Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
"Treba rozlišovať, èo je pravidelná nevyhnutná verejná doprava, a èo je vyvolaná verejná doprava."

Áno, s tým sa dá v podstate súhlasiť. Nájsť však presné a spravodlivé hranice týchto dvoch javov však podľa môjho názoru nie je úplne možné, s ohľadom na celú sieť MHD.
Faktom však zostáva, že MHD mesto dotuje z daní občanov, preto by aj mala riešiť záujmy väèšiny občanov (nie individuálne).

V blízkosti areálu PSA Peugeot nie je zrejme žiadny iný cieľ, za akým by občania mesta mali dôvod cestovať, preto je takáto linka prakticky iba v záujme jedného subjektu. Zároveň je potrebné si uvedomiť, že areál leží v katastri obce Zavar, nie na území mesta Trnava, doprava zamestnancov je preto štandardne riešená prímestskou dopravou (= nevyhnutná verejná doprava). Ak majú subjekty z určitých dôvodov záujem o zlepšenie komfortu zavedením MHD (= vyvolaná verejná doprava), majú možnosť po prerokovaní s príslušnými subjektami si za takúto dopravu zaplatiť, resp. aspoň sa podieľať na jej finančnom zabezpečení. Podobne to funguje v prípade bratislavského Volkswagenu, MHD do obce Chorvátsky Grob a koniec koncov aj v prípade Hrnčiaroviec a Bieleho Kostola.

Je to ale veľmi citlivá téma, nepovažujem sa za kompetnentného toto posudzovať. Treba naozaj zvážiť záujmy väčšiny obyvateľov mesta.
Reply on: chubby #2086:
Koľko vás cestuje z Modranky do PSA? Naplnili by ste jeden autobus? Ak áno, potom je v záujme SAD TT zaviesť vám spoj..
Dnes z priemyselného parku na Linčiansku premáva "linka" č. 15. Prečo si nepísal/nebojoval u SAD TT, resp. PSA aby išla z priemyselného parku aj cez Modranku (alebo z Linčianskej na Modranku?) už druhá vec, že nechodí aj na návoz na smeny..
Tak či tak podľa zverejnených štatistík linky 15 aj 16 vykazovali iba minimálnu vyťaženosť a vzhľadom na to, že sa jedná o účelové linky (voziace presne vymedzenú skupinu cestujúcich v stanovený čas), bolo ich zrušenie podľa mňa logický krok.
Reply on: Tanner #2084:
Prepacte, ze vam do toho zasahujem... Ale tiez by som povedal nech si ludi do Skloplastu a SACHSU vozi podnik, preco by MHD mala vozit ludi do prace? Ze to tak funguje uz dlho? Zda sa vam to hlupe? Ja pracujem v PSA Peugeot a z Modranky sa neviem dostat do prace. Ziadna linka4 tam nezachadza aj keby mohla, je tam uz totiz dobudovana priame cestne spojenie. V zime codim do prace autom a v lete na bicykli. Nedostanem sa tam ani ziadnym prestupom. Jednoducho autobusom sa do PSA z Modramky nedostanem. Myslim ze MHD je tu preludi a mala by vozit ludi aj do prace aj do PSA, tak to bolo uz od cias komunizmu.... Musim uz ist do prace, bicyklom mi to trva dlhsie ko v zime autom.
Inak na 142EK už asi pár mesiacov štrajkujú tabule emtest, tomu sa hovorí kvalita za každú cenu ?
Reply on: no.ev.di. #2082:
Počúvaj kopaničiar, linka L7 a L12 neobchádzajú svoju trasu zbytočne keďže ráno vezú zamestnancov / žiakov z okolitých pracovísk a školy na Bulharskej.

To isté máš aj s menovanými linkami do Skloplastu, načo tam budem pchať tisíc autobusov so stabilnou konečnou v Skloplaste keď tam ľudia chodia do práce na smeny, to by boli potom zbytočné kilometre keby chodil z Linčianskej prázdno do TAZky len preto, že tam má konečnú.

