imhd.sk
Slovensko a svet
Bratislava
Banská Bystrica
Hlohovec
Košice
Liptovský Mikuláš
Martin
Nitra
Nové Zámky
Piešťany
Poprad-Tatry
Považská Bystrica
Prešov
Prievidza
Ružomberok
Senica
Skalica
Spišská Nová Ves
Trenčín
Trnava
Zvolen
Žilina
Nájdi text
Najbližšia zastávka
Registrácia
Prihlásenie
Registrácia
Prihlásenie
imhd.sk
Menu
sk
English
Registrácia
Prihlásenie
Registrácia
Prihlásenie
Aktuality
MHD na Slovensku
Články
Fotky a médiá
Diskusia
Vozidlá
Zábava
Sci-fi Bratislava
Sci-fi Košice
Vystrihovačky
Najbližšia zastávka
sk
English
Slovensko a svet
Bratislava
Banská Bystrica
Hlohovec
Košice
Liptovský Mikuláš
Martin
Nitra
Nové Zámky
Piešťany
Poprad-Tatry
Považská Bystrica
Prešov
Prievidza
Ružomberok
Senica
Skalica
Spišská Nová Ves
Trenčín
Trnava
Zvolen
Žilina
Novinky e-mailom
Zadajte váš e-mail
Pridať
Facebook
Twitter
Instagram
Smartfónová appka
Autorské práva
Podmienky
Súkromie
O imhd.sk
Kontakt
Powered by
Copyright © imhd.sk, 2000 – 2024
Cestovné
poriadky
Plánovač
cesty
Mapy
MHD na
Slovensku
Menu
Galérie
›
Vyhľadávanie
Visutá lanová dráha otvorená v roku 1970 vedie zo svahu nad najvyššou priehradou v Japonsku, Kurobe Dam s výškou priehradného múru 186 metrov
Interiér vozňa lanovej dráhy
Súprava #627+628 na stanici Yakuri, odkiaľ sa dá prejsť k 1,6 km vzdialenej pozemnej lanovke
Ťažné lano nad koľajnicou visutej dráhy
Gondola prichytená o koľajnicu a ešte neprichytená o lano
Gondoly sú poháňané/brzdené ťažným lanom, ktorého obeh sa zapína len v určitých intervaloch podľa cestovného poriadku
Na dráhe sú prevádzkované gondoly, ktoré sa v staniciach pripájajú na ťažné lano
Skyrail Midorizaka je kombináciou zaveseného monorailu a visutej lanovej dráhy
Pohľad na spodné priecestie na pozemnej lanovej dráhe
Horná stanica lanovky Ikoma-Sanjō sa nachádza v zábavnom parku
Vozne prvej lanovky boli v roku 2000 vymenené za nové s tvarovanými čelami
Vozne paralelnej lanovky pochádzajú z roku 1953, kedy bola táto trať obnovená po jej zlikvidovaní v roku 1944
Pri čakaní na lanovku sa môžu deti fotiť za maketami čiel vozňov lanovky
Vozne pôvodnej lanovky na Stoos čakajú na svoj ďalší osud
Spodná stanica pôvodnej pozemnej lanovky na Stoos zrušenej v roku 2017
Zastávka autobusu pri najstrmšej pozemnej lanovke na svete
Visutá lanová dráha Lauterbrunnen - Grütschalp s kabínkou s nákladným priestorom pod ňou
Pôvodný vozeň lanovky s pohonom na princípe protiváhy vody je vystavený neďaleko dolnej stanice
Výhybňa lanovej dráhy na Tibidabo
Lanovka na Tibidabo bola sprevádzkovaná v roku 1901
Horná stanica pozemnej lanovej dráhy na Tibidabo
Horná stanica lanovej dráhy sa nachádza v zábavnom parku Tibidabo, ktorý bol otvorený v roku 1905 a je jedným z najstarších doteraz fungujúcich zábavných parkov na svete
Pri prestavbe lanovej dráhy v rokoch 2019 - 2021 bol zmenený rozchod z 1000 mm na 1400 mm
Pôvodne bola lanovka rozdelená na dve časti, každá fungovala s dvoma kabínami
