neviem prečo sa nemôže dať za DD bodka proste s tým, že sa vytýči ako cieľ nosná/lokálna linka s hustým intervalom L33 k Molecovej a doplnková L32, ktorá by neskôr po dobudovaní t-bus trate na Patrónku z Molecky mohla byť posilnená.
Linka z DD do ŽST P. Biskupice by nebol moc dobrá nápad kvôli meškaniam, ktoré by naberala. Na L32 by mohli byť Solarisy, ale rovnako a ešte viac by si ich zaslúžila aj L50, nemusia všetko dobré zhrábnúť DD linky totižto.
predbehol si ma.
chlapec by už nemal toľko masturbovať nad 133 či 32, vymýšľaním nových liniek na dd a vypisovanie podnetov kvôli tomu na dpb, magistrát.
Mohol tu byť príjemný systém trolejbusovej dopravy na DD s prestupom na hrane na električky do rôznych častí mesta, kapacitne sa zaviedla aj L17. Miesto toho tu máme prázdnu 33 atĎ. škoda reči.
1.) Nie, myslel, ze Solarisy by mali ist na 32/133
2.) Posuskava sa o celodennej premavke 133
3.) 133 sluboval Durkovsky pred volbami (priame spojenie DD a NM)
4.) Ja uz sam dlho hovorim, ze nech zrusia 32/33/133(/139) v sucasnej podobe a zavedu 2 linky:
- 32 (alebo 213): DD - Molecova (alt. - Slavicie udolie) - Patronka - Kramare - Hl. Stanica (stacili by 14Tr(M) ci iny kratky tbus)
- 33 (alebo 70): DD - Molecova - NM (alt. Eurovea ako zachadzka/konecna) - ASMN - Vlcie Hrdlo - ZST P. Biskupice (ta 33 preto, aby si nepindal na subeh "33" a "70" do Eurovei - stacil by Solaris ci nejaky 18m bus)
Interval ale neviem aky by sa mal dat (mozno 10/15/20 na 32 a 5/10/10 na 33/70)
(to je len navrh, aby niekto nevravel, ze "nevymyslam" ? )
Tak napr. nejaké odchody môžu vložiť na 32 veď pred voľbami by im to pridalo nejaký ten hlas, ale možno tam nakoniec dajú 15m vozidlá. Veď voľakedy sa povrávalo, že chceli odkúpiť MANy z EX zájazdov a nasadiť ich na 32... ? Čo sa týka linky 133 tak nejedná sa o novinku ohľadom vozidiel, ale s premávkovým časom a dňami počas, ktorých bude premávať, ale nebudem konkretizovať lebo to možno tak nakoniec nebude. Ale dňa 26.3. bude pravdepodobne 133 posilnená resp. na nej budú jazdiť najmä Solarisy alebo aj kĺbové vozidlá (len NP kĺbakov máme málo).
Čo chcú na L32 posilňovať ešte?! Tou novinkou chceš povedať, že SORky NB 18 alebo Meďáky by mali ísť na L32 či L133? L133 je len výsledok toho ako sa serie na rozširovanie ekologickej trakcie a ako sa všetko rieši len polovičato. Mali sa kúpiť trolejbusy na L33 aby mohla huste premávať, k tomu ako doplnok L32 zaviesť premávku L17 od 6 do 8:30 a 14:00 do 18:30.
No avšak ak by DPB nasadil napr. také 10,5m na linku 32 ale kľudne aj iné tak by kapacitne nepostačovali a musel by posilniť aj interval a to si vyžaduje viacej vozidiel, viac vodičov a teda viac výdavkom čo je neekonomické. A nakoľko vieme, že do volieb sa keď tak ešte linka 32 posilní netreba to očakávať možno po voľbách... ? I keď skôr som názoru, že po tom čo nasadia nové kĺbové vozidlá tak Solarisy poputujú na linku 32 s tým, že ich bude vypravovať už tretia kolóna. A čo sa týka linky 133 po otvorení Eurovey sa stane nosnou linkou pre západnú časť Bratislavy do Eurovey takže na to DPB asi nesiahne. I keď voľakedy na nej jazdili 10,5 a 9,5 do príchodu Tedomov a tie 10,5 zo začiatku postačovali dokým sa linka 133 nestala nosnou linkou v rannej a poobednej špičke. ? Dokonca sa povráva o jednej novinke na linke 133 len nakoľko to ešte nie je oficiálne tak tu nebudem písať do vzduchu pretože sa tak nemusí stať. ?
