Výluka električiek v Dúbravke (14.7. - 17.11.2014)
  • Táto informácia je zaradená v archíve. Aktuálne informácie nájdete v ľavom menu.

Linky 4 a 5 jazdia len po Karlovu Ves, do Dúbravky ide náhradný autobus linky X5.


Foto © W.I.


Od 14. júla do 17. novembra 2014 bude prebiehať rekonštrukcia električkovej trate v Dúbravke a linky 4 a 5 budú premávať po skrátených trasách z centra len po zastávku Karlova Ves.

Náhradnú autobusovú dopravu zabezpečí linka X5 v úseku Karlova Ves, Borská - Dúbravka, Pri kríži. Premávka na linke X5 bude počas prázdnin zabezpečená v pracovných dňoch v intervale 6 minút, večer po 19. hodine a počas voľných dní bude interval medzi spojmi 7-8 minút. Prvý spoj z Dúbravky pôjde denne o 4:36, posledný o 23:31. Z Karlovej Vsi pôjde prvý spoj denne o 4:45 a posledný o 23:31. Kompletný cestovný poriadok náhradnej linky X5 je k dispozícii na našich stránkach, rovnako ako nové cestovné poriadky električiek.

Autobusy zastavia na zastávkach označených tabuľkou X5, na úrovni električkovej zastávky Karlova Ves zastavovať nebudú. Prestup medzi električkami a autobusmi náhradnej dopravy bude na zastávke Borská. Dopravný podnik garantuje vzájomné vyčkanie autobusov a električiek na prestup cestujúcich v smere do Dúbravky aj v smere do mesta v prípade stretnutia autobusu a električky na zastávke.

Pri ceste do a z Dúbravky je možné využiť aj autobusové linky 83 a 84, ktoré počas prázdnin v pracovných dňoch budú premávať bez obmedzenia ako počas školského roka.

Upozorňujeme, že pri prestupe z linky X5 náhradnej dopravy na električky nie je možné použiť neprestupný 15-minútový cestovný lístok.


8.7.2014, aktualizované 17.11.2014
-mhd-

Komentáre

Login: Heslo:













K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB).
Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový popis. Pridaním súborov súhlasíte s podmienkami používania.

