Najskôr SOR vyrobí vozidlo, to sa následne pošle do Plzne kde mu dá Škoda elektrickú výzbroj. Následne sa vozidlo skúša na trolejbusových tratiach v Plzni, či všetko funguje tak, ako má. Až potom po schválení putuje do Žiliny. Ten proces teda chvíľu trvá. Čiže to, že už existujú fotky podvozku a šasi ešte neznamená, že je to fertig ?
No keby sa použilo riešenie z jedného iného radšej nemenovaného mesta tak by DPMŽ napísal list správcovi signalizácie (mestu?) v štýle že "v cestovnom poriadku máme jazdnú dobu 2 min., ale aktuálnym nastavením signalizácie autobusy túto jazdnú dobu nestíhajú a reálne im to trvá 3 min (alebo viac).. požadujeme upraviť signalizáciu tak, aby im to trvalo maximálne tých 2 min a aby mohli dodržiavať CP.. ?
Postrehy k navrhovanému CP:
- v avizovanom intervale 20 a 50 min sú odchýlky (nevyčítam)
- možná vyťaženosť spoja ráno 7:15 z Trnového, ak ním pôjdu tí, čo doteraz 7:05 a 7:20
- kratšia úvaha k predĺženiu JD cez víkend a večer v úseku Pri celulózke - Košická: je fakt, že na tomto úseku dochádza v k meškaniam, ale obe svetelné križovatky (veľká aj malá pod mostom) sú v koordinácii. Aktuálne je dĺžka cyklu myslím pevných 120 sekúnd (donedávna to bolo 100 s). Nie je aspoň čiastočným riešením dohodnúť sa so správcom signalizácie, aby bol cyklus nastavený každý deň v tej istej časovej polohe? Potom by bola na veľkej križovatke zelená od zast. Košická smerom von z mesta vždy napr. v 15. sekunde párnej minúty, zelená z opačného smeru do centra by vychádzala na 20. sekundu nepárnej minúty a zelená ku a od celulózky pod mostom by takto vyšla na približne 25. - 30. sekundu nepárnej minúty. DPMŽ by podľa toho napasoval odchody jednotlivých spojov - konkrétne z Košickej smerom na Vlčince a ku celulózke by boli odchody vždy v párnej minúte a od celulózky do centra v nepárnej minúte. Smerom do Trnového by takto 2 min stačili a minútu by pridali až na úsek Pri celulózke - Rosinky, kde má v budúcnosti na trase vyrásť kruhová križovatka, ktorá prinesie mierne zrýchlenie na L31, ale spomalenie pre L24 a L26.
Neviem, či to je len náhoda alebo niekto tomu pomohol, ale po napísaní príspevku ohľadom pravidelného meškania rannej 6-ky z Hájika (príspevok #21444) začal tento spoj jazdiť NAČAS!
Tak, ak to tu číta aj niekto z DPMŽ, kto ten problém meškania dokázal vyriešiť, patrí mu moja vďaka ?
Kamarátovi študujúcemu v Žiline bola odcudzená nová čipová karta DPMŽ s novým PCL. V Tarife to majú napísané dosť nejednoznačne. Na predajnom mieste mu povedali, že náhrada za PCL sa neposkytuje (že si musí kúpiť nový). Napísal tam a vedúca oddelenia tarifných služieb a prepravnej kontroly mu odpísala:
"Dobrý deň, v prípade ak Vám bola odcudzená Vaša čipová karta, túto skutočnosť je potrebné nahlásiť na predajnom mieste DPMŽ a požiadať o vystavenie duplikátu čipovej karty.
Vystavenie duplikátu za 2,00 € sa však týka len samotnej čipovej karty ako nosiča, nie predplatného lístka. Za stratený, poškodený, zničený alebo nevyužitý predplatný lístok sa náhrada neposkytuje.
Musíte si zakúpiť nový predplatný lístok a v prípade, že by sa ešte počas platnosti predchádzajúceho predplatného lístka Vaša čipová karta našla, zaplatené cestovné zo starej karty by sa Vám na základe Vašej žiadosti vrátilo formou reklamácie (prepočítaním zvyšnej alikvotnej čiastky odo dňa nahlásenia odcudzenia). Informáciu o tom, či Vašu čipovú kartu niekto nenašiel a neodovzdal si môžete zistiť na tel.číslach 041/ 5643 008 (Nám. A Hlinku), resp na tel č. 041/ 7632 654 "
Ja som z takéhoto postupu šokovaný! ? Veď DPMŽ tak ako DPB používa Emtest, nie? Veď PCL sa nekupuje anonymne, musia mať predsa v počítači, že si kúpil PCL!
Prečítal som si článok 16 v Tarife bratislavskej MHD. DPB tu vydáva duplikát čipovej karty aj PCL, ale pre jedného cestujúceho maximálne 2-krát v kalendárnom roku.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Dispecer