aby ti neodpadlo z tvojej dlhodielskej rite. Bolo tam písané, že prípadne by som nasadil 10.5 na niektoré zo spomenutých liniek ale keď si sa ozval, že na L32 alebo 133 (tam som mal preklep, namiesto L33 mala byť 133), tak asi na tom niečo bude ? Na L37 by mali byť určite 12m, alebo 10.5 no 9.5 nikdy. S L30 neviem ako to je, čo ju občas vídavam, tak nejazdí moc plná ale to môže byť kľudne od Patrónky inak, kde na ňu môžu prestúpiť ľudia z 21,22,34,83 a 212. Tam by som tiež 9.5 nenasadzoval preventívne, možno by 10.5 stačili. Čo sa týka 10.5 na L99, tak s nimi nie je problém, až dokiaľ nevynechá počas špičky L84, tak vtedy je to horšie. Inak mimo súbehu s L84 je úplne bezproblémová.
Na 32 dať 10,5 vozidlo? ? Veď už teraz v niektorých hodinách nestačí 12m popr. 15m... Istého času keď ešte neplatilo pravidlo len to čo je NP môže ísť na DD na nej jadili aj 18m... A na 33 by tiež neboli vhodné. Teda v časoch kedy jazdieva 133 áno, ale v časom kedy nejazdieva väčšinou jazdia dosť plné 25Trky... Pred asi 8-10 rokmi mal DPB úchylku nasadzovať 9,5 na 32, ale dlho to nevydržalo...
Tak ja by som 9.5 SOR nasadzoval na linky 23,29,38,41,43,51,52,54,55,57,58,77 a 79. Na L35,36(tú by som zrušil),44,135,139,156,180 by som nasadzoval minibusy, aj keď v prípade L156 to nie je možné, lebo na tej jazdia vozy z L51 po prestávke v Krasňanoch. Na linky 20,22,28,30,32,33,37,53,56,65,67,80,91,191 by som nasadzoval 12m, príp. 10.5 aj keď si spomínam a dúfam, že aj ty si spomínaš na to keď DPB pri zakúpení 10.5 ich nasadil na L20 a 22, pričom skrátil intervaly s odôvodnením, že nasadzuje menej kapacitné autobusy na dotyčné linky a skracuje interval. To ma zarazilo, lebo na L37 kde 9.5 spôsobili najviac problémov DPB neskrátil interval, ale aspoň tam teraz už behajú 50:50 10.5. Čiže DPB priznal, že 10.5 niesú kapacitne to čo štandardné 12m vozidlá, t.j. ani 9.5.
proste jak vidím t-bus od SORu tak mi dojde zle... na streche tá bedňa vyzerá dosť divne, ale aspoň, že tam nie je hrb, to je skvelý posun vpred. Dúfam, že čím skôr prestanú s radom BN a bude to z môjho pohľadu zas o krok lepšie.
Predseda IAD (a tipni si koho myslím) sa svojimi článkami na blogu a zároveň v diskusiách k nim, dokáže zhovadiť aj sám bez dunčovej pomoci. ?
Re #146413 no.ev.di.: Ono ich nie je nadmerný počet, len nie sú vhodne vypravované. Napr. 10,5 metrové vozy postačia v pracovných dňoch napr. na 67 alebo 99 (i keď na druhej menovanej už väčšinou jazdia).
Chcem dodať k tej povinnosti DPB oznámiť 15dní vopred cestujúcich so zmenami, že keď sa kúpi nejaký Meďák, keď došli SORky 10.5 a K2Sky, tak hneď to je v tej nablblej relácií "nastúpte prosím" kde si Záhradník dobíja kredit ale žeby tam zahlásili niečo k veci ohľadom zmien v linkovaní pre dopravu do EUROVEy, tak to ich ani nenapadne a o zverejnení informácie aspoň v BA novinách ani nehovorím, to je tiež také periodikum čo stojí akurát tak za použitie na WC ?
ja viem, podobný problém má bohužiaľ aj Prievidza s 10.5M Citelismi, ktoré sú pekné, nové ale je to sardinkáreň. Táto variabilnosť dĺžok autobusov neslúži na Slovensku cestujúcim, resp. dopravcom aby mohli nasadiť vhodné vozidlo na danú linku, tak aby to odpovedalo vyťaženosti linky ale na to aby dopravca ušetril na vozidlách. Táto variabilnosť ide v rukách slovenských dopravcov proti cestujúcim. Aspoň, že Slovak Lines keď obnovovali vozový park, tak nekupovali namiesto 12m busov 10,5m.