Tedomík17.8.2014 17:28 #102 Re:
Reakcia na #100 od Zobudeny:
Ale tak zasa pokiaľ sa to zrealizuje môžeme byť radi, že bude aspoň niečo. Podobný trávnik "vysadili" nedávno na Hviezdoslavovom námestí a vyzerá to super
TeBeCe16.8.2014 11:30 #101 Re:
Reakcia na #100 od Zobudeny:
netreba chciet vsetko, staci, ze bude oteplovat, ked sa chyti od nejakej iskry spod kolies
Zobudeny16.8.2014 8:50 #100 Re:
Reakcia na #98 od Tedomík:
Predpokladam, ze ten taky druh travnika bude mat fantasticky sklon ochladzovat prostredie o 20 stupnov celzia
LUKYmhd15.8.2014 23:06 #99 Re:
Reakcia na #86 od myslavcan:
Vsetko bude neboj nič hlavne že Kuzmanyho sa už robí a ja som rad aj za tie križovatky čo sa spravia a určite sa časom urobi aj zbytok rekonštrukcie
Tedomík15.8.2014 22:33 #98 Re:
Je možné že Dúbravka bude zatrávnená, avšak formou umelého trávnika (niečo ako okolo tej sochy zrastených stromov pri Novej budove SND)
Zobudeny15.8.2014 16:50 #97 Re:
Reakcia na #95 od david1:
Ved som ti to povedal, och... navyse zadrziavanie dazdovej vody nie je jedina technologia so studnami.
Michal11114.8.2014 15:14 #96 Re:
Reakcia na #88 od kraken:
Len neviem kto by sa o tie kríky staral, už teraz tam bol problém pokosiť tu burinu popri trati. Bratislava sa o zeleň nevie vôbec starať, na magoriate si myslia, že vysadením stromu sa povinnosti končia, no opak je pravdou. O novovysadený strom sa treba aspoň prvý rok, kým strom dobre nezakorení, poriadne starať. Ak sa tak neudeje, stromy pri suchších obdobiach rýchlo vyschnú. Dôkazom sú napr. na jeseň vysadené stromy na stredovom ostrovčeku na Bajkalskej, alebo už 2 krát dosádzané stromy na Hodžovom námestí, za odbočkou smerom na most SNP. No u nás je zrejme efektívnejšie nechať strom vyschnúť a nasadiť nový, by ma zaujímalo ako to majú poistené firmy, ktoré mestu dodávajú zeleň.
david114.8.2014 9:17 #95 Re:
Reakcia na #94 od Zobudeny:
A ako by si to v praxi robil?
Zobudeny13.8.2014 22:47 #94 Re:
Reakcia na #92 od david1:
Mas urcite pravdu, naozaj nie je iny dovod ani ako zadrziavat dazdovu vodu na udrzbu... Rozmyslam kedy to bolo naposledy co mala Bratislava zaliate ulice...
Valec13.8.2014 15:20 -1 +2#93 Re:
Reakcia na #92 od david1:
Veru, veru... však Dúbravka je na kopci. Ešte že tie trávniky pred bytovkami majú 60 metrov hlboké korene. Našťastie, v Ružinove také problémy nie sú, preto trávnik na Záhradníckej polievajú vodou zo studne.
david113.8.2014 12:48 -2#92 Re:
Reakcia na #91 od pharel:
V Dúbravke je na to logický dôvod. Nízka hladina spodnej vody. Polievať to z vodovodnej siete by fakt nebolo moc ekonomické. Pri reko Ružinovskej však tento dôvod odpadá.
pharel13.8.2014 12:45  +1#91 Re:
V Budapesti na konecnej Deak Ferencz Ter maju zatravnenu trat elektricky, vysadene stromy a osvetlene zo zeme a este aj fontany v strede trati ktore fungovali. Hold kde su peniaze tam sa da, u nas sa vyhovaraju ze trava je draha na udrzbu.
Solider13.8.2014 11:58  +1#90 Re:
Reakcia na #88 od kraken:
Kríky nie. Stačia stromy.
Valec13.8.2014 11:44 -1 +1#89 Re:
Reakcia na #88 od kraken:
Kríky popri trati predsa tvoria bariéru peším pohybom, to by rozdelili Dúbravku na dve časti. Či to sú argumenty len pre Petržalku?
kraken13.8.2014 11:28 #88 Re:
Bol som v Brne. Kracal som ulicou Nove Sady popri elektrickovej trati, ktora nebola zatravnena, no po okrajoch boli vysadene kríky. http://postimg.org/image/qd1wa82xb/ Podla mna vhodne aj pre Dubravku.
MatejBA10.8.2014 16:48 #87 Re:
Reakcia na #62 od Janka0:
A kde konkretne pri prechode by sa mala urobit?

- kebyze sa posunie pred vjazd na parkovisko, nevyriesi to problem, iba sa posunie dalej od podchodu
- kebyze sa posunie za vjazd a za prechod, tak je tam iba uzky "chodnik", ktory by urcite nastval ludi viac ako sucasna zastavka (nekvalitny povrch, bolo by daleko od nastupnej hrany a daleko od elektriciek)
- v smere do mesta zas nie je kam dat inde zastavku, jedine vybudovat a vyasfaltovat novu pred prechodom, co zas ale sposobi dlhsi prechod na zastavku elektriciek ako je momentalne.
myslavcan30.7.2014 23:54 #86 Re:
Reakcia na #85 od kraken:
Len uvidíme, čo z toho sa zrealizuje, keďže projekt MET bol zrušený a v tomto programovacom období sa bude riešiť len projektová dokumentácia a rekonštrukcia uzlov teda križovatiek... Teda zatrávnené úseky medzi Amfiteátrom a Spoločenským pavilónom a medzi Zimným štadiónom a Idanskou sa odkladajú na neurčito. Osud najzaujímavejšej časti, ktorou je električkový kruhový objazd, zatial nie je známy...
kraken30.7.2014 23:13 #85 Re:
V Kosiciach rekonstruuju elektrickove trate. Zatravnenych usekov bude asi viac ako v Bratislave. http://imhd.sk/ke/media/mn/00000962/Planovane-modernizacie-elektrickovych-trati-MET-a-Integrovany-dopravny-system-IDS-MET-rekonstrukcie-trati-zvrsok-2014.pdf
810zssk29.7.2014 11:34 -1 +3#84 Re:
Reakcia na #83 od Janka0:
Ano. Myslim takych co nekandiduju za ziadnu stranu, teda nemozes parovat poslancov k primatorovi.

