Podmienky pre vyhotovenie vozidiel a ich údržbu sú stanovené na kvalitatívnej vyššej úrovni než v minulosti.
Bratislavský dopravný podnik vyhlásil dlhoočakávaný tender na nákup nových nízkopodlažných klimatizovaných autobusov. Predmetom verejnej súťaže je nákup 81 kĺbových autobusov s dĺžkou do 18,8 metra a štyroch minibusov s dĺžkou do 8 metrov.
Minibusy obstaráva dopravný podnik ako náhradu súčasných vozidiel pre minibusové linky 44 a 147, čomu musia zodpovedať ich rozmery. Minibusy majú mať minimálne jedny dvojkrídlové dvere a nízku podlahu minimálne v priestore dverí. Obsaditeľnosť vozidla je požadovaná min. 22 cestujúcich, z toho 10 sediacich. Vozidlá budú plne klimatizované a s determálnymi sklami. Pohon vozidiel má byť naftový, alebo plynový (CNG) s motorom s výkonom min. 120 kW.
Súťaž na kĺbové autobusy je rozdelená na tri časti, uchádzači môžu predkladať ponuky na každú časť zvlášť, alebo aj na všetky časti. Z celkového počtu kĺbových autobusov bude 70 s obsaditeľnosťou minimálne 130 cestujúcich a 10 vozidiel s obsaditeľnosťou min. 125 cestujúcich a zároveň s rozšírenou možnosťou prepravy batožiny. Jedno vozidlo bude určené pre výcvik nových vodičov. Autobusy s väčším priestorom pre batožinu by mali byť určené pre linku premávajúcu na letisko, železničnú a autobusovú stanicu. Priestor pre uloženie batožiny musí pozostávať minimálne z dvoch políc pre min. 17 kusov väčšej cestovnej batožiny.
Medzi požiadavkami na vybavenie kĺbových autobusov je naftový, alebo plynový motor spĺňajúci minimálne emisnú normu Euro 6 s výkonom aspoň 238 kW, najmenej štvorica dverí, zatváranie dverí pomocou fotobunky, automatická celovozidlová klimatizácia s celkovým chladiacim výkonom aspoň 54 kW a tichou prevádzkou ventilátorov, determálne bočné okná so zatmavením min. 75 %, USB nabíjačky, Wi-Fi internet, systém počítania cestujúcich, kamerový systém, vonkajšie plnofarebné LED informačné displeje. Životnosť autobusu je požadovaná aspoň 10 rokov.
Zmenou prejde aj vyhotovenie sedadiel v nových vozidlách. Po novom nebudú čalúnené textilným poťahom, ale požadované sú hladké poťahy z kože alebo koženky.
Podrobne sú špecifikované aj podmienky údržby vozidiel. DPB požaduje možnosť vykonávania garančných prehliadok vo vlastnej réžii, v opačnom prípade ich bezplatné vykonávanie. Dodávateľ môže byť penalizovaný za nedodanie náhradných dielov do 5 dní od ich objednania vo výške denného účtovného odpisu vozidla za každý deň omeškania. Zároveň musí dodávateľ vozidiel zriadiť konsignačný sklad náhradných dielov v priestoroch DPB po dobu troch rokov. Záručná doba vozidla bude predĺžená o dobu odstavenia vozidla z prevádzky z dôvodu poruchy, alebo oneskoreného dodania náhradných dielov. Dodávateľ bude povinný odstrániť zložitejšiu poruchu (neopraviteľnú v réžii DPB) na vlastné náklady do 5 dní.
Odhadovaná cena zákazky pre minibusy je 915 408 € bez DPH a pre kĺbové autobusy 26,805 mil. € bez DPH. Uchádzači môžu predkladať svoje ponuky do 19. septembra tohto roka. Dodanie vozidiel je požadované do jedného roka od zadania objednávky. Kritériom na vyhodnotenie ponúk je ekonomicky najvýhodnejšia ponuka (celková cena 86 %, max. obsaditeľnosť autobusu 10 % a prevádzkové náklady na spotrebu energie 4 %).
trolejbus6207