Verejné súťaže vyhrali spoločnosti Solaris Bus & Coach a Škoda Electric.
Víťazi verejných súťaží na dodávku nových nízkopodlažných klimatizovaných naftových autobusov a elektrobusov s dĺžkou 11,9 až 12,2 m, vypísaných 12. júna 2017, sú známi.
Tender na dodávku 14 autobusov s naftovým pohonom vyhrala poľská spoločnosť Solaris Bus & Coach, ktorá pre DPMŽ vyrobí vozidlá Solaris New Urbino 12. Cena jedného autobusu je 239 980 € bez DPH, cena všetkých 14 vozidiel je tak 3 359 720 € bez DPH. Na druhom mieste spomedzi dvoch uchádzačov sa umiestnila firma Corex, importér vozidiel Iveco Bus na Slovensko, s autobusmi Iveco Urbanway 12M.
V tendri na dodávku 2 elektrobusov zvíťazila česká spoločnosť Škoda Electric, ktorá bude finálnym dodávateľom vozidiel Škoda Perun s karosériou taktiež od Solarisu (New Urbino 12). Cena jedného elektrobusu je 574 600 € bez DPH, cena oboch vozidiel je tak 1 149 200 € bez DPH. Na druhom mieste spomedzi dvoch uchádzačov skončila česká firma SOR Libchavy, ktorá v súčasnosti elektrobus požadovanej dĺžky vo svojom výrobnom portfóliu nemá.
Otváranie časti ponúk "ostatné" prebehlo 7. augusta 2017 a časti "kritériá" 14. septembra 2017. Po ich vyhodnotení prebehla elektronická aukcia, po ktorej ostali víťazi a porazení bezo zmeny.
Doplnené: Zmluva medzi DPMŽ a firmou Škoda Electric o dodaní nových elektrobusov bola podpísaná 9. októbra 2017. Zmluva medzi DPMŽ a spoločnosťou Solaris Bus & Coach o dodaní nových autobusov bola podpísaná 2. novembra 2017.
peste.noire
O tom ako nám zruinovali západniari cukrovary, či jediný solivar a iné podniky ani nehovorím aby získali odbytište svojho druhotriedneho tovaru. A totálna drzosť je hovoriť o dotácie na poľnohospodárstvo. Veď sa tu dotuje prvotne pestovanie olejnín na biopalivá. Keby tuto mudrlanti pocestovali Slovensko a zvlášť juh a Tekov, tak by videli, čo pestujeme. Žiadne "jedlo" ale repku olejnú. Celkovo Eurofondy na Slovensku zdeformovali poľnohospodárstvo, pestovanie olejnín šlo o 300% hore, všetko ostatné "do úst" sa prepadlo. Napr. chov oviec, kôz, absolútne bez podpory a pritom je kozie mlieko zdravšie ako kravské, tak prečo sa nepodporuje chov kôz? Takže aké benefity? EÚ je v tomto iba práčka peňazí do vreciek špekulantov ako napr. Enviral v Leopoldove. Tie ucelenky s obilninami z Galanty, Šurian, Lučenca, Sečoviec, či Jesenského a R. Sobote sú presne olejniny.
Hybridy majú kde už úspech? NP električky existovali ešte pred RT6 myslím, takže RT6 bola pre NP segment električiek irelevantná myslím. Hybridy ale neviem žeby mali veľký úspech. Inak neviem prečo tak malý dopravný podnik ako je v Žiline si ide autobusový segment tak deliť, že sa budú trtošiť s dvoma elektrobusmi.