577:
No tak v nedelu maju zo stanice 131 a v piatok to nejako snad zvladnu 🙂 Snad by moc nekricali..
Reply on: 810zssk #122573:
K tomu návrhu: Zas budú ričať študenti z Družby a dochádzajúci cezpoľní na FEI, MFF, PriF UK a neviem čo ešte v tej Mlynskej je, ale ak tých ľudí nie je veľké množstvo (neviem koľko ich je), môže byť.
Reply on: Mike #122575:
Jasné, len nechápem prečo radšej sóla v 2 minútovom intervale ako kĺby každé 3 min. Kapacita rovnaká, ale vodičov potrebuješ o tretinu menej.
Reply on: Valec #122570:
Môžu byť aj 9 Tr, príp. 21 Tr (ak sa presunie na Hrob) proste sme mali na mysli sólo vozy. ?
Reply on: boxcar #122558:
Ja som fakt najprv myslel ze myslis Iveco..
Reply on: AAA #122554:
Davam ti do pozornosti moj komplexny navrh v prispevku #122095.
Reply on: Ike #122565:
Ešte na margo toho "pešo predbehnem vlak": Asi si to nesprávne pochopil. Nepredbehnem ho preto, že by išiel pomaly a ja by som išiel popri ňom. Predbehnem ho práve preto, že je tá trasa 2x dlhšia.
Reply on: Ike #122565:
Myslieť si môžeš čo chceš, rýchlosť vlaku ovplyvňujú úplne iné faktory. Ja sa tým živím!
Reply on: Mike #122561:
Prečo práve 14 Trky? Však to by musel byť ráno pekný vláčik z Hroboňovej, Tatra + 13x14Tr. ?
Reply on: AAA #122552:
V pláne to je nie 10 ale 110 rokov a ten plán je z dopravného hľadiska nezmysel, ide o zašmelenie lukratívnych pozemkov stanice.
Reply on: stravinskij #122544:

1) Budúcnosťou MHD nie je sardinkáreň.
2) Usporiadanie sedenia vo vozidlách je dané ich zaťažiteľnosťou.
Reply on: Kakke #122537:
99% vozovní vo svete odstavuje vozidlá na nekrytých plochách. 99% áut na svete stojí na ulici a neškodí im to.
Reply on: MiroBA #122524:
Mimochodom, v Brne je tá trať trasovaná ÚPLNE, ale ÚPLNE inak. Žiadne úrovňové priecestia. Ty si mimoň.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.