Po šiestich rokoch zbytočne pomalej premávky nastáva náprava.
Ešte v roku 2013 zaviedol dopravný podnik rýchlostné obmedzenie pre električky pri oboch koncoch tunela pod hradom z 50 km/h na 15 km/h, čím sa predĺžila jazda električiek tunelom približne o 26 sekúnd. Cieľom bolo obmedzenie hlučnosti prechádzajúcich električiek pri portáloch tunela. Na základe sťažností obyvateľov bývajúcich pri tuneli na nočný hluk vtedy vydal Regionálny úrad verejného zdravotníctva rozhodnutie o obmedzení hluku v nočných hodinách. Na základe tohto rozhodnutia dopravný podnik električky spomalil, pričom spomalenie bolo celodenné.
Od piatka 21. júna 2019 môžu električky počas dňa v celom tuneli opäť premávať rýchlosťou 50 km/h. Obmedzenou rýchlosťou 15 km/h budú pri tunelových portáloch (na oboch koncoch v dĺžke 70 m) premávať už len v noci v čase medzi 22:00 a 6:00. Rýchlosť 15 km/h zostáva naďalej celodenne v oblúkoch pred oboma portálmi tunela, kde vzniká najviac hluku.
Cestujúci do Karlovej Vsi od rovnakého dňa ocenia aj zrušenie pomalej jazdy električiek cez priecestie pri internáte Družba v smere na Molecovu. Po oprave poškodených koľajníc tadiaľ môžu električky premávať rýchlosťou 30 km/h.
Vladimír
Citujem z interného predpisu:
Vodič zastaví na zastávke v nasledujúcich prípadoch:
a. ak cestujúci vo vozidle dal v dostatočnom predstihu znamenie na zastavenie vozidla stlačením signalizačného tlačidla „STOP“ alebo stlačením tlačidla otvárania dverí; dostatočným predstihom sa rozumie signalizovanie v takej vzdialenosti pred zastávkou, z ktorej je možné do zastávky bezpečne dobrzdiť bez ohrozenia zdravia a majetku prepravovaných cestujúcich alebo iných účastníkov cestnej premávky,
b. ak cestujúci vo vozidle dal v dostatočnom predstihu znamenie na zastavenie vozidla iným vhodným spôsobom; táto podmienka platí najmä pre osoby s nutnosťou osobitného zreteľa (napr. zdravotne postihnuté osoby, staré osoby, tehotné ženy, deti a pod.),
c. ak sa v priestore zastávky alebo jej bezprostrednej blízkosti viditeľne nachádza akákoľvek osoba, ktorá môže byť potenciálnym cestujúcim; toto ustanovenie sa vzťahuje aj na osoby, ktoré v momente príchodu vozidla do zastávky sa v jej priestore nenachádzajú, ale je možné usúdiť, že smerujú na zastávku a majú v úmysle do autobusu nastúpiť (napr. dobiehajúci cestujúci),
d. ak prítomnosť osôb v priestore zastávky nie je možné vopred spoľahlivo zistiť, najmä ak výhľad znemožňujú zlé poveternostné alebo svetelné podmienky alebo ak výhľad znemožňuje iné vozidlo, ktoré v priestore zastávky zastavilo,
e. ak v momente prejazdu zastávkou zostáva čas do pravidelného odchodu podľa cestovného poriadku o 1 a viac minút (palubný počítač zobrazuje odchýlku +2 alebo viac).