Rozbitá električková trať sa dočká opravy.
Dopravný podnik Bratislava si dal vypracovať projektovú dokumentáciu na opravu havarijného stavu električkovej trate na Špitálskej ulici. Električková trať medzi Americkým nám. a Kamenným nám. má v súčasnosti značne opotrebované koľajnice s nedostatočným upevnením a rozbitý povrchový kryt, čo spôsobuje zvýšenú hlučnosť pri prejazde električiek.
Oprava úseku v dĺžke približne 640 m bude pozostávať z úpravy podložia trate, inštalácie antivibračných rohoží, vytvorenia pevnej jazdnej dráhy, resp. z položenia DZP panelov. Koľajnice budú mať pružné upevnenie a budú obalené antivibračnými prvkami. Povrchový kryt opraveného úseku má byť zhotovený z asfaltu. Súčasťou projektu je aj oprava nástupných ostrovčekov zastávky Mariánska, ktoré budú s rozmermi 65 x 2 m so zámkovou dlažbou. Vybavené majú byť po novom aj prístreškami a informačným systémom pre cestujúcich.
Projektovú dokumentáciu vypracuje spoločnosť Prokos s.r.o. z Bratislavy za cenu 19 940 € bez DPH. Dokumentácia má byť vypracovaná do 50 dní od právoplatnosti uzavretej zmluvy o dielo.
zlomok
Prístup na koniec zastávky pri Avione (smer do mesta) je možný riadenými priechodmi. Fáza priechodu od Avionu na zastávku bude zladená s ľavou odbočkou do Májkovej. Širšia časť priechodu smerom na Sasinkovu ale nemá byt s čím zladená, lebo ľavá odbočka zo Záhradníckej by poslala trolejbus do ľudí na priechode. Ešte neviem ako ju vyriešiť, ale predpokladám že tam ľudia budú prechádzať aj keby tam priechod nebol. Signálne plány som ešte nevymýšlal a ako vidno je to aj tak nedokončené, najmä Odborárske som nespravil, ani cyklopruhy som nenakreslil.
Kríženia trolejového vedenia medzi električkami a trolejbusmi vychádzajú medzi 26° a 38°, takže mali by byť všetky bez výpadku napájania električiek alebo trolejbusov. Kríženie je umiestnené vždy čo najbližšie k osi koľaje. Našiel som akési podklady na zberače električiek, kde sa uvádza pracovaná šírka lišty 1280 mm. Pre istotou som nešiel mimo rozsah 1000 mm, nepočítal som ani náklon skrine v závislosti od rýchlosti prejazdu oblúkmi ani s prevýšením koľajníc v oblúkoch, takže je to celé iba približné. Vzdušné križovatky medzi električkami a trolejbusmi sú zavesené nosným lanom v osi trolejbusového vedenia, podobne ako je to na ľavej odbočke zo Záhradníckej na Jégeho. Ak je niekde oranžová čiara ukončená vo vzduchu, tak sa jedná o výložník.
Obávam sa že to absolútne nemá šancu nielen na úspech, ale vôbec nejaké posúdenie (ne)kompetentnými. Navyše ruším parkovacie miesta pred Avionom a rozširujem chodník, pridávam priechody, ale najmä ruším ľavú odbočku z Amerického nám. na Krížnu / Záhradnícku, takže polícia to neschváli. Priznávam že nemám alternatívnu obchádzkovú trasu.
Pozitívom je rozšírenie chodníka pred Lekárskou fakultou UK, kde je dnes nepríjemne zúžený z dôvodu zlej geometrie koľají a s tým súvisiacim tvarom cesty.
Odporúčam stiahnuť a prehliadať cez Adobe Reader, ktorý umožňuje vypínať jednotlivé vrstvy, aby sa to zobrazovalo prehľadnejšie, podľa toho čo má byť vidieť.