Práce na rekonštrukcii električkovej trate na Špitálskej sa obnovujú

Dopravný podnik opäť posiela stroje a robotníkov zhotoviteľa na stavbu.

Po dvojtýždňovej prestávke od 26. septembra 2017 opäť pokračujú práce na rekonštrukcii električkovej trate na Špitálskej ulici. Keďže stavebné povolenia na rekonštrukciu trate a vybudovanie novej zastávky Mariánska boli zrušené, bratislavský dopravný podnik pokračuje v prácach, ktoré označuje ako zabezpečovacie na základe ohlášky Bratislavskému samosprávnemu kraju. Ich cieľom má byť čo najskoršie obnovenie premávky električiek po Špitálskej ulici.

Práce na vybudovaní zastávky Mariánska v smere do centra mesta nateraz pokračovať nebudú. Vybudovanie zastávky bude možné až po definitívnom určení jej novej polohy a po vydaní nového stavebného povolenia.

Dopravný podnik Bratislava v súvislosti so zrušením stavebného povolenia na rekonštrukciu trate ministerstvom dopravy podal podnet na Krajskú prokuratúru na preskúmanie uvedeného rozhodnutia. Krajská prokuratúra postúpila podnet na Generálnu prokuratúru, ktorá by mala vo veci rozhodnúť.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: SJT.1 #32:
1. Este sa stale mozu dohodnut (pokial samozrejme to s tym vjazdom nie je len zamienka, aby Stromcek robil naschval zlobu)
2. Mozno prokuratura prekvapi. Podla mna toto nie je taka zasadna zalezitost pre Smer ako stranu, aby im zalezalo na tom, ci nejakemu Stromcekovi pomastia ego alebo nie. Dokonca mozno Fico porozmysla, ci toto nie je prave jeden z tych menej dolezitych pripadov, v ktorych moze verejnosti zalepit oci, aky je on spravodlivy.
Reakcia na: Solider #27:
Dá sa tak argumentovať, pokiaľ sa bavíme o súčasnej dĺžke vozidiel. V momente, ak by sme v budúcnosti z dôvodu zlepšenia kapacity MHD pristúpili k predlžovaniu dĺžky vozidiel, budeme mať zastávku aj tak len na jeden voz.
S tým, že prestupná zastávka nie je vhodná na viedenský typ, súhlasím.
Reakcia na: SJT.1 #32:
Ministra sa ti do toho zas podarilo zakomponovat ako?
Reakcia na: SJT.1 #32:
Výpovedná hodnota tvojho príspevku: 0
A generálny prokur(v)átor nebodaj poškodí Ficom schváleného ministra ? To môže DPB čakať iba dva výsledky:
1. Ministerstvo nepochybilo ... aneb skutok sa nestal ... ?
2. Na verdikt sa bude čakať rok, dva, tri, štyri ... veď justičná vrchnosť električkou necestuje. ?
Reakcia na: Solider #27:
Podľa mňa je primárny problém v polohe zastávky. Miestnym ľuďom je jedno, či bude vyvýšený jazdný pás, alebo budú nastupovať z vozovky. Druhá vec je, že na zvýšený jazdný pás je potrebná výnimka z STN, lebo STN takýto objekt nepozná.
Reakcia na: lostrail #29:
Neviem, nehrabal som sa v zbierke súdnych rozhodnutí. Viacerí zainteresovaní sa však nechali počuť, že budú chcieť novú trať napojiť na starú a sprevádzkovať tam dopravu. Uvidíme.
Reakcia na: Solider #9:
Zostava len sledovat, ako sa veci budu vyvijat. Existuje vobec precedens?
Reakcia na: Solider #27:
Chcelo by to klasickú zastávku s prístreškami no to by sa musel prerobiť celý triangel a zrušiť tretie odbočujúce koľaje smer SNP.
Reakcia na: ivanbuto #26:
Je to jeden z problémov, pretože v centre mesta sú zastávky pre jeden voz už absolútne nepostačujúce. Okrem toho, za hlavný problém považujem to, že zastávka má byť tzv. viedenského typu, čiže v praxi povedané bratislavského typu, pričom to bude dosť frekventovaná zastávka a tam by mal byť určite ostrovček, čiže v tomto prípade aj zmena stavebného riešenia križovatky, nielen napatlanie pár tisícok kubíkov betónu a namaľovanie žltých čiar a cestujúci budú vystupovať pod idúce autá.
Reakcia na: Solider #10:
Problém tej zastávky nie je prioritne to, že má mať 34 metrov (pri súčasných dĺžkach súprav).
Reakcia na: Solider #24:
Môže, ale to ešte neznamená, že bude úspešný.
Reakcia na: S499.1023 #21:
Keďže sa bude projekt prerábať, tak dúfam, že nový zhotoviteľ dokumentácie bude poznať aj iných projektantov, než Karolka ?
Reakcia na: si #17:
Síce by sa to dalo ale je to nezmysel - spoločné vedenie bz bolo ešte komplikovanejšie - musel by si do električkového vedenia integrovať trolejbusové výhybky, do budúcnosti by sa mala napájacia sústava trolejbusov prestavať na izolovanú a tým by to definitívne prestalo byť použiteľné.
Reakcia na: Andy #18:
V Nemecku? Kde?
Reakcia na: Solider #16:
Samozrejme, že môže. Neexistuje len Deltes,
Reakcia na: Andy #18:
Mozno to bude nieco ako EmTest ktory tiez rad dopravcom (a BIDke) tlaci do hlavy ako sa co neda, lebo oni to nevedia naprogramovat ?
Reakcia na: Solider #16:
Vsak na trolejovom vedeni by sa takmer nic nemenilo. Len z cesty by sa presunulo nad nastupiste. V krizovatke by islo +- rovnako, nie?
Reakcia na: Solider #16:
No neviem, v takom Nemecku som videl oveľa komplikovanejšie križovatky s trolejovým vedením...
Reakcia na: Solider #16:
teoreticky by som si vedel predstavit aj spolocne trolejove vedenie; kedze trolejbusy aj elektricky maju rovnake trakcne napatie, teoreticky by trolejbus mohol pouzivat jeden z trolejov ten ktory ma aj elektricka a druhy moze mat napriklad vyssie (aby nan elektrickovy zberac nedociahol)