Vyše 15 rokov to tu tak je a ľudia si zvykli, čo im iné zostalo? To že prídu nové linky, na to zvlášť nereagujem, niektoré fakt nedávajú zmysel ale čo už... Ešte zaviesť slávny "Citybus" a to bude čerešnička na torte ?
Ja by som sa vrátil k linke k obchodom okolo Baumaxu, pamätám si keď predstavitelia mesta tvrdili , že až po ukončení nitrianskej cesty bude možné zriadiť linku k baumaxu, ako vieme cesta je dávno urobená a teraz zas vyšli s akýmsi prepojením mosta nad železnicou a až potom bude zriadená linka ( to sa načakáme )A najviac výrok hovorcu mesta že linka týmto smerom nie je vo verejnom záujme to je sila, ako som čítal nižšie udiak píše o zrušení linky 16 , prečo by mala mhd voziť ľudí do práce , nech si ich vozí predsa podnik. Tak navrhujem nech sa zruší MHD a každý podnik bude si svojich zamestnancov zvážaťsám. Ako takéto niečo môže niekto povedať a ešte navrhnúť.V ktorej dobe páni žijete. A Aby som sa vrátil k linke k baumaxu, nikto nechce aby tam bol interval hod. ale aby aspoň raz za deň tam a za nejakú hodinku naspäť.
A hlavný dôvod prečo by mala byť linka zriadená je to , že či zo smeru vozovky alebo za spartanom cestu križuje želez. trať, ludia chodia tadiaľ, ale možno až keď príde k nešťastiu sa začne s tým niečo robiť. Mne osobne by my nevadilo keby som sa doviezol treba len Sadke a mal by som ísť aj 3 km pešo , ale bohužiaľ to nejde.
Reply on: Mike #2079:
to je práve ten blázinec, že dačo sa na L3 v B.Kostole točí, a to čo sa netočí ide na Kočiské ale zas cestou späť B.Kostol vynechá a tak nejak aj tie L4, že niektoré idú polokružnú trasu a niektoré idú rovnako tam, aj späť ale tie idú až na SD, alebo niektoré idú od SD, či ako, už ani neviem. V každom prípade aj obchádzky L7 a 12 bez Bulharskú, či spoje L1,2,7,9 a 10 Skloplast, TAZ II./ TAZ I. a "vynecháva" a "nevynecháva"... no tak môže vyzerať akurát tak CP kdesi na kopaniciach na Orave, kde je 7-9 spojov denne ale nie v meste, potom sa nedivím, že dakto zadre, že Trnava je dedina ?
Reply on: Mike #2079:

