OBUS ty to nejako strašne prežívaš pričom máš neobjektívny pohľad bez štipky relevantnosti. Skús sa niekedy zamyslieť nad tým čo píšeš, prečítať text po sebe apod. Už dlhšiu dobu sledujem tvoje príspevky, kde o ničom inom nepíšeš len aká je žilinská MHD pomalá. V porovnaní s IAD je samozrejme výrazne pomalšia, ale treba si uvedomiť všetky súvislosti, faktory čo na to vplývajú a zdroje príčiny.
To si vážne myslíš, že jednoduchým skrátením času jazdy ("na papieri") medzi jednotlivými zastávkami by ju trolejbus/autobus aj fyzicky za ten skrátený čas prešiel? Bez existujúcej preferencie MHD na svetelných križovatkách, s veľmi nepravidelným priebehom dopravnej intenzity v meste či už z profilu týždenného alebo denného? Tak to sa potom máš ešte veľa čo učiť.
Netreba zabúdať ani fakt, že na plynulosť a rýchlosť mestskej hromadnej dopravy vplýva ohľaduplnosť vodičov IAD napr. pri vychádzaní vozidla zo zastávkového záseku, čo v praxi rešpektuje menšina vodičov.
A ako poslednú vec, porovnával si priemernú rýchlosť žilinskej MHD s inými podobne veľkými mestami na Slovensku alebo Česku? To by bolo tiež zaujímavé vedieť...A takto by sa dalo pokračovať ďalej.
Samozrejme uznávam, že isté rezervy v návrhu cestovných poriadkov existujú, ale treba sa na daný problém pozerať objektívne a konštruktívne. Namiesto niektorých tvojich prehnaných komentárov skús spraviť niečo užitočné - vypracuj návrh zmien cestovného poriadku na základe opodstatnenej analýzy a pošli ho dopravnému podniku. Alebo aspoň rozoberaj konkrétne prípady resp. ponúkni reálne návrhy riešenie daného problému a možno na to zareagujú aj pracovníci dopravného podniku, inak nemajú tvoje príspevky žiadnu výpovednú hodnotu.
To si vážne myslíš, že jednoduchým skrátením času jazdy ("na papieri") medzi jednotlivými zastávkami by ju trolejbus/autobus aj fyzicky za ten skrátený čas prešiel? Bez existujúcej preferencie MHD na svetelných križovatkách, s veľmi nepravidelným priebehom dopravnej intenzity v meste či už z profilu týždenného alebo denného? Tak to sa potom máš ešte veľa čo učiť.
Netreba zabúdať ani fakt, že na plynulosť a rýchlosť mestskej hromadnej dopravy vplýva ohľaduplnosť vodičov IAD napr. pri vychádzaní vozidla zo zastávkového záseku, čo v praxi rešpektuje menšina vodičov.
A ako poslednú vec, porovnával si priemernú rýchlosť žilinskej MHD s inými podobne veľkými mestami na Slovensku alebo Česku? To by bolo tiež zaujímavé vedieť...A takto by sa dalo pokračovať ďalej.
Samozrejme uznávam, že isté rezervy v návrhu cestovných poriadkov existujú, ale treba sa na daný problém pozerať objektívne a konštruktívne. Namiesto niektorých tvojich prehnaných komentárov skús spraviť niečo užitočné - vypracuj návrh zmien cestovného poriadku na základe opodstatnenej analýzy a pošli ho dopravnému podniku. Alebo aspoň rozoberaj konkrétne prípady resp. ponúkni reálne návrhy riešenie daného problému a možno na to zareagujú aj pracovníci dopravného podniku, inak nemajú tvoje príspevky žiadnu výpovednú hodnotu.
Mongolec
http://www.zilinak.sk/prispevky/366/zasportovali-sme-si-cestou-do-prace