Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
VÝZVA PRE VLADIMÍRA !
Pokial by sa niekde našli nejaké archiválie o projektoch koňky , bol by to skvost prešovskej stránky.
Reakcia na: 460-049-9 BB-PO #77:

Ja teda neviem, ale modrožlté stožiare na kráse mesta nepridajú (to chodia pre farbičky asi do Košíc ? ), keď už sme na stlpoch neviem kedy to tam prišlo, ale ešte predtým boli staré stlpy červenožlté a asi vo výške 2m bol taký límec-kvetináč, spýtaj sa pamatníkov.
460 to už nič nie je, ale poschoďáky ,to bol zážitok !
A pred starou stanicou osmičky a deviatky, erťáky aj s vlekom! Dokonca RO tam vydržali omnoho dlhšie ako v Košiciach.
Reakcia na: Vladimír #82:
Aby som predišiel nedorozumeniam, v poslednom odstavci mám na mysli dodávky NOVÝCH vozidiel.
Reakcia na: J #80:
"Vlastné miesto v streche" na TAMe poznáme, ale nepoužívame. Od roku 1995 DPMP prestal tento priestor na ukladanie tabúľ využívať a do vozidiel boli namontované unifikované držiaky na tabule. Jedná sa o držiaky, ktoré sa bežne v iných mestách používajú v trolejbusov Škoda 14/15 Tr - v Prešove sú také na všetkých vozidlách.

Re #81 J: Správne. Znamená to, že kĺbové autobusy nedostanú dva bočné transparenty. Poslednými vozidlami s dvoma bočnými transparentmi boli Karosy B941 z roku 2001. Počnúc dodávkou B961 z roku 2002 sa rozhodlo pre úsporné opatrenie v podobe jedného bočného displeja aj pre kĺbové autobusy. Uznávam, je to do istej miery zhoršenie, najmä ak vozidlo zastaví v oblúku, ale dá sa takto fungovať.

Karosy B941 aj 961 boli samozrejme dodávané s transparentmi. Jedinými bez transparentov sú prvé dve Karosy B941 č. 331 a 332, ktoré ich akosi omylom nedostali. Ale aspoň sú jedinečné, pretože inde na Slovensku Karosu B941 v MHD bez transparentov nenájdeš.

Po osadení všetkých displejov bude počet vozidiel bez displejov rovný nule. Okrem plnenia rámcovej zmluvy bude totiž do Prešova ročne prichádzať minimálne 6 vozidiel, ktoré budú displejmi vybavené tiež. V skutočnosti sa však so zavádzaním displejov mešká, dosť dlho to celé padalo na neuspokojivých výsledkoch predtým vypísaných súťaží, ktoré boli zrušené. Pôvodné zámery hovorili o tom, že klasické tabuľky sa vytratia do roku 2004. Dnes si trúfam tipnúť ešte také dva roky, maximálne tri.
Ešte jedna otázka. Ak sada pre jedno vozidlo obsahuje jeden predný, bočný, zadný a vnútorný displej, znamená to, že kĺbové busy nedostanú dva bočné transparenty?
Teda TAMy majú na boku dieru len pre jeden transparent, ale Karosám 741 by ste mohli dať dva. Neviem či 941 a 961 ste dodávali s alebo bez transparentov.
Po osadení všetkých transparentov koľko vozov ostane s klasickými tabuľkami?
Vladimír: Aha jasné, zle som to pochopil.
Áno tak to dostali Ik283 generálkované v BBDS a tá priečka je presne medzi linkou a cieľom, takže nezavadzá. Ale iba pri pohľade z predu. Ak pozeráš z boku tak vadí, ale len trochu.
Ostatné vozy majú buď celé predné okno - Karosy alebo sa dáva polovičný predný transparent - Trolejbusy. Ik4XX majú na to vlastné miesto v streche a takisto TAMy, ale to poznáte aj z PO. Ik280 el. transparenty nemajú.
Takže to tak má len asi 15 vozov Ik283 generálkovaných v BBDS.
Avšak ako si si mohol všimnúť na fotke tej T6ky z KE, majú tam bočný cez otvárateľné okno a vôbec to čitateľnosti nevadí.
To ano.Ale tie 460 s novym naterom (ZELENA-KEMOVA)vyzeraju hnusne.So starym naterom (ZELENA skrina, ZLTY pas pod oknami) vyzerali nádherne.Preco dsa asi 460-001-9 ČD z DKV OSTRAVA volá PERLA OSTRAVSKA.
Reakcia na: Pitto #74:
Z toho, čo mi bolo povedané, tak áno, 284 by mala mať vnútorný displej.