Dalsia vec je ze ak by bola garancia ze primator bude mat podporu vacsiny zastupitelstva, naco nam je potom zastupitelstvo? Zastupitelstvo ma vyvazovat moc primatora.
Janka029.7.2014 11:31 -1#83 Re:
Reakcia na #82 od 810zssk:
... nezavislý poslanec? to je čo? Nikto nie je nezávislý.Myslíš takých nezávislých ako je náš prezident
810zssk29.7.2014 11:23 #82 Re:
Reakcia na #81 od Janka0:
Koho je funkcia riaditela magistratu? Aha. Cize primator ma dost kompetencii.

Tvoj navrh je nerealizovatelny kvoli nezavislym poslancom a starostom/primatorom.
Janka029.7.2014 10:44 -1#81 Re:
Reakcia na #76 od 810zssk:
Problém je bohužiaľ v legislatíve. Ak primátor, ktorý je zvolený s podporou jednej strany (napr. SMER), pracuje so zastupiteľstvom v ktorom má prevahu opozícia, primátor môže prikazovať koľko chce, zastupiteľstvo ho prehlasuje. Tak je to bohužiaľ aj napr. v Karlovej Vsi, kde si starostka pomaly ani nepípne, nakoľko v zastupiteľstve má väčšinu opozícia. Tak ako sa dá takto riadiť? Ľudia by si pri voľbách mali dať pozor, že ak volia za primátora či starostu z nejakej strany, aby volili aj do zastupiteľstva ľudí tej istej strany, aby vlastne ten ich primátor mohol realizovať svoje zámery, lebo takto si robia jeden druhému napriek a nič dobré sa vlastne nerealizuje.
810zssk29.7.2014 10:26 #80 Re:
Reakcia na #79 od Mike:
No ved hej. Proste primator musi mat kontrolu nad uradnikmi.
Mike29.7.2014 10:13  +1#79 Re:
Reakcia na #76 od 810zssk:
Bohate stačí, keby primátor tú jednu vec aj prikázal zamestnancom mesta. Lebo on ju zvyčajne povie iba do médií, ale pracovníkov magistrátu riadi niekto íný. (resp. iní). Nepoznám zamestnancov magistrátu ktorí by si trúfli ísť proti nariadeniu primátora..
Zobudeny29.7.2014 9:59 #78 Re:
Reakcia na #73 od Valec:
Potom nikdy nebudeme Bratislava prijemne miesto pre zivot, ak si toto povie kazdy clovek, ktory je schopny nieco taketo riesit, len nie je dostatocne odvazny. Primator ma velmi silne kompetencie a este k tomu vplyv na verejnu mienku, aby bol schopny spravit zvrat v mysleni ludi.
berny29.7.2014 9:40 #77 Re:
http://bratislava.sme.sk/c/7306124/na-zastavke-borska-vznikaju-kolizne-situacie.html
810zssk29.7.2014 9:31 #76 Re:
Reakcia na #75 od VLK:
Vlk: Lebo teraz to fici dokonale..