problemom moze byt oddelenie napajacich usekov pre elektricky a trolejbusy (a neochota ich zmiesat) a potom este to ze sa to tak nikdy nerobilo....
Reakcia na: 810zssk #15:
To je pekné, ale bolo už spomínané, že spoločná (integrovaná) zastávka nemôže byť z dôvodu nemožnosti navrhnúť trolejové vedenie kvôli blízkej prítomnosti komplikovanej križovatky.
Reakcia na: Solider #13:
Nie, spolocnu zastavku pre elektricky a trolejbusy. Riesenie ako na Molecovej by sa tam podla mna nezmestilo.
Združenou zastávkou myslíš primknuté zastávky električiek a trolejbusov ako budú na Molecovej?
Reakcia na: Solider #11:
Na Americkom namesti by som ocakaval zdruzenu zastavku. Miesta je tam na to viac nez dost - kedze by odbudol dnesny zastavkovy zaliv (tbusov), tak by vzniklo miesto na vybudovanie ostrovceka zastavky v smere na Kriznu, bez akychkolvek zasahov do parku alebo zuzovania chodnikov.
Reakcia na: Melange #6:
Na Americkom námestí to bolo dobre navrhnuté, že zastávky trolejbusov majú byť umiestnené na úroveň obojsmernej električkovej zastávky s tým, že zastávka trolejbusov Mickiewiczova a električiek Odborárske námestie by sa tým pádom zrušili. Tam bol problém skôr s tým, že tam nakreslili zbytočne veľa jazdných pruhov a ešte k tomu zastávku trolejbusu DC v samostatnom zálive a tým pádom sa neopodstatnene a neprimerane zasahovalo do parčíka. Avšak po zrušení Odborárskeho námestia sa nevyrieši večný problém dlhej vzdialenosti medzi zastávkami v centre, keďže medzi novou zastávkou Legionárska presunutou ku križovatke s rovnomennou ulicou a zastávkami na Americkom námestí bude 650 metrov, čo je už dosť veľa. Tu by možno stálo za to ustanoviť nejakú akceptovanú dĺžkovú vzdialenosť, ktorou by sa riadila organizácia zastávok v centre. Ďalším adeptom je zastávka Nám. Ľ. Štúra pre linku 4 v smere do centra, tam je vzdialenosť medzi zastávkami až 890 metrov.
Reakcia na: pharel #7:
A prečo radšej nechcú verejnosti povedať, že 34-metrová zastávka viedenského typu je jednoducho hlúposť, s ktorou takmer nikto nesúhlasí?
Reakcia na: lostrail #5:
Nepochopil si rozdiel, ty rozprávaš len o neskolaudovaných stavbách v dočasnom užívaní, ale trať na Špitálskej má NULITNÉ stavebné povolenie, takže ako stavba právne neexistuje, teda nemožno ju ani užívať.
Reakcia na: pharel #7:
To je presne ta situacia, ked nevies byt dolezity nijako inak, ako zdrziavanim procesu.
Reakcia na: Trolley #2:
Mne odpisali z magistratu, ze to stoji u KDI ako vzdy.
Reakcia na: Jojan #3:
Celý ten úsek už od Odborárskeho námestia cez Americké námestie až po Kamenné námestie je z hľadiska zastávok chaotický. Viaceré tie zastávky sú jednosmerné a buď sú príliš blízko seba, alebo príliš ďaleko seba. Hovorím teraz o stave pred začiatkom rekonštrukcie a pred zriadením dočasnej zastávky Kamenné námestie v smere do centra to platilo ešte väčšmi.

