Projekt "viedenskej zastávky" na Radlinského ul. má ďalšiu chybu.
Výstavba integrovanej zastávky električiek a autobusov na Radlinského ulici je pred dokončením. Betónový povrch takzvanej viedenskej zastávky je dokončený a práce pokračujú na chodníkoch. Počas nich sa momentálne inštaluje červeno-biele zábradlie krížom cez frekventovaný priechod pre chodcov na križovatke Radlinského – Vazovova, ktorým denne prejdú tisíce ľudí.
Chodci budú po finalizácii zastávky musieť doterajší široký priechod obchádzať buď so zachádzkou k novej zastávke alebo nelegálne priamo po ceste. To je obzvlášť povážlivé, keďže v blízkosti sa nachádza viacero škôl vrátane základnej školy a ohrozené tak budú predovšetkým deti.
V zahraničí sa už dlhšie upúšťa od umelého prehradzovania prirodzených peších ťahov nielen kvôli zvýhodňovaniu pešieho pohybu, ale aj preto, že chodci umelé obmedzenia odmietajú rešpektovať. Podobne sa chodci správajú aj v Bratislave. Napríklad na zastávke Molecova neváhajú pri prestupe medzi trolejbusom a električkou preliezať zábradlie.
Namiesto toho, aby nová zastávka chodcom pomohla, časti z nich uškodí. Na kontraproduktívnosť zábradlia upozornili mesto ešte pred realizáciou projektu občianski aktivisti z Lepšej dopravy. Ako je možné vidieť na fotografiách, mesto sa napriek upozorneniu rozhodlo postaviť zastávku po svojom.
uzivatel
Ked uz chceme usmernovat chodcov tak to ma zmysel dat tam kde sa usmernit daju. Je veeelmi naivne si mysliet, ze niekto nepojde priamo mimo priechodu obidenim (nie podliezanim!) zabradlia, ked bude mat tu moznost. Tak sa potom pytam naco tam to zabradlie bude, ked sa da obist? Aby niekto alibisticky povedal, ze "ved isiel mimo priechod"? Ak ide o alibizmus, tak ano, zabradlie splni svoj ucel.