Valec: Ako pise Mike, nemusis nevyhnutne menit vsetkych, ale magistrat musi byt riadeny tak aby uradnici pracovali v sulade s pokynmi primatora. Nie ten sucasny bordel kedy primator povie jednu vec a uradnici spravia druhu.
VLK29.7.2014 9:20 #75 Re:
Reakcia na #72 od Zobudeny:
áno, treba vybrať nejakého ambiciózneho tunelára alebo tak niečo, nech je zase sranda
Mike29.7.2014 8:57 #74 Re:
Reakcia na #73 od Valec:
Ono stačia 4ia dobrí zástupcovia riaditeľa magistrátu pre jednotlivé oblasti, ktorí by nemali opačné záujmy ako primátor...
Valec29.7.2014 8:21 #73 Re:
Reakcia na #72 od Zobudeny:
Kandidovať na primátora nestačí... najmä ak nemáš v zálohe aspoň 300 nových zamestnancov Magistrátu.
Zobudeny29.7.2014 5:21 #72 Re:
Reakcia na #71 od drink:
Je cas kandidovat na primatora, kvalitny dopravak s ambiciami by sa nestratil Ked su neni schopni postarat sa o mesto architekti, urbanisti, geografi, dopravaci sa tiez vedia orientovat v mestskom priestore a vedia kde zatlacit na strunky poslancom a roznym skupinam.
drink28.7.2014 21:56 #71 Re:
Reakcia na #70 od Janka0:
Aj posunutie zastavky by pomohlo, keby sa chcelo. Lenze sa nechce.
Kedy sa konecne najde niekto, kto bude mat uprimnu snahu hladat dobre riesenia???
Janka028.7.2014 21:00  +1#70 Re:
Reakcia na #69 od TeBeCe:
ja som myslela odchody z Karlovky, tam je to takmer presne podľa cestovného poriadku. To, že smerom z mesta prídu niektoré naraz, to je možné zdržaním na križovatkách a pod... , ale myslím, že to nie až taká katastrofa. Mne ide hlavne o to , aby tí ľudia bezpečne prestupovali, aby sa nikomu nič nestalo. Zastávku by mohli posunúť bližšie k prechodu.
TeBeCe28.7.2014 20:49 #69 Re:
Reakcia na #68 od Janka0:
bolo to samozrejme myslene ako zart, no cestovne poriadky a realita su dve odlisne veci, takze to, ze vsetky 4 linky pridu z mesta naraz je bohuzial az prilis casta skutocnost
Janka028.7.2014 20:47  +1#68 Re:
Reakcia na #65 od TeBeCe:
pozrite si cestovné poriadky. Z Karlovky chodia 4 spoje, električky 4,5,6,9 , v intervale cca 3 minuty.
TeBeCe28.7.2014 18:33 -1 +3#67 Re:
opilci, vytrznici, vandali, vodici aut, cyklisti, chodci, cestujuci....komu este DPB nevyhlasil vojnu? uplny hon na carodejnice...uz by v tom DPB mali vyhladat pomoc psychiatrov
david128.7.2014 18:22  +2#66 Re:
Reakcia na #65 od TeBeCe:
to preto že čakajú na X5 ??
TeBeCe28.7.2014 18:21 -1 +1#65 Re:
Reakcia na #63 od david1:
chodia 4, ale idu naraz, takze vo vysledku raz za 15 minut
david128.7.2014 18:21  +2#64 Re:
Reakcia na #61 od Petto:
no mali by začať... chudák vodič ktorému takto niekto vbehne pod auto
david128.7.2014 18:19  +1#63 Re:
Reakcia na #60 od Mike:
Do Karlovky chodí iba jedna električková linka v int.15 min?
Janka028.7.2014 18:07  +2#62 Re:
Každý deň s hrôzou pozorujem ako ľudia podliezajú zábradlie na Borskej a „letia“ na autobus X5 do Dúbravky, alebo z autobusu X5 je to ešte horšie, lebo ľudia „letia“ ešte pred stojacím autobusom cez cestu. Je len otázkou času, keď sa tu stane nejaké nešťastie. Pritom stačilo túto dočasnú zastávku urobiť pri prechode, potom by ľudia nemuseli podliezať. Smerom do Dúbravky za prechodom. Smerom z Dúbravky pred prechodom. Ľudia by išli pekne pohodlne cez prechod. Nemali by ani vodiči áut stres, kedy im niekto podbehne pod kolesá v úseku cca 20m. Ešte som nevidela nikoho z prestupujúcich kto by použil na tomto úseku podchod.
Petto28.7.2014 13:12 -1#61 Re:
Reakcia na #59 od TeBeCe:
no este ze nepokutuju chodcov
Mike28.7.2014 12:58 -1 +5#60 Re:
Reakcia na #58 od petoo:
"náhradná autobusová doprava X5 je zabezpečená v pravidelnom intervale 7 – 8 minút, električková doprava v pravidelnom intervale 15 minút."
Na jednu elektricku kazdy druhy autobus, teda z Karlovej vsi polovica odchadza naprazdno