Re #77 460-049-9 BB-PO: Vtedy Prešov nejako vyzeral? A čo teraz? Teraz dobre nevyzerá? Okrem tých Sanosov a 9 Tr-iek, ktoré už nie sú máme stále modro-žlté stožiare a 460-tiek je oproti tej dobe ešte viac, pretože sa po roku 1996 dostali aj na trať do Lipian.

Do L48 o 13:49 som nasadil rodinného príslušníka, ktorý vykonal prieskum. Na Lesíku vystúpili dvaja, na Sekčov sa viezlo 5 cestujúcich.
Reakcia na: KVKV #76:
Ale vtedy Prešov nejako vyzeral.Mal modro-žlté stožiare verejneho osvetlenia.Tie stlpy rovnako ako Sanosy a zeleno-žlte 460 patrili k Prešovu.Mam doma vela mnou kreslených obrázkov T-busov z Prešova, napr 15 Tr na linke 4 pri zastavke Trojica alebo 14 Tr na linke 1 na Železničnej Stanici.
Reakcia na: 460-049-9 BB-PO #75:

Prešov nevyzeral krajšie za časov 9Tr a Sanosov
Pekný je teraz.
Reakcia na: Dopravák #57:
Aspon ze ten nas Prešov vyzaral aj inak(krajšie)ked jazdili 9 Tr a Sanosy.Zato v Banskej Bystrici nic ine ako 14/15 Tr nikdy nejazdilo. Preto sa mi nepacia 14/15 Tr.
No,ako s toho vyplíva,budete Vy Dpmp,alebo Vladimír povedať,aby KONEčNE dali na nástenku/grafikon.

Už sa mi zdalo, že 313 mala displej.... ? ?

