imhd.sk
Slovensko a svet
Bratislava
Banská Bystrica
Hlohovec
Košice
Liptovský Mikuláš
Martin
Nitra
Nové Zámky
Piešťany
Poprad-Tatry
Považská Bystrica
Prešov
Prievidza
Ružomberok
Senica
Skalica
Spišská Nová Ves
Trenčín
Trnava
Zvolen
Žilina
Nájdi text
Najbližšia zastávka
Registrácia
Prihlásenie
Registrácia
Prihlásenie
imhd.sk
Menu
sk
English
Registrácia
Prihlásenie
Registrácia
Prihlásenie
Aktuality
MHD na Slovensku
Články
Fotky a médiá
Diskusia
Vozidlá
Zábava
Sci-fi Bratislava
Sci-fi Košice
Vystrihovačky
Najbližšia zastávka
sk
English
Slovensko a svet
Bratislava
Banská Bystrica
Hlohovec
Košice
Liptovský Mikuláš
Martin
Nitra
Nové Zámky
Piešťany
Poprad-Tatry
Považská Bystrica
Prešov
Prievidza
Ružomberok
Senica
Skalica
Spišská Nová Ves
Trenčín
Trnava
Zvolen
Žilina
Novinky e-mailom
Zadajte váš e-mail
Pridať
Facebook
Twitter
Instagram
Smartfónová appka
Smartfónová appka
Autorské práva
Podmienky
Súkromie
O imhd.sk
Kontakt
Powered by
Copyright © imhd.sk, 2000 – 2025
Cestovné
poriadky
Plánovač
cesty
Mapy
MHD na
Slovensku
Menu
Galérie
›
Vyhľadávanie
Pozemná lanovka
Pozemná lanovka
V čase otvorenia bola lanovka Ritom najstrmšou vo Švajčiarsku, z čoho vyplýva značný výškový rozdiel jednotlivých oddielov vo vozni
V čase otvorenia bola lanovka Ritom najstrmšou vo Švajčiarsku, z čoho vyplýva značný výškový rozdiel jednotlivých oddielov vo vozni
Lanovka Ritom má len jednu kabínu a to pre 50 pasažierov
Konka pod útesom Falcon, na ktorom vyrástol hotel a k nemu pozemná lanovka
Bývalá trať Douglas Head Funicular, ktorá viedla k južnej električkovej trati
Pozemná lanovka obsluhovala prevažne kopcovité časti Douglasu
Osobná lanovka do pevnosti počas upršaného dňa
Lanovka Reißzug sa datuje približne do roku 1496
Lanovka Reißzug je pravdepodobne najstaršou stále funkčnou lanovkou na svete
Lanovka z roku 1968 je v prevádzke približne 40-krát za rok
Zaujímavá visutá lanovka umožňuje prepravu pracovníkov aj nákladu k televíznemu a rozhlasovému vysielaču na kopci Luxkogel
Pohľad na bývalú spodnú stanicu Zandlach lanovky Reißeckbahn
Lanovka umožňuje prístup na vyhliadky aj k východiskám rôznych túr
Lanovka bola otvorená v roku 1894
Údržbové zázemie a depo pre vozne lanovky
Lanovka má medzi konečnými dve zastávky
Lanovka meria iba 357 m a nie je ani veľmi strmá - výškový rozdiel 54 m prekonáva s maximálne 17-% stúpaním
Pozemná lanovka Funicolare Sant'Anna bola otvorená v roku 1891 a až do roku 1980 fungovala na princípe vodnej protiváhy
Upozornenie na technologické zastávky, ktoré sú pozostatkom z pôvodnej prevádzky lanovky
Výťahová kabína odchádza ako pozemná lanovka
Pozemná lanovka sa tu rozdeľuje na dve koľaje, ktoré vedú do jednotlivých častí výťahovej šachty
Horná lanovka ešte s výhybňou
Vyzdobená lanovka pri príležitosti St. Patrick's Day
Vzhľadom na to, že lanovka má rozchod 1067 mm a muzeálna trať rozchod 1219 mm, vozne lanovky sú statickými exponátmi
Lanovka neoficiálne slúžila aj na dopravu osôb, najmä v jej začiatkoch, keď sem neviedla vyhovujúca cesta
Lanovka fungovala na princípe protiváhy, keď vozeň plný uhlia smerujúci nadol ťahal prázdny vozeň smerujúci hore
Lanovka pre technické problémy nefungovala v rokoch 2018 - 2023, podarilo sa ju opraviť