A tu kontrolu dispecerov myslia asi to vozidlo ktore pravidelne parkuje v tieni pod stromami v obratisku Karlova Ves a dispecer ma zrejme dalekohlad s videnim za roh aby videl situaciu na Borskej.
TeBeCe28.7.2014 12:53  +2#59 Re:
Reakcia na #58 od petoo:
Ano, vcera tam policajti boli. Merali rychlost a odstavovali auta v priestore vystupista X5.
petoo28.7.2014 12:48 #58 Re:
Reakcia na #56 od drink:
http://www.dpb.sk/o-podniku/aktuality/kazdodenna-kontrola-dispecerov-na-karloveskej-ulici/
TeBeCe28.7.2014 11:50  +3#57 Re:
Reakcia na #56 od drink:
zrejme preto bola tabula s informaciou o podchode urychlene odstranena
drink28.7.2014 11:37  +4#56 Re:
"Dopravný podnik garantuje vzájomné vyčkanie autobusov a električiek na prestup cestujúcich v smere do Dúbravky aj v smere do mesta v prípade stretnutia autobusu a električky na zastávke." - platí len pre tých, ktorí preskakujú zábradlie. Ak niekto použije priechod, alebo nebodaj podchod, nemá šancu.
david121.7.2014 12:43  +1#55 Re:
Reakcia na #45 od TeBeCe:
No ale to bol asi najhoršie zmodernizovaný úsek na tú dobu. napr. ten oblúk pod mostom Lafranconi zváraný z rovných kolajníc.
Valec21.7.2014 10:20 #54 Re:
Reakcia na #53 od Petto:
Ale je tam a to DPB stačí.
Petto20.7.2014 0:05 #53 Re:
Reakcia na #48 od Valec:
Ved to je ten povodny, co je vlastne na konci zastavky elin smer mesto.
matho28519.7.2014 23:54 #52 Re:
Reakcia na #48 od Valec:
lenže ten prechod, čo sa tam spomína, pravdepodobne nikto nevyužíva, keďže je to ešte ďalej ako cez podchod
Zobudeny19.7.2014 23:22 #51 Re:
Reakcia na #42 od Petto:
Staci ci pouzit skratku KDI?
TeBeCe19.7.2014 15:13 #50 Re:
Reakcia na #49 od Valec:
Ale no ved bud trochu objektivny, v bezprostrednej pesej dostupnosti je predsa plno zelene na Devinskej Kobyle
Valec19.7.2014 15:04 #49 Re:
Reakcia na #47 od TeBeCe:
Akáto zeleň už len môže byť okolo trate, keď "zatrávnenie trate nie je možné kvôli nízkej hladine spodnej vody".
Valec19.7.2014 15:01 #48 Re:
Reakcia na #42 od Petto:
Však tu ti o prechode píšu.

http://www.dpb.sk/o-podniku/aktuality/informacie-o-nahradnej-doprave-pocas-vyluky-elektriciek-v-dubravke/
TeBeCe19.7.2014 13:50  +3#47 Re:
http://bratislava.sme.sk/c/7289567/elektrickove-kolaje-v-dubravke-zelene-nebudu.html

„V miestach, kde je dostatok zelene v okolí trate, sú najvýhodnejšie riešenia tratí otvorené koľajové zvršky,“ vraví hovorkyňa Adriana Volfová. Takéto koľajnice sa podľa nej aj jednoducho udržiavajú.

jednoducho udrziavaju v podani DPB = nechaju sa napospas svojmu osudu
petoo19.7.2014 13:33  +3#46 Re:
Reakcia na #44 od derik:
ale pozor ved to nie je len taká obyčajná výmena koľajníc ale predsa modernizácia
TeBeCe19.7.2014 13:32  +3#45 Re:
Reakcia na #44 od derik:
Zrejme podmienka pre eurofondy je maximalne slimacie tempo, doteraz to bolo rovnake pri vsetkych stavbach. Napr. na Trencianskej dnes ani nohy. Zlate stare casy bez eurofondov, kedy za necele 3 mesiace stihli komplet zmodernizovat usek Tunel - otocka Karlova Ves....
derik19.7.2014 13:06  +4#44 Re:
Dnes som išiel cez Dúbravku a čo som zistil je maximálne zúfalé:
za prvý pracovný týźdeň je rozobraté zatiaľ iba trolejové vedenie, ani 1 m koľajníc nie je rozobratých, ani jedno stavebné vozidlo. Je zúfalé, že 2km úsek kde treba len vybrať a dať nové koľajnice majú naplánové na 4,5 mesiaca!
matho28518.7.2014 23:26  +3#43 Re:
Reakcia na #42 od Petto:
S tým súhlasím, ak je to možné to uskutočniť, pretože z mojich skúseností ľudia preliezajú zábradlie a prebiehajú cez cestu. Do Dúbravky je to ešte fajn, lebo vodiči áut prebiehajúcich vidia, ale čo som videl ako prebiehali z X5 na električku, hlava nehlava prebehovali cez cestu aj spoza autobusu(myslené popred autobus), našťastie vodič auta stihol zabrzdiť a zabrániť nehode. Tak ma napadá otázka, čaká aj električka na prestupujúcich z X5 alebo ide podľa grafikonu?
Petto18.7.2014 23:01  +5#42 Re:
Reakcia na #40 od matho285:
Okrem pristreskov by som vytvoril aj docasny "oranzovy" prechod pre chodcov. Odmontovalo by sa 2-3 ks zabradlia na el.zastavkach nech to nemusia podliezat ludia, lebo asi nikto nechodi dookola prechodom/podchodom.
Pe6718.7.2014 22:58  +3#41 Re:
Reakcia na #37 od Mike:
Samozrejme že problém je niekde inde. Ide o to že u T3/T3SU/T3SUCS je to tak spravené že pokiaľ niekto stlačí znamenie vodičovi, tak u vodiča to signalizuje presne tak isto ako miesta (+stav) bez prúdu. T.j. úsekové deliče, trolejové kríženie, nedolieha zberač, namrzlé vedenie... A to nehovorím o súpravách čo majú namiesto motorgenerátora statycký menič. Tam to po prejazde miesta bez prúdu pípa 3-5 sekúnd. Pokiaľ má cestujúci signalizovať výstup na zast. na znamenie, tak musí byť tento zvuk (signalizácia) u vodiča nezameniteľná s inými vecami.

