Obnova by mala byť financovaná z fondov EÚ.
Slovenská metropola v nadchádzajúcich mesiacoch spustí viacero projektov, ktorými podporí rekonštrukciu trolejbusových, električkových tratí a podporí tak modernizáciu značne zastaralej dopravnej infraštruktúry. Týmito krokmi chce samospráva podporiť preferenciu verejnej hromadnej dopravy na úkor osobnej, individuálnej a je to tiež cesta k zvyšovaniu kultúry cestovania prostriedkami MHD. K realizácii projektov môže hlavné mesto pristúpiť aj vďaka tomu, že 85% celkových nákladov spojených s modernizáciou tratí bude vykrytých z finančnej pomoci Európskej únie (Operačný program Doprava, Operačný program Bratislavský kraj), vláda SR bude znášať 10% nákladov a magistrát 5%.
Bratislavský magistrát spoločne s dopravným podnikom pripravil opravu dvoch úsekov existujúcich električkových tratí. Ide o úsek na Dúbravskej radiále (Hanulova – Pri kríži) a tiež električkovú trať smerujúci na Hlavnú železničnú stanicu (Radlinského – Kyčerského). Celkové náklady na nevyhnutné stavebné práce sa pohybujú na úrovni 18 mil. eur, pričom 2/3 nákladov smerujú do rekonštrukcie električkovej trate v mestskej časti Dúbravka. V nadchádzajúcich mesiacoch mesto využije milión eur na obstaranie projektových dokumentácií, ktoré zadefinujú podmienky rekonštrukcie Vajnorskej, Karloveskej a Ružinovskej električkovej radiály. Opravu nosných dopravných radiál chce bratislavská samospráva spustiť v roku 2015 a to aj vďaka aktívnemu využitiu európskej pomoci v programovacom období 2014 – 2020.
Pomoc EÚ v nadchádzajúcich mesiacoch využije mesto na rozšírenie trolejbusových tratí. Dva projekty, podporené z Operačného programu Bratislavský kraj, priamo súvisia s dobudovaním dvojstopového vedenia na Trenčianskej (úsek Ružová dolina – Trenčianska ul.) a Gaštanovej ulici. Samostatným projektom je vybudovanie integrovanej prestupnej zastávky pre mestskú i regionálnu hromadnú dopravu (integrovaná zastávka Radlinského). Náklady na výstavbu nových tratí, zastávky sa pohybujú na úrovni 980-tisíc eur (trať Trenčianska 550-tisíc eur, trať Gaštanová 280-tisíc eur, integrovaná zastávka Radlinského 150-tisíc eur). Odborné útvary samosprávy zároveň pripravujú projektovú dokumentáciu na ďalšie dve nové, ekologické trolejbusové trate (trať OC Lamač – OC Avion, trať Košická ul. – most Apollo – Bosákova ul.).
Informáciu poskytol Ľubomír Andrassy z magistrátu hlavného mesta.
Zobudeny
Keby som ich zanedbal, povedal by som, ze neexistuju a ze ich ignorujem uplne, lenze ja s nimi pocitam, akurat ich riesenie prenechavam inym, to nie je ziadne zanedbavanie.
Nemyslim si, ze redukcia/optimalizacia zastavok je lacne riesenie v takom sposobe, akom by som si to predstavoval ja. Ono, v mojich predstavach je napriklad zlucenie zastavok Horne a Dolne Krcace a jej umiestnenie do stredu medzi tieto dve zastavky a zaroven vybudovanie infrastruktury od Iuventy a Rosnicky k tejto zastavke. To je jeden z prikladov, ze to nie vzdy moze byt lacne... Su samozrejme zastavky, ktorych optimalizacia/rusenie si vyzaduje iba minimalne naklady...
Co sa tyka tvojej otazky doplnkoveho systemu, treba si uvedomit, ze to nie je otazka s odpovedou na par viet... Na to treba poriadne preskumat aky je charakter danej mestskej casti (obyvatelstvo, cestnu infrastrukturu atd) a to je na jednu bakalarsku temu... Doplnkovy system treba riesit nadvazne na nosny, ale prioritu cislo 1 ma nosny, az nasledne na to sa riesi doplnkovy co vyplyva aj z nazvu. Na mieste by bola otazka ci by vobec bolo treba subezny doplnkovy system... Ale toto je fakt uz na rozsiahlu temu.