Dočasná zastávka Kamenné námestie v smere do centra však nie je vyhovujúca, lebo želaný stav je zastávka pod Manderlákom, takže tú dočasnú berme, že tam nie je. Podľa môjho názoru by v tejto oblasti malo prísť k celkovej reorganizácii zastávok vrátane trolejbusových. Vedel by som si predstaviť prestupný uzol medzi trolejbusmi a električkami na Americkom námestí, pričom po úprave koľají, aby nástupištia mohli byť bližšie k sebe, by tu vznikol triangel električkových nástupíšť - v smere do centra pred Medickou, v smere na Blumentál by ostalo jedno zo súčasných a v smere na Trnavské mýto by bolo na mieste súčasného v smere do centra, ale samozrejme na opačnej strane. Tam by malo byť aj nástupište trolejbusov v smere na Záhradnícku (Mickiewiczova by bola zrušená). V opačnom smere by zastavovali zrejme najlepšie oproti súčasnej Mickiewiczovej, to by bolo blízko na električkové nástupište pred Medickou. Áno, v tomto smere by bol prestup o niečo zložitejší, avšak ostatné prestupy by boli jednoduchšie. Skrátila by sa aj absurdne dlhá vzdialenosť trolejbusových zastávok Mickiewiczova a Karadžičova a zároveň príliš krátka vzdialenosť Kollárko a Mickiewiczova. Zastávka na Odborárskom námestí by bola zrušená.

Špitálska by tak mala zastávky na oboch svojich koncoch. Či by mala mať ďalšiu zastávku aj v strede, je na zváženie. Súčasná vzdialenosť nástupíšť Kamenné námestie a Mariánska v smere von z centra mi príde príliš blízke. Vedel by som si predstaviť nástupište v smere do centra v navrhovanej (spornej) lokalite a v opačnom smere pred ázijským bistrom, teda medzi ulicami Mariánska a Dobrovského.
Reakcia na: Solider #4:
V Bratislave? Ako nic! Co taky most Apollo? Uz sa konecne uziva dokoncena stavba? Co taka D1 medzi BA a TT? Neslo by o prvu a podla vsetkeho ani o poslednu stavbu.
Zabezpečovacie práce sú jedna vec, ale ako je možné vydať kolaudačné rozhodnutie alebo rozhodnutie o predčasnom užívaní neexistujúcej stavby? ❓
Môj názor: každopádne lepšie ako nič. Trať sa vybuduje a neskôr sa ukáže, či bude naozaj treba nejakú zastávku na Špitálskej budovať, keďže je to tam dosť problematické, alebo nechať iba Kamenné nám. a Americké nám. a troška sa zrýchli prejazd mestom. Ono od Kamenného to bude asi rovnako ďaleko ako napr. na okolité susedné zastávky: Kapucínska alebo Šafárikovo n.

Reakcia na: slavius #1:
Už dlhšie som nešiel po Špitálskej ulici tak neviem či pôvodný zastávkový ostrovček ešte existuje, alebo nie. Ak hej, mohli by tam zastavovať dané linky - len aby to nebolo dočasne natrvalo a ak nie, tak tá zastávka bude bez náhrady zrušená. Kedy a v akej polohe bude stáť nová zastávka je ťažko predpokladať.

Na jar tohto roku už mala byť hotová zastávka viedenského typu pod Manderlom a už máme koniec septembra a ešte sa ani nezačalo stavať.
Takže zastávka Mariánska smerom do centra zatiaľ nebude?