A čo sa týka toho nešťastného dopytu tak v druhej polke 90tých rokov keď ho postupne v ÚD začali dávať na T3 tak nám povedali, že kontrolka na dopyt (u vodiča) by u sólovozu nebol problém, ale pre súpravu nieje už voľná zásuvka medzi vozmi (to vysvetľuje prečo neskor túto kontrolku mali aj klasické K2jky). Keď sa do vozidiel koncom roku 1999 (?) montoval tarifný systém, tak prepojenie medzi vozmi museli ajtak vymyslieť. Je smutné že na prepojenie signalizácie dopytu sa vtedy vobec nemyslelo.
matho28518.7.2014 8:38  +3#40 Re:
Nevie niekto náhodou, či sa plánujú napr. na Borskej postaviť pre cestujúcich X5 nejaké dočasné prístrešky? Či na to sa nemyslelo?
Roberto15.7.2014 16:53 #39 Re:
Reakcia na #31 od 810zssk:
Ja sa asi 2 mesiace chystám že si "odchytím" jedného vodiča zo 4 kolóny, 2x mi dobre vynadal že mám zdvíhať nohu prvý krát som ho upozornil že v zmysle bodu 10 čl 3 PP som povinný stáť tak aby ma vodič videl a druhý krát ma volal "paragrafom"
Valec15.7.2014 16:22  +6#38 Re:
Reakcia na #37 od Mike:
Dôchodcovia majú palice.
Mike15.7.2014 16:03  +5#37 Re:
Reakcia na #35 od Author:
Nie, že by som to nejako obhajoval, ale koľko rokov doteraz jazdili v premávke iba karosy radu 700 a ikarusy 280/283, ktoré mali tlačidlo na znamenie iba na strope? Síce imobilní až toľko necestovali, ale deti, dôchodcovia a nižší ľudia tu boli vždy...
TeBeCe15.7.2014 16:02  +5#36 Re:
Reakcia na #35 od Author:
Nie su rovnako vysoko aj tlacidla v trolejbusoch?
Author15.7.2014 15:55 -3#35 Re:
Reakcia na #34 od 7ross7:
Neviem, ako by deti, tazsie mobilni dosiahli na vysoko polozene tlacidla
7ross715.7.2014 15:05 -1 +3#34 Re:
Reakcia na #33 od Author:
To by aj tak nemusel byť problém - vozidlá majú predsa okrem tlačidla dopytu aj tlačidlo znamenia vodičovi nad dverami, nie?
Author15.7.2014 13:10  +1#33 Re:
Reakcia na #26 od rasto.f:
Podla mna existuje v BA najma technicky problem, neviem presne, ale myslim, ze isty pocet E typu T3 (? 40 suprav) nezobrazuje dopyt na paneli vodica. Urcite niektori by vedeli spresnit, o co ide..