Tých argumentov na rozdelenie linky bolo niekoľko. "Mike" správne úvádza jeden z dôvodov (aj keď by som namietal, že nie pri tvorbe CP, ale pri tvorbe grafikónu). Okružná trasa v Modranke je tiež v riešení, zastávka Správa diaľníc tiež (ide o novú otočku).
Ale vždy treba mať na zreteli hlavný argument, že na priame spojenie nie sú žiadne nároky. Robiť alternatívne trasy jednej linky dosť zásadne odmietame. Cestujúci si musí byť istý, že keď do spoja nastúpi, že ho zavezie do jeho cieľa. V Trnave sú v jestvujúcom stave linky, ktoré majú až sedem alternatív trasy, a potom cestujúci poraď si...
Nezadnebateľným argumentom je preobslúženie Hospodárskej (teraz 12 liniek). Prejazdná rýchosť tu v špičke klesa až na 12 km, a to už je naozaj lepšie ísť pešo.
Ďalší argument sú prázdne vozokilometre. Prázdny prejazd Hospodárskej pri priamom spojení BK-MO (pri súčasnom počte spojov) je skoro pol tisícky VZKM. Tie sa dajú využívať aj inde.
Dostupná vzdielenosť zo zastávky do cieľa je síce nepopulárny argument v dnešnej dobe pohodlnosti, ale pri akceptácii 300 m je dostupnosť z Hospodárskej skoro rovnaká ako z Hlbokej (pritom Hlboká je dneska spiaca Popoluška...).
Reply on: Mike #2079:
A sorry , mi ušli niekde pády a plurál/singulár ?
Reply on: AAA #2077:
Ono rozdelenie pôvodnej linky 13 je oveľa efektívnejšie aj z pohľadu tvorby CP. Dnes má L4 v Modranke väčšina spojov pol-okružnú trasu a podľa zverejnenej schémy polokružná trasa ostane aj po novom. Teda jediný "odchod" by bol stanovený z B. Kostola a ostatné po trase iba z jazdnej doby, pokiaľ by sa na nejakej zastávke (napr. prvej v Modranke - priebežná konečná) nedal väčší vyčkávací čas.. (nehovoriac o tom ak ostane zachádzka k správe diaňnic, ale v schéme nie je takže zrušená?:-) Už to je náročnejšie z pohľadu náväzností a prekladov...
Ale aj v B.Kostole spoje čo idú cez dedinu majú polokružnú trasu (aj keď ich je minimum) a tieto podľa schémy tiež asi ostanú zachované.. takže spoje na oboch stranách s priebežnou konečnou a okružnou trasou sa nielenže ťažko prekladá so spojmi iných liniek, ale ťažko začlení aj do intervalu jednej linky (keďže predpokladáme že všetky spoje (aspoň v jedno obdobie dňa) budú mať rovnakú jazdnú dobu..
Reply on: AAA #2077:
Presne ste to vystihli. Spojenie Modranka - Biely kostol by mohlo byt s tym, ze dve tretiny spojov z Modranky by premavala po zastavku Zeleny kricek (pomer podla poctu cestujucich, ktory napisal "Udiak").
Reply on: Udiak #2069:
Podľa mňa tu prítomným vadí to, že v návrhu neexistuje spojenie Modranka - Hospodárska, resp. Biely Kostol - Hospodárska. Nebolo by preto efektívne viesť niektoré spoje v skrátenej trase Modranka - centrum a zvyšok až do Bieleho Kostola?
Reply on: chubby #2075:

Sú to drobné pripomienky, ale nad každou je treba sa zamyslieť. Keď sa to skompletizuje, môžme o tom diskutovať. Nakoniec možno ste postrehli, že posledná verzia návrhu je dosť rozdielna od tej na začiatku. Ono máme skúsenosti, že nám vyčítajú, ako chceme navrhovať systém v Trnave, keď to tam nepoznáme. Treba povedať, že o MAD Trnava už vieme veľa, ale tzv. lokálne znalosti sú vždy na nezaplatenie...
Reply on: Udiak #2074:
Dakujem za odpoved. Este mam jednu otazku. Co najviac pripomienkovali obyvatelia na optimalizacii?
Reply on: chubby #2073:

RE - "koco" - Je to úloha z posledného výrobného výboru, novšiu informáciu nemám.
RE - "chuby" - Máme nejakú rezervu vozokilometrov, budeme o vašom návrhu uvažovať. Zelený kríčok asi nie, ale možno iné, cez Hospodársku. Ale takto voľnejšie Hospodárska je skoro zadnou bránou žel.stanice...
Reply on: Udiak #2069:
Samozrejme suhlasim, ze Modranka - Biely Kostol je nezmysel. Ale ja s MHD cestujem a viem, ze cestujuci z Modranky vystupuju prevazne na Hospodarskej 1-2 a na Zelenom kricu. Su to aj zastavky s vybornymi moznostami na prestup. Bolo by vhodnejsie keby linka 13 premavala po Zeleny kricek.
Reply on: Udiak #2071:
A mesto trnava sa aj informovalo o zaujem zriadenia takejto linky u predajcov tzn. Baumax, MC Donald's resp. Jysk? ci ani nie? ... a ked ano to znamena ze predajci takyto zaujem nemaju kedze ziadna takato linka nie je zriadena?
Reply on: koco #2070:

