Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: keksino #21834:
DPMŽ ešte stále má iba 2 druhy jazdných dôb, všakže? To je ten problém. Pokiaľ bude iba jazdná doba pre špičky a zvyšný čas premávky, stále to bude robiť problémy, pretože hustota dopravy všeobecne na cestách v Žiline nie je v tom "ostatnom čase" stabilne rovnaká. Čo sám pozorujem, Žilina, resp. jej centrálna časť, má veľmi silné špičky, relatívne silné sedlo (t.j. v čase medzi rannou a poobedňajšou špičkou) a oproti nim výrazne slabšiu intenzitu dopravy v okrajovom čase. Už len z toho podľa mňa vyplýva mať potrebu aspoň 3 druhov jazdných dôb...

Napríklad na linke 6 cez prac. dni vo večerných hodinách (napr. 19:00 - 20:00) sa pravidelne "vetrá" v podstate v každej zastávke. Viem si predstaviť, že v tomto čase (t. j. v tzv. okrajovom režime) by sa dala celá trasa skrátiť min. o 2 - 3 minúty, ba možno i o viac.
Cez víkend alebo mimo špičky sa možno čaká, ale cez pracovný deň 4ka ledva stíha na 14tku ak je v meste zápcha, a navyše cez prac. deň sa je aj problém dostať hore z Matice na Fatranskú (ul. Vysokoškolákov) a vtedy sa pri kombinácii týchto faktorov každá minúta hodí. Jediným riešením by asi bolo keby sa CP a spomínaná jazdná doba upravila mimo špičky (večer keď sa všade skracujú jazdné doby) a cez víkend.
Vysvetli mi prosim niekto toto. Ako môže vychádzajúca 14 z Matice prísť na Fatranskú a tam stáť cca 60 sekund do odchodu hned na prvej zástavke? To nemôžu tu vatu nasekať trebárs až niekte na Hlinach? V najbližšej dobe spravím video ako cca 25-30 kmh jazdia vozidla pomaly po meste a zbytočne bránia plynulosti IAD. Keby sa už tento DP spamatal (lebo zakaznikov stale menej a menej) a upravil predpisom aby vozidla aspom čakali na zastavke (ked je nemožne skratiť tieto hlupe vikendove doby) Trochu by to zaktraktivnilo MHD . ?
Reply on: keksino #21831:
No ja som to videl pred 3timi dvermi, tak potom je na viacerých miestach oddelený? , neskôr nahradená 207čkou
Reply on: Tomáš16 #21830:
Opravím ťa, tá diera je na strane od okna v zadnej časti vozu ?
Ak niekto z DPMŽ číta fórum : 238 má na strane dverí oddelený mech od zadnej časti vozu. Pri jazde vzniká dosť veľká medzera?
Reply on: keksino #21827:
Ale iba s jedným poobede ? doobeda z 231
Dnes som videl 241 zozadu ak musím poďakovať tým ľudom z DPMŽ ktorý si to tu prečítali a konečne má jasne svietiaci zadný displej tak, ako iné trolejbusy. ?
Reply on: Jakub123 #21826:
Asi si si pomýlil tému ?
Nie náhodou 6/4 231 (254)? Lebo 238 bola na 4/4 aj so svojimi vodičmi
1/1 - 259
3/5 - 243
5/5 - 260
6/2 - 254 (235)
6/3 - 226
6/4 - 231 (238)
7/1 - 241
7/2 - 252 (239)
7/3 - 257 (235)
16/1 - 261 (221)
16/2 - 223
16/3 - 214
Snaží sa primátor odradiť od cestovania MHD? Ak slová v nasledujúcej tlačovej správe vezmeme doslova ("deň bez áut alebo AUTOBUSOV", "počas letných mesiacov čo najviac"...), tak áno.

http://www.zilinak.sk/prispevky/366/zasportovali-sme-si-cestou-do-prace
Reply on: ZZAA #21821:
V KE bolo niečo podobné (s B 932) ako je u vás s B 952. A problém snáď bol iba na zo začiatku... Nakoniec sa drvivá väčšina naučila, že ak vidí pri dverách zelené tlačítko v žltom obale, musí si otvoriť sám...
Ozaj je este 113 bojaschopna ?? 🙂
Reply on: keksino #21820:
Aj som si myslel ze je to tak. 🙂 Pretoze rozoznat B 952 z prvych dvoch serii a 3 a 4 serie dokaze asi len zlomok cestujucich v ZA 🙂 Niektory ani od B 932 a ked by sa v a-busoch vybavenych dopytom zacal dopyt pouzivat 3/4 cestujucich by hromzili a divili sa ze preco sa dvere na niektorych a-busoch neotvaraju AJ ked by tam mali KONSKY napis ,,otvaranie dveri" U t-busov je to podla mna ine pre bezneho lajika existuju len 2 druhy t-busov ,,stary" a ,,novy" a postupom casu si uz vsetci zvykli ze na novych si dvere otvaraju sami ALE kolko existuje pre bezneho lajika druhov a-busov ,,co ja viem milion" 🙂 🙂 Napr. citelisy 12m dopyt nemaju ale 18m maju s toho by bol bezny ZA cestujuci na prasinu
NO uvidime ako to bude na novych a busoch co sem pridu 🙂
Reply on: ZZAA #21818:
Najskôr boli olepované čiernou izolačkou, potom (asi) demontované.
Prečo sa vlastne dopyt nevyužíva? Dôvodom by mohlo byť že sú aj s dopytom aj bez dopytu a že by to mohlo spôsobiť u cestujúcich zmätok, no u t-busov je to to isté, su aj staré - bez dopytu, aj nové s dopytom. A predsa to funguje.
To s tymi tlacitkami zrejme neplati pre 117 a 118 ak som dobre videl 🙂
Nevie niketo ci budu nove a-busy vybavene dop.otvaranim dveri ?? A nevie este niekto preco boli zvnutra demontovane tlacitka dop. otvarania dveri v sucasnych a-busoch ktore nim vybavene boli??
No ak dobre rátam, tak po príchode nových NP autobusov tu budeme mať 12 krátkych NP, a 2 dlhé NP (ale tie sa využívajú buď ako posila na t-bus linky - L4,L7 alebo majú teda svoje hlavné využitie - KIA linky, a vtedy sú vlastne tieto dva klbáky využité)
Čo sa týka krátkych tak máme 10 A-bus liniek, a budeme mať 12 NP vozidiel, minimálne jeden z nich ostane nevyužitý, keby niečo vypadlo, jeden údržba, takže nám zostane rovnaký počet NP vozov ako liniek. Aj keby z nejakej linky ubrali jeden NP, stále je ich málo a robiť nejakých 7-8 NP poradí je podľa mňa zbytočné. Navic autobusy majú v šablóne veľmi veľa prejazdov medzi linkami takže by asi bola garancia zbytočná, možno by na nejakú linku vyšli max 1-2 NP spoje. Na garanciu na A-bus je podľa mňa ešte priskoro.
Ozaj uvazuje sa uz po prichode dalsich piatich NP a-busov o zavedeni garantovanych NP spojov na autobusovych linkach Myslim ze zariadit par garantovane NP spojov by nemal byt az taky problem CI?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.