Lanovka ponúka výborné výhľady na Barcelonu
Konečná lanovky Telefèric del Port vysoko nad Stredozemným morom
Veža Torre Jaume I bola až do roku 1966 najvyšším pylónom visutej lanovej dráhy na svete
Pohľad na lanovú dráhu Telefèric del Port zo stanice Miramar
Visutá lanová dráha Telefèric del Port má pohnutý osud
Zubačka pod kabínkovou lanovkou
Rozchod lanovej dráhy je 1000 mm, maximálna kapacita vozňov 40 osôb
Dĺžka lanovej dráhy je 438 m, maximálny sklon 260 ‰ a výškový rozdel 83 m
Lanovka slúži s prestávkami od roku 1888
Nádrž horného vozňa je naplnená vodou s objemom maximálne 7000 litrov
Horná stanica lanovej dráhy
Prevádzkovateľ Nerobergbahn umožňuje priamo na lanovke uzavrieť manželstvo, hoci nie za jazdy, pretože tá by bola na tento účel prikrátka
Z dôvodu použitia Riggenbachovej ozubnice na brzdenie je lanová dráha troj- resp. štvorkoľajnicová
Lanovka pracuje na princípe vodnej protiváhy, kedy vozeň idúci zhora vytiahne spodný vozeň nahor
Neobergbahn je posledná vodná ozubnicová lanovka v Nemecku
Spodná stanica lanovej dráhy na Neroberg
Na medzimestskom úseku električkovej trate sa jazdí rýchlosťou 80 km/h
Hoci bežne na okružnej medzimestskej linke 5 môžu jazdiť jednosmerné električky, počas letnej výluky v roku 2022 to nebolo možné
Električkové prieceste pri vjazde na odstavné koľaje obratiska
SGP E2+c5 na ceste z centra
Historická električka M z roku 1929
Priestor pre kočíky, vozíky a bicykle
Lanová dráha na povrchovom úseku
Obojsmerná električka GT6N-ZR na linke 63
Pohľad na zastávku Landschaftspark Johanistal
Kaprun
Trojdverový Solaris Urbino 18 IV na nosnej skibusovej linke 660, ktorá premáva medzi údolnými stanicami priamych lanoviek do strediska Kitzsteinhorn, lanovkou Maiskogelbahn v centre Kaprunu a centrom mesta Zell am See
Mercedes-Benz Citaro C2G zachytený na linke K, ktorá spája neďaleký hrad Kaprun, lanovku Maiskogelbahn v centre Kaprunu s údolnými stanicami priamych lanoviek do ľadovcového lyžiarskeho strediska Kitzsteinhorn
10-miestna kabínková lanovka Maiskogelbahn. Jej údolná stanica sa nachádza priamo v centre alpskej dediny Kaprun
Mercedes-Benz Citaro na okružnej linke D, ktorá spojuje údolnú stanicu lanovky Maiskogelbahn v centre Kaprunu a vlekmi na Lechnerbergu. Premáva od ôsmej ráno do piatej hodiny poobede v 20-minútových intervaloch
Medziľahlé stanice obsluhujú len niektoré spoje lanoviek
Lanovka Montesanto má ako jediná z neapolských lanoviek kľukatejšiu trasu
Výhybňa lanovky Montesanto pri pohľade z nikdy nedostavanej plánovanej stanice pod hradom
Historický vozeň lanovky Funicolare Centrale, ktorá bola pôvodne navrhnutá tak, aby mohla premávať aj hodinu po výpadku prúdu, a to vďaka batériám
Funicolare Centrale má najviac zachovaný pôvodný vzhľad spomedzi všetkých neapolských lanoviek
Lanovka Chiaia bola postavená ako prvá z neapolských lanoviek, a to v roku 1889 ešte s parným pohonom