Nie je pravdou, že pri optimalizácii sa s takouto linkou neuvažovalo. Otázkou ale je spoluúčasť na vykrytí nákladov. Je bežné, že najväčší predajcovia z nákupných centier sa podieľajú na úhrade nákladov. Ide predsa aj o ich záujem. A ide tu nielen o to, či tam linka pôjde, ale aj o jej frekvenciu. Napríklad Tesco si dopravu zabezpečuje.
Treba rozlišovať, čo je pravidelná nevyhnutná verejná doprava, a čo je vyvolaná verejná doprava. U tej prvej musí straty hradiť mesto, ale u druhej jej existencia a komfort závisí aj od záujmu zainteresovaných subjektov. Preto napríklad bola vyradená z MAD linka 16. Jednorázové navážanie do práce predsa nemôže byť v záujme väčšiny abonentov MAD v meste.
Reply on: Udiak #2069:
No tak ked sme zacali pripomienkovat na imhd tak by som sa pripojil aj ja s otazkou ktorou otravujem mesto trnava uz asi 2. rok 😃 ... Preco v ramci optimalizacie mesto trnava neplanuje s linkou, ktorá by obsluhovala aj nákupné centrum v periferií mesta trnava / baumax, po novom aj McDonalds atd./? navyse sa tam planuje dalsia vystavba nakupnych centier. Vela ludi, by sa tam rado pozrelo, ponakupovalo, ale mnohi z nich nemaju auto /alebo vodicske opravnenie/. Napriklad mne osobne je cudne preco v tejto oblasti zrusili svoje pobocky Technomarket a jeden obchod s oblecením ak tam mali ovela vyhodnejsie ceny oproti konkurentom v rovnakej oblasti (napriklad Nay elektrodom). A myslim si ze to bude prave nedostupnostou tychto predajni pre sirsiu verejnost (napriklad dochodci 😃 ). Myslim si ze by bolo lepsie navrhnut takuto linku teraz ako o rok alebo dva, ked uz sa optimalizovat a tuto linku bude v ramci setrenia navrhovat zase niekto "kompetentny" zo SAD TT 😛 takze toto moja otazka ze kedy alebo preco nie ...
Reply on: chubby #2068:

Čo sa týka linky 13:
- v Modranke za týždeň nastúpi cca 2500 osôb (v pracovnom dni cca 400-450)
- v B.Kostole za týždeň nastúpi cca 800 osôb (v pracovnom dni cca 120-150)
- na celú MAD v Trnave nastúpi za týždeň cca 75000 osôb (v pracovnom dni cca 13500-1400)
- až 35% všetkých nástupov v špičkových obdobiach tvoria študenti (preto boli navrhnuté
tzv. školské spoje so špecifickým režimom)
- z B.Kostola do Modranky, resp. opačne pravidelne necestuje nikto (!!!)
- bolo by už na prvý pohľad (podľa uvedeného) veľmi neetické voči ostatným Trnavčanom,
aby existovalo takéto priame prepojenie
- Modranka (linka z nej) bude mať navyše vyšší štandard (30 min. interval a navyše školskú
linku) ako ostatné doplnkové linky, a bude prihliadnuté na to aby pri prestupe
na ostatné nosné linky bolo čo najmenšie zdržanie
- B.Kostol má navyše intenzívnu prímestskú dopravu

Z vášho tónu reakcie v druhom odstavci je zrejmý subjektívny
pohľad na pojem optimálne. My musíme tento pohľad objektivizovať. Preto už druhý rok denno denné sledujeme všetky nástupy na MAD Trnava, bilancujeme jednotlivé časti mesta, jednotlivých abonentov (študenti, pracujúci, dôchodcovia). Podrobne sa zaoberáme pravidelnosťou ciest a ich smerovaním. Náš návrh má opodstanenie podložené množstvom konrétnych poznatkov. Ak chceme poznať názory cestujúcej verejnosti, tak len preto, aby sme niečo neopomenuli. Každý názor analyzujeme a ak je v ňom niečo podstatné, spravidla ho použijeme.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.