Jedna z najfrekventovanejších zastávok električiek v meste sa bude volať podľa kníhkupectva.
Dopravný podnik Bratislava zmení od 1. mája 2014 názov zastávky Poštová na Obchodnej ulici na názov "Poštová - Martinus". Vyplýva to zo zmluvy, ktorú na svojich stránkach zverejnil DPB. V akustických hlásičoch zastávok bude názov uvedený ako "Poštová - kníhkupectvo Martinus". Za 12-mesačný prenájom názvu zastávky zaplatí objednávateľ dopravnému podniku sumu 3000 €.
V západnej Európe je bežnou nielen stabilita názvov zastávok, ale aj ich jednoduchosť. Sú tak ľahšie zapamätateľné a cestujúci sa nemusia neustále učiť nové názvy. Prispieva to k lepšej orientácii nielen súčasných, ale aj prípadných nových cestujúcich či turistov. Jednoduchšie a prehľadnejšie sú potom aj mapy a schémy liniek MHD.
V Bratislave sa však zastávky premenovávajú pomerne často. Po kritike zmien celých názvov zastávok na komerčné názvy sa v ostatnom čase komerčné názvy dopĺňajú k pôvodným názvom zastávok. Ani doplnenie nové názvu však nie je jednotné: v niektorých prípadoch sa dopĺňa pred pôvodný názov zastávky, inokedy zaň. Často tak vznikajú komplikované názvy ako napríklad BBC1 Plus-Miletičova alebo tri rôzne zastávky s dodatkom "OC Retro".
Pri premenovaní tiež dopravca musí vytlačiť nové cestovné poriadky a zmeniť informačný systém vo všetkých vozidlách. Od 1. mája tak možno očakávať nové cestovné poriadky liniek 2 5 6 a 8.
Michal Brat
dovolte mi vyjadrit sa priamo ako clovek, ktory sa na tejto akcii podielal zo strany knihkupectva.
Kto poznate zastavku Postova, viete, ze predovsetkym v smere z mesta cestujuci prakticky vystupuju priamo do nasho knihkupectva a cakaju na elektricku rovno pred nim. Nasa prvotna myslienka bola, pri prileziosti marca - mesiaca knihy - a dalsich prekvapeni, ktore predstavime v priebehu tohto roka, doplnit do nazvu zastavky aj knihkupectvo Martinus.
Prave na zaklade informacie, ze od 1.5. sa chystaju viacere zmeny v cestovnych poriadkoch, sme sa rozhodli povodnu marcovu realizaciu odlozit - aj preto, aby sme DPB usetrili zbytocnu namahu s dvojitymi zmenami, material, atd. Cenu za tuto akciu sme samozrejme nestanovili my, ale DPB, pricom osobne ma tesi napriklad fakt, ze aj vdaka nasej spolupraci bude rozpocet dopravneho podniku aspon o nieco bohatsi a ze aj vdaka tejto akcii budu nahradene viacere poskodene a strhane grafikony na zastavkach.
Podla nasich skusenosti sa mnohi ludia orientuju nielen podla nazvov ulic, ale aj miest, ktore sa na nich dlhodobo nachadzaju. Preto sme prirodzene nikdy nepomyslali nad uplnym premenovanim - nazov Postova sme len rozsirili o dalsie slovo, ktore nemoze prekazat nikomu, kto vie, ze cestuje na zastavku Postova.
Prirodzene, je to aj reklama pre nase knihkupectvo a osobne dufam, ze si viaceri cestujuci pocas jazdy spomenu aj na to, ze si uz dlhsi cas tuzili kupit niektoru peknu knihu Ked uvazujeme nad reklamou, jeden z dolezitych bodov je ten, aby neobtazovala, ani nekazila vzhlad mesta. Preto sme sa rozhodli nevyuzit v tomto pripade nejake obrovske billboardy, ktorych je aj v centre viac nez dost, ale takyto menej tradicny nosic. Ako som napisal vyssie, verim, ze pomoze k skvalitneniu zivota ludi v Bratislave, nie naopak.
Pokial mate k tejto teme dalsie otazky ci pripomienky, rad sa vam pokusim na ne odpovedat na mojej adrese michal.brat@martinus.sk. Zelam vam prijemny den.