Lanovka Mergellina ponúka výhľad na Castel dell'Ovo a sopku Vezuv
Lanovka Mergellina bola otvorená v roku 1931 ako posledná zo štvorice neapolských lanoviek
Lanovka Mergellina nefunguje od roku 2020, oficiálne kvôli pandémii COVID-19
Spodná stanica pozemnej lanovej dráhy Mergellina (Funicolare di Mergellina) sa nanešťastie ocitla mimo nosných druhov MHD
Pravdepodobne pozostatky po sedačkovej lanovke na kraji krátera Vezuvu
Pravdepodobne pozostatky po sedačkovej lanovke na kraji krátera Vezuvu
Výťah z bývalej stanice metra Zumalakarregi
Vzhľad ostrovného typu zastávky
Električková doprava bola vo Vitorii-Gasteiz zriadená v roku 2008, napriek tomu používa rozchod 1000 mm typický pre Baskicko
Lanovka ponúka pekné výhľady na Bilbao
Spodná stanica pozemnej lanovej dráhy na kopec Artxanda
Spodná stanica pozemnej lanovej dráhy na kopec Artxanda
Súčasťou verejnej dopravy v Bilbau sú aj šikmé výťahy, ktoré sa tu nazývajú lanovkami - na fotografii Funicular arangoiti
Nadväzný minibus pri hornej stanici lanovky Larreinetako funikularra
Na rozdiel od väčšiny pozemných lanoviek má lanová dráha Larreinetako funikularra jednu stranu kabíny umiestnenú na podpere stojacej na podvozku, vďaka čomu je celá podlaha kabíny v jednej úrovni
Volvo 8900LE v nórskom Tromsø
#2, linka Grünbergseilbahn, Grünberg
Ďalšia lanovka na masív Postăvaru
Ďalšia lanovka na masív Postăvaru
Lanovka na masív Postăvaru
Lanovka na masív Postăvaru
Lanovka na masív Postăvaru
Interiér vozňa #1 pozemnej lanovej dráhy na Schlossberg
Električka z roku 1949 v spoločnosti historického vozňa pozemnej lanovej dráhy na Schloßberg
Lanovka na „Kamennú horu“ počas pandémie COVID-19 mimo prevádzky
Nástupište v koncovej stanici linky U3
Lanovka z centra na Větruši
Lanovka z centra na Větruši
Dolná stanica lanovky prevádzkovanej DPMÚL
Súprava vozňov má kapacitu 200 osôb (v čase pandémie COVID-19 bola znížená na 2/3 kapacity)
Spodná stanica visutej lanovej dráhy na Piz Nair
Spodná stanica visutej lanovej dráhy na Piz Nair
Spodná stanica lanovej dráhy na medzistanicu Chantarella
Pohľad na spodnú stanicu lanovej dráhy DSB a Davos Platz
Pohľad z pozemnej lanovej dráhy DSB na visutú lanovú dráhu na Jakobshorn
Na lanovke DSB slúžia vozne Gangloff z roku 2001
Spodná stanica pozemnej lanovej dráhy na Schatzalp
Zastávka autobusu pri spodnej stanici pozemnej lanovej dráhy na Schatzalp
Kabínka v spodnom úseku lanových dráh na Jakobshorn
Autobus linky 21 čaká na prestup cestujúcich z lanovej dráhy a pri tom si užíva pohľad na vrchol Niesen
Začiatok
Predchádzajúce
Nasledujúce
Koniec
Vyhľadávanie
Opis a lokalita
Číslo vozidla
Linka
Meno autora
Dátum od
Dátum do
Iba táto galéria
Vyhľadať
Triedenie
podľa dátumu
podľa evidenčného čísla, dátumu a linky
podľa dátumu uverejnenia
vzostupne
zostupne
Počet materiálov na stranu
100
200
500
neobmedzene
Zmeniť triedenie