Vlado: 284 ma vnútoný displej? ?
Reakcia na: J #71:
Nemyslel som, že DPB dáva displeje cez vetrákovú časť okna. Ak sa ale nemýlim, nie je vzácnosťou u vás vidieť predný displej na celú šírku voza, pričom to predné okno je delené (má priečku). Ak ak nevadí v BA displeju zvislá priečka vpredu, nemusela by v Prešove vadiť ani vetráková "priečka" naboku.
Na tejto fotke
http://www.imhd.sk/ke/?w=372f2833232930ef392b342f26ea&styl=8&u=f0f2f0edf4f0f0f2&no=0&id=27302aeef2f021f9f2f625
je transparent cez otvárateľné okno a vôbec to čitateľnosti nevadí. Zase znamená to, že vo voze bude pri 35 stupňoch o čosi teplejšie. Možno to chceli v dielňach pri dávaní transparentu do dolnej časti zabezpečiť, aby vetranie vozidla ostalo rovnaké.
Vladimír: Bratislava predsa vymieňa okná pri vybavovaní voza elektronickými transparentmi. Či sú to Karosy CNG (doteraz 80 vozov) alebo všetky T6A5ky či niekoľko T3jok, alebo 14Trky a všetky 15Trky. Každý voz má vymenené okno otvárateľné za celé.
Trochu divné je, že pri T3kách sa dáva transparent do druhého okna a pritom prvé je zablokované proti otváraniu, keďže sa ľudia vykláňali z okna. Takisto to bolo robené na T6kách podľa vzoru 3. série, kde boli transparenty od výroby. Má to však aj svoju logiku, transparent je viac v strede vozidla.
Neviem o žiadnom voze, ktorý by mal transparent cez otvárateľné okno.
ALL --> Dúfam, že vás nenahnevám, ale ospravedlňujem sa - utorkový update nebude. Akosi som ho nestihol pripraviť a aj keby som akokoľvek veľmi mal chuť, nemôžem. O slovo sa totiž hlási škola, voči ktorej mám už všelijaké "podĺžnosti". Preto prosím o pochopenie. V piatok by sa už nové fotky mali objaviť.
Reakcia na: Ondris #68:
Áno, o tom, že na Rusínskej väčšina autobusov hlási Market Hruška sa vie aj na DP. Pokiaľ si pozorný, tak si si možno všimol, že Hrušku hlásia vozidlá, ktorým ešte nebolo zmenené hlásenie pri práve prebiehajúcej vlne zmien. Tie, ktoré majú novú verziu hlásia riadne "na znamenie - Rusínska". A tie, ktoré majú verziu pôvodnú, tie hlásia Hrušku. Prečo? No preto, že R&G má jednu zaujímavú vlastnosť, a to takú, že keď k zadefinovanej zastávke nenájde zodpovedajúci zvukový záznam, nahradí ho nejakým iným "podľa vlastného uváženia" 🙂 Je to úplne identická situácia ako keď miesto Vajanského hlásili Cyklistický štadión a namiesto Hypermarketu TESCO sa spočiatku hlásila Jánošíkova. Na otázku, čo sa s tým bude robiť je preto jednoduchá odpoveď - bude sa pokračovať s nahrávaním nových verzií hlásení a problém tak prirodzene za krátku dobu "vyhynie".

Ale dnes sa pár mladých ľudí úplne v autobuse zhrozilo, že avízovaný LIDL vlastne nie je LIDL, ale Hruška. Neboráci, zobrali to úplne vážne, boli z toho v šoku ?

--

Ešte chcem všetkých upozorniť, že prvé tri dni L48 v smere na Sekčov nezastavovala na zastávke Vajanského, pretože tú zastávku v smere k Lesíku oficiálne nezriadili. Mám však prísľub, že v najbližšom čase sa tá zastávka do zoznamu doplní a L48 tam zastavovať bude. Zatiaľ v CP všade nechávam aj Vajanského.

A keď už sme pri spoji L48 o 13:49 zo Sídliska III --> počet prepravených ľudí zo Sídliska III alebo Levočskej na Sekčov:
štvrtok 1.4. - 1 cestujúci
piatok 2.4. - 7 cestujúcich
pondelok 5.4. - 0 cestujúcich
Zajtra ani ja ani kol Pitto prieskum nebudeme môcť vykonať. Preto ak by sa niekomu nááááhodou chcelo do tohto spoja sa posadiť a pri prejazde medzi zastávkami Lesík delostrelcov a Rusínska spočítať cestujúcich + povšimnúť si, či hlási Vajanského, bol by som mu povďačný. Ja sa pokúsim do toho spoja dostať niekoho z rodiny, ale poistka je poistka 🙂
Prajem vsetkym krasny den! Uz skor som si vsimol, ze namiesto zastavky Rusinska sa hlavne v 32 hlasi nejaka stara zastavka Market Hruska ? ? Dnes som sa viezol 2x na 326 a dost ma to prekvapilo ze to tam este stale je!! Este si pamatam podobne velmi xybne hlasenie na linke 32, ked u mestskeho cintorina hlasili namiesto Vajanskeho zastavku Cyklisticky stadion ? ? Dost zvlastne nie? Co sa s tym bude robit? Ale je to inac riadna haluska s tym Marketom Hruska pri Lidli. To sa teda podarilo ? !!! A kedze pisem prvy krat do NOVEHO FORA, tak prajem vela uspechov a Vladovi aj vela kreativnyx napadov a vylepseni!!! Zatial to tu vyzera celkom slusne a som rad ze to uz funguje ☺ ? ? Diki Vlado a PRESOV do toho!
Reakcia na: Diggi #60:
V Prešove je vždy niečo nové, je to dynamické mesto 😉
Áno, za posledné roky všetky Tambusy dostali v rámci prehliadok nový lak. Vzhľadom na dobrý technický stav sa DP rozhodol nepristúpiť ku generálkovaniu Tambusov.
Evidenčné čísla sa po zavedení nového systému značenia trochu zmenšili. Na druhej strane nový font je oproti pôvodnému o dosť čitateľnejší, takže sa to trochu kompenzuje.