Samozrejme, vsetko sa da upravit, len vzdy je to otazkou, ci je uspora nakladov ZNZ (ktora by pri zriadeni ZNZ nepochybne vznikla) v porovnani s technickym riesenim upravy tychto dozivajucich vozidiel rentabilna..
Ari15.7.2014 12:09 #32 Re:
Reakcia na #31 od 810zssk:
O zastávkach na znamenie pre elektricky možno este veľa diskutovať, ale čo braní urobiť zastávky na znamenie pre autobus??? Je to dosť dlhodobá náhrada, a keď možno zmeniť trasu, interval, polohu zastávok, aj vynechať niektoré zastávky, prečo nemožno zmeniť niektoré z nich na znamenie??? Aký fundamentálny princíp verejnej dopravy to nedovoľuje?
810zssk15.7.2014 9:12  +2#31 Re:
Reakcia na #28 od Roberto:
Na to ma byt interna kontrola a vypovede pre vodicov co robia z DPB holubnik.
810zssk15.7.2014 9:11 #30 Re:
Reakcia na #29 od Valec:
Hm, je to mozne, ja som to bral tak ze musia byt splnene obe podmienky (1a aj 1b), kedze medzi tym neni "alebo".
Valec14.7.2014 21:38  +2#29 Re:
Reakcia na #27 od 810zssk:
Však to je možnosť 1b).
Roberto14.7.2014 21:22 #28 Re:
Reakcia na #27 od 810zssk:
žiaľ aj keď by to bolo vyriešené predpisom myslím si že by na to vodiči kašľali tak ako pri autobusoch skrátka by vodič nezastavil a bolo by po predpise
810zssk14.7.2014 21:09 -1#27 Re:
Reakcia na #26 od rasto.f:
Inak to dvihanie ruky je v elektrickovej doprave (na rozdiel od beznej zeleznicnej) tazko aplikovatelne kvoli subehu viacerych liniek, ale myslim ze zakon neznemoznuje DPB stanovit si internym predpisom to, ze by tam stal kazdy vlak v pripade ak tam niekto viditelne stoji.
rasto.f14.7.2014 20:25  +2#26 Re:
Reakcia na #21 od Tedomík:
Zákon o dráhach vôbec nepozná pojem zastávka na znamenia a už vôbec nehovorí o tom, aký vlak tam má alebo nemá zastaviť...

Zastávka na znamenie je však definovaná vo vyhláške MinDop o dopravnom poriadku dráh, kde sa píše:

"...zastávky na znamenie, v ktorých zastavujú vlaky všetkých vyznačených liniek určených na prepravu cestujúcich za podmienky, že
1. cestujúci, ktorý chce na zastávke nastúpiť,
1a.) dá včas zdvihnutou rukou znamenie vodičovi z nástupišťa zastávky,
1b.) stojí na nástupišti zastávky tak, aby ho vodič vlaku mohol vidieť,
2. cestujúci, ktorý chce v zastávke vystúpiť, dá včas znamenie vodičovi vnútorným dorozumievacím zariadením vlaku."

Čiže nič nebráni tomu, aby zastávky na električkovej dráhe boli na znamenie. Napr. v Košiciach s tým problém nemajú http://imhd.sk/ke/cestovny-poriadok/linka/R1/smer/Vstupny-areal-U-S-Steel/zastavka/Polov-razcestie/524288165914.html .
pslon14.7.2014 7:46 #25 Re:
Posledná jazda elektricky v Dúbravke pred rekonštrukciou trate 13.7.2014 o 23:47 https://www.youtube.com/watch?v=ONwSzSsFMr4
Zobudeny14.7.2014 6:40  +1#24 Re:
Zakony tu maju tolko chyb, ze keby sme ich mali v tejto republike vsetky dodrzovat, tak ako sa maju, tak je tu totalna anarchia
Tedomík13.7.2014 22:42 #23 Re:
Reakcia na #22 od 810zssk:
No nemá to zmysel komentovať
810zssk13.7.2014 22:26 -1 +1#22 Re:
Reakcia na #21 od Tedomík:
Pana Kajdiho sa treba spytat co su teda vlaky Zeleznicnej spolocnosti Slovensko, kedze podla jeho vykladu evidentne nie su vlakmi

(inak som priam dojaty ako DPB zalezi na dodrzovani zakona)
Tedomík13.7.2014 22:24 #21 Re:
Reakcia na #7 od slavius:
Pýtal som sa na to kedysi DPB a odpísal mi Kajdi