Lanovka prekonáva výškový rozdiel 205 m na trati dlhej 268 m
Kabínkova lanovka prichádza do spodnej stanice
Kabínková lanovka spája stanicu metra Jardim do Morro a nábrežie
Kabinková lanovka v Lisabone sa nachádza na brehu rieky Tejo v blízkosti areálu Expo 98
Kabínková lanovka bola v Lisabone postavená pri príležitosti Expo 98
Lanovka Zagrebačka uspinjača funguje od roku 1890 s prestávkou v rokoch 1969 - 1974
Pozemná lanovka má samostatné koľaje pre každý vozeň a rozchod 1200 mm
Zagrebačka uspinjača - záhrebská pozemná lanovka
Lanovka prekonáva prevýšenie 1199 metrov na dĺžke 2482 metrov
Lanovka Teleférico del Teide je najvyššie položenou visutou lanovou dráhou v Španielsku
Projekt lanovej dráhy na sopku Pico de Teide sa pripravoval od roku 1929, lanovka bola otvorená až v roku 1971
Konečná stanica linky Takao sa nachádza pod kopcom, na ktorý vedie pozemná lanovka
Visutá lanovka bola otvorená v roku 1962
Lanovka má dĺžku 828 m, rozchod 1067 mm, maximálne stúpanie 587 ‰ a výškový rozdiel 373 m
Lanovka je bez pilierov
Lanovka je známa tým, že medzi stanicami nemá jediný pilier
Lanovka funguje od roku 1954
V stanici Tatejama, kde končí regionálna železnica, začína prechod cez Japonské Alpy
Lanovka začala premávať v roku 1927 a okrem pauzy 1944 - 1951 premáva dodnes
Pozemná lanovka Amanohashidate Cable vedie od zálivu pod chrám Nariai-dži
Pozemná lanová dráha Myōken Kēburu mala dĺžku 0,6 km, rozchod 1435 mm, výškový rozdiel 229 m a maximálny sklon 424 ‰
Lanovka posledné dva roky prevádzky nepremávala okrem zimnej sezóny ani v utorky a štvrtky
Lanovka začala prevádzku v roku 1929 a v roku 1944 podobne ako iné lanovky a železnice slúžila ako zdroj materiálu pre vojenské účely, takže de facto zanikla
Lanovka mala dĺžku 858 m, rozchod 1067 mm, výškový rozdiel 265 m a najstrmší sklon 447 ‰
Ľavým priesekom v lese viedla pozemná lanovka Jašima
Lanovka Jakuri sa nachádza v blízkosti mesta Takamacu
Lanovka Jakuri mala svoju dvojičku Jašima na druhej strane údolia; z oboch lanoviek po roku 2004 zostala v prevádzke len táto
Lanovka slúži na obsluhu chrámu Gokenzan Jakuridži, ktorý sa nachádza neďaleko hornej stanice
Lanovka bola otvorená v roku 1931, kvôli vojne bola na nej v roku 1944 zastavená prevádzka a časť zariadenia odstránená
Visutá lanovka na horu Inasa bola otvorená v roku 1958, aktuálne kabínky sú z roku 2011
Lanovka na horu Inasa je veľmi obľúbená, takže sa na nástup dlho čaká a kabínky bývajú preplnené
Lanovka na horu Sarakura bola otvorená v roku 1957, má dĺžku 1,1 km, rozchod 1067 mm, výškový rozdiel 440 m a najstrmší sklon 528 ‰
Gondolová lanovka v Mijadžime otvorená v roku 1959 má dĺžku 1,1 km, prevýšenie 288 m a maximálny sklon 26° 24′
Od osobnej lanovky vedie k svätyniam nákladná lanovka
Lanovka je dlhá 1263 m, má rozchod 1067 mm, výškový rozdiel 354 m a maximálny sklon 480 ‰
Lanovka bola otvorená v roku 1930 súbežne s údolnou spojovacou železnicou a horskou železnicou, ktorá začínala v týchto miestach pri lanovke a pokračovala ku chrámom
Lanovka bola dlhá 1,7 km, mala rozchod 1067 mm a maximálny sklon 217 ‰
Horná lanovka má celkovo 4 zastávky, 2 priecestia, dĺžku 1,1 km, maximálny sklon 333 ‰, prevýšenie 322 m a rozchod koľají 1067 mm