Re #61 Valec: Áno, EMtest nie je jednoduché odfotiť 🙂 Ale predpokladám, že v Prešove už dlho nebude, takže sa tým trápiť nebudeme.

Re #62 pete: No, ja som tajne dúfal v ten utorok, čo je "tuná za dverami". Ale nič to, veď obecenstvo počká ?

Re #63 Pitto: Nuž, my dvaja sme to už videli na vlastné oči, ale aj ostatným napíšem, že 308 displej nemá, čím sa ospravedlňujem(e) za nepravdivú info.
Podľa info z DPMP bola tento týždeň dodaná sada len PIATICH displejov. Podnik prvú várku rozmiestnil zámerne do rôznych typov vozidiel, aby sa vedelo ako sa budú montovať a aby Poliaci vedeli, s akými držiakmi ich majú dodávať. Preto nové displeje dostal trolejbus Škoda 14 Tr ev. č. 91, Karosa B 732 ev. č. 306 a TAM 272A180 ev. č.326. Keďže displeje na Karosách 284 a 316 boli len zapožičané ako prezentačné, DPMP ich musel vrátiť výrobcovi a tak posledné dva displeje z dodávky sa dostali na 284 a 316. S ďalšou dodávkou displejov sa počíta najneskôr do konca budúceho týždňa. Spolu v tomto roku príde 20 sád, celá zmluva je podpísaná na 50 sád.
Zaujímavou novinkou je, že DP sa rozhodol pre vybavenie VŠETKÝCH vozidiel vnútornými displejmi, takže dodatočne zmluvu na 50 sád displejov (vnútorné+vonkajšie) doplnil o ďalších 50 vnútorných displejov, čiže dovedna bude v rámci zmluvy dodaných 100 vnútorných displejov.

Re #64 Pitto: Vidím, že si z toho mimo. Mňa to už trochu prešlo. Uznávam, že inú možnosť veľmi nemali. Papyr vymeriaval predné okienko na trolejbuse pre malý "Solarisovský" displej, tieto sú väčšie, do okienka by nevošli. A bočný displej zase nechceli dávať cez vetrák, aby bol dobre čitateľný. Tu mám trochu iný názor, možno by bolo menším hriechom cez vetrák to predsa len dať.

Re #65 tbus: Jazdí v SAD Prešov preto, lebo je majetkom SAD Prešov. DPMP ho v jeseni minulého roku aj spolu s ďalšími SAD-ke odpredal. Bližšie info viď na hlavnej stránke.

Re #66 Pitto: Dobre, že nám robíš reklamu, len aby si to hneď nepokazil niektorými vyjadreniami na adresu pracovníkov DP 😉

All: Inak dnes som videl už aj namontované displeje na Tambuse 326. Musím povedať, že tak ako ma 91-tka sklamala, tak ma 326-tka potešila. Predný a zadný displej sú umiestnené vzhľadne v okienkach na displeje, len bočný je v prvom okne za druhými dverami. Ale tiež to nevyzerá zle. Skutočne Tambus s Mielcami sa oplatí vidieť.
Asi si musime zvyknut s nasimi Madarmi zijucimi v ***otrasnych***podmienkach. ? Som s toho....

Dakujem za vyzurenie,prepacte cely DPMP a.s a cely dispecing,ktorym som tu stranku poradil.... ? ? ? ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.