Pre električky platia však v tomto smere špecifiká vyplývajúce zo zákona o
dráhach - vlak musí zastaviť na každej zastávke.
Ari11.7.2014 15:36 #20 Re:
Reakcia na #12 od Valec:
tak to už zle nastavený grafikon a jeho nedodržanie.
TomJ10.7.2014 22:56  +2#19 Re:
Reakcia na #18 od Disccom:
Už boli aj dlhodobejšie výluky do Dúbravky a pomestili sa tam všetky električky. Aj tak majú myslím všetky linky dlhé prestávky na druhých konečných, takže do KV budú chodiť len na otočku.
Disccom10.7.2014 22:14 #18 Re:
Konečne po 6 rokoch sa za pár dní rozbehne rekonštrukcie, teda pre EÚ modernizácia. Neviem si však celkom predstaviť otáčanie a radenie všetkých štyroch električiek v 2-koľajnom obratisku Karlova Ves (Kútiky). X5 uvidíme, dúfam, že tam nezavedú premávku (bo)Soriek z druhej polovice 90-tych rokov.
Ttom10.7.2014 21:27  +1#17 Re:
Reakcia na #16 od Valec:
bacha, to je taka horliva krestanka, by ta poslala do pekiel
Valec10.7.2014 21:23  +8#16 Re:
Reakcia na #15 od Ttom:
Áááá, škoda, tam nemôžem odpovedať na príspevky... hneď by som dotyčnej Milke odpovedal, že keby sa jej deti lepšie učili, nemuseli by cez prázdniny do školy chodiť...
Ttom10.7.2014 21:11  +2#15 Re:
Reakcia na #13 od Valec:
kde je ten prispevok sa pytas? FB skupina Dubravka
Petto10.7.2014 19:50 -1 +6#14 Re:
Reakcia na #11 od akvina:
v demokracii si treba vypocut nazory vsetkych, hoc su casto aj stupidne ako ten vas
Valec10.7.2014 19:32 #13 Re:
Reakcia na #9 od Ttom:
Kde, kde...
Valec10.7.2014 19:28 -1 +5#12 Re:
Reakcia na #11 od akvina:
Vlastne, mohli tú X5 potiahnuť až do Rače a kašlať na električky...

Dnes som si bol robiť fotky húsenkovej dráhy... vo viac ako 50% prípadoch prichádzali z mesta L5 aj L4 naraz (príp. v rozptyle jedných svetiel na križovatke) a ľudí vo vozoch bolo menej ako kapacita jednej kĺbovej Karosy... takže drístať, že sa ľudia nepomestia je mimo misu.
akvina10.7.2014 18:36 -8 +1#11 Re:
Príspevok je skrytý z dôvodu udeleného výrazne záporného hodnotenia ostatnými používateľmi. [Odkryť]
TeBeCe10.7.2014 15:23 -1 +2#10 Re:
Reakcia na #9 od Ttom:
snad aspon tie deti dostanu lepsie vzdelanie, ked uz za nim tolko cestuju
Ttom10.7.2014 15:16 -2 +3#9 Re:
komentár z FB na reko:

"no skvele, deti chodia do karlovky do skoly...tak to budu prestupovat z 83 na X5 a v Karlovke zas na elektricku...super...takze trasa co trva cca 10min im bude trvat 30 mit. vitat Bratislava"

oplati sa pre takychto ludi vobec tu trat "modernizovat"?
Ari10.7.2014 9:51 #8 Re:
Reakcia na #5 od richardhudec:
To už úplná hlúposť. Náhradný autobus nie vždy úplne kopíruje trasu električiek a často aj vynechá niektoré zastávky, ako v tom prípade Karlovu Ves. Nevidím žiadny rozumný dôvod prečo nemožno urobiť autobusové zastávky Krčiace na znamenie.
slavius10.7.2014 8:08 #7 Re:
Ozaj, kedy budú na električkových linkách nejaké zastávky na znamenie?
richardhudec9.7.2014 23:06  +3#6 Re:
Reakcia na #5 od richardhudec:
...aby NEstáli
richardhudec9.7.2014 23:06 -1 +3#5 Re:
Reakcia na #3 od Ari:
Ide o náhradnú dopravu za električky, čiže tie autobusy budú vlastne električky a teda neexistuje, aby stáli na Krčacoch
Padrex8.7.2014 21:45 #4 Re:
Reakcia na #1 od TomJ:
..ale len ,, v prípade stretnutia autobusu a električky na zastávke.,,
Ari8.7.2014 19:30  +7#3 Re:
Nemohli by aspon pre nahradny autobus urobit tie Korciace na znamenie???
Trolley8.7.2014 17:55 #2 Re:
Dopravný podnik na webe nepíše že L83 a 84 pôjdu podľa CP Pondelok - Piatok (Školský rok).
TomJ8.7.2014 15:54 -1#1 Re:
"Dopravný podnik garantuje vzájomné vyčkanie autobusov a električiek na prestup cestujúcich v smere do Dúbravky aj v smere do mesta." Takže ten plánovaný 6-min interval na X5 asi nebude.