Paralelná lanovka sa používa iba v čase prázdnin a údržby prvej lanovky
Ikoma Cable je súbor troch pozemných lanoviek
Lanovka Jošino je najstaršou preživšou visutou lanovou dráhou v Japonsku a funguje s pôvodnými piliermi, ktoré boli postavené v roku 1928
Lanovka má 2 nosné a 2 ťažné laná
Koľaj vedúca zo spodnej stanice lanovky do servisného tunela
Spodná stanica lanovky je so svojou podmorskou hĺbkou 140 metrov najnižšie položenou stanicou na svete
Po otvorení Seikanského tunelu v roku 1988 pôvodná stavebná lanovka začala slúžiť turistom
Stará lanovka z kúpeľov Noboribecu
Vľavo pôvodná lanovka na kopec Shihorei, vpravo novšia, kabínková lanovka
Kabínková lanovka s umelým medveďom
Opustená stará lanovka pod lanovkou do medvedieho parku
Lanovka na horu Moiwa bola otvorená v roku 1958 s malými gondolami, ktoré boli v rokoch 1970 - 1971 nahradené za dve veľké kabíny a tie napokon v rokoch 2010 - 2011 za novšiu generáciu
Lanovka ponúka pekné výhľady
Lanovka dosahuje maximálne stúpanie 110 %, čo zodpovedá uhlu 47,7°
Hneď za spodnou stanicou lanovka prudko stúpa nahor
Hneď za spodnou stanicou lanovka prudko stúpa nahor
K Ženevskému jazeru pôvodne viedla pozemná lanovka, potom zubačka a v súčasnosti k nemu vedie metro na pneumatikách
Pohľad od dočasnej nákladnej lanovky na ešte stále existujúcu
Nákladná lanovka s ozubnicou a otočným ramenom slúži na presun nákladu umiestneného pod kabínou visutej lanovky na vozeň ťahaný električkou
Lanovka DMB
Lanovka DMB pod parlamentom
Lanovka z historického centra dole k rieke Aare
Lanovka spája dve botanické záhrady, jednu na vrchu Monte pri rovnomennom paláci, druhú o niečo nižšie
Lanovka spájajúce obľúbené výletné miesto Monte s botanickou záhradou bola otvorená v roku 2005
Visutá lanovka do istej miery nahradila ozubnicovú železnicu zrušenú 57 rokov pred jej otvorením
Lanovka bola otvorená v roku 2000 a v značnej časti svojej 3,2 km dlhej trasy prechádza ponad domy a záhrady
Lanovka Teleférico do Outeiro doplatila na absentujúcu údržbu a pravidelné kontroly, použiteľná je preto len na prepravu nákladov
V roku 2021 sa plánovalo sprístupnenie lanovky aj pre turistov, no na konci roka 2022 stále nebola oficiálne prístupná ani na dopravu farmárov
Lanovka nie je certifikovaná na prepravu osôb, a tak sa v osobnej kabíne prepravuje len náklad v podobe poľnohospodárskych produktov
Jednokabínková lanovka z roku 2004 bola zriadená vo svahu plnom plantáží s banánovníkmi a cukrovou trstinou
Lanovka slúži na turistické, rekreačné a poľnohospodárske účely
Lanovka na vodorovnej dĺžke 441 metrov prekonáva výškový rozdiel 434 metrov, klesanie tak dosahuje 98 %
Lanovka Achadas da Cruz bola vybudovaná v roku 2001, výstavba trvala 1 mesiac
Lanovka na Tibidabo bola sprevádzkovaná v roku 1901
Lanovka Telefèric del Port s vežami Sant Sebastià a Jaume I
Začiatok
Predchádzajúce
Nasledujúce
Koniec
Vyhľadávanie
Opis a lokalita
Číslo vozidla
Linka
Meno autora
Dátum od
Dátum do
Iba táto galéria
Vyhľadať
Návod pre pokročilé vyhľadávanie
nájdete tu
.
Triedenie
podľa dátumu
podľa evidenčného čísla, dátumu a linky
podľa dátumu uverejnenia
vzostupne
zostupne
Počet materiálov na stranu
100
200
500
neobmedzene
